Kan je gewoon LED uit netwerk kaart slopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
Hoi,

Ik weet niet of ik dit op de goede plek post, anders sorry daar voor :P

Maargoed, het probleem: Ik kwam er laatst achter dat er een optie "Wake from shutdown" op mijn computer zit, en dat ik die dmv de web-interface van mijn router kan triggeren, waardoor ik mijn computer dus gewoon via internet altijd aan kan zetten.

Alleen, mijn computer staat in mijn kamer, en mijn computer kast is doorzichtig, en op mijn netwerk kaart zit een LED die nogal veel licht geeft, en doordat ik die "Wake from shutdown" optie heb aangezet blijft die LED altijd branden, waardoor snachts nu mijn halve kamer verlicht is.

Ik vroeg me af of het mogelijk was om die LED er gewoon uit te slopen ofzo... en zo ja, hoe kan ik dat het beste doen, en waar moet ik op letten?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 08:31
Stukje (duct)tape erop geen optie?

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:12
Niet slopen maar gewoon een tipje verf over de led heenn. Kost niks en je kaart blijft heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Slopen zal in 99.999% van de gevallen ook prima gaan. Knip gewoon 1 van de pinnetjes door en je bent er; je kan 't zelfs later dan weer aan elkaar solderen. Mocht je een SMD-ledje hebben (zonder pinnetjes, zit direct op de PCB) is een kwak verf idd beter.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje tipex er over, is ook weer makkelijk weg te halen. Als het niet poremd kan je het eventueel zwart maken met een stift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 14:14

Roani52

R_52

Wat ik mij afvraag is of dat ledje binnen in je kast zit aan de netwerkkaart, of aan het connectortje?
Die 2 ledjes in het connectortje vond ik ooit iritant en heb ik een stukje papier op geplakt. Ondertussen heb ik fans met blauwe leds die niet mijn halve, maar hele kamer verlichten...
Als dat ledje ergens midden op die netwerkkaart zit zou ik niet met verf of tipex gaan knoeien, zou zonde zijn als dat op het PCB terechtkomt en de boel verkloot... Stukje zwart papier/karton of (duct)tape lijkt me dan de beste optie...

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 105% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
stukkie krimpkous eromheen? netjes zonder af te knippen en makkelijk te verwijderen
Pagina: 1