Goedendag tweakers...
Ik probeer een simpel Live validation scriptje te maken m.b.v. jQuery. Het wil alleen niet zo werken als ik graag zou willen. Wat de bedoeling is spreek voor zich. Het probleem is dat de melding niet weer wordt gegeven. Als ik de lijn 22 vervang voor lijn 2 en lijn 26 vervang door lijn 6, werkt alles wel.
Ik ben alleen heel goed in het knippen en plakken van javascript, dus ik hoop dat iemand mij op een simpele manier kan laten zien wat ik fout doe.
Ik probeer een simpel Live validation scriptje te maken m.b.v. jQuery. Het wil alleen niet zo werken als ik graag zou willen. Wat de bedoeling is spreek voor zich. Het probleem is dat de melding niet weer wordt gegeven. Als ik de lijn 22 vervang voor lijn 2 en lijn 26 vervang door lijn 6, werkt alles wel.
Ik ben alleen heel goed in het knippen en plakken van javascript, dus ik hoop dat iemand mij op een simpele manier kan laten zien wat ik fout doe.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| function displayInputMessage ( InputID, Class, Message ) { $(this).after('<span id="' + InputID + 'Message" class="input-' + Class + '">' + Message + '</span>'); } function removeInputMessage ( InputID ) { $('#' + InputID + 'Message').remove(); } jQuery(function(){ $('#Title').bind('blur', function(){ if( $(this).val() == '' ) { Class = 'error'; Message = 'Voer een titel in!'; } else if (GameTitleExists($(this).val())) { Class = 'error'; Message = 'Deze game staat al in de database!'; } else { Class = 'success'; Message = ''; } displayInputMessage( 'Title', Class, Message ); }); $('#Title').bind('focus keypress click', function(){ removeInputMessage('#TitleMessage'); }); }); |