Blauw scherm op Power Macintosh G5 bij gebruik KVM-switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik heb sinds kort een tweedehands Power Macintosh G5. Mijn HP beeldscherm heb ik hierop aangesloten met een DVI naar VGA adaptor en werkt perfect. Omdat ik echter geen ruimte heb voor meerdere beeldschermen en ik ook nog op mijn Windows PC wil werken, heb ik een Belkin 2-poorts KVM-switch aangeschaft. Met deze handige switch is het dus de bedoeling dat ik zowel mijn Windows PC als mijn Power Macintosh G5 op één beeldscherm kan bekijken door de ‘switch’ functie. Nadat ik dus de KVM-switch geheel juist had aangesloten, starten ik mijn Windows PC en Power Macintosh G5 beide op. En ja, de Windows PC werkte perfect op de KVM-switch. Daartegen laat de Power Macintosh G5 mijn wel in de steek. Ik krijg namelijk door de KVM-switch alleen maar na het opstarten een blauw scherm waarbij linksboven in de hoek het icoontje van mijn muis zichtbaar is en die ik ook gewoon kan bewegen. Het ligt volgens mij aan de KVM-switch want zoals ik hierboven ook al aangaf, heb ik bij het aansluiten van alleen de HP monitor op de Power Macintosh G5 geen enkel probleem. Geen blauw scherm maar gewoon een normale opstart die eindig bij mijn Apple bureaublad.

Wat is hier aan de hand. Ik heb al heel wat gezocht naar een mogelijk probleem maar kan het niet vinden. Het lijkt als of de Power Macintosh G5 de KVM-switch gewoon niet herkent bij het opstarten.

Wie kan mij helpen en weet een oplossing?

Alvast bedankt!

Groet, Niels