• GertjanL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik ben sinds een tijdje geïnteresseerd geraakt in de wereld van htpc. Ik zou nu een asrock ion 330 als htpc willen gaan gebruiken, maar ik zou er ook graag tv op kijken.

Daarom ben ik dus op zoek naar een externe tv tuner, maar mits ik graag tv zou willen opnemen en kijken tegelijk ben ik op zoek naar een externe dual tuner. Weet iemand of dit bestaat of een andere oplossing voor mijn probleem?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat, en als je er niet uitkomt je hier wat hulp kan krijgen in de richtign van wat aanwijzingen.

Gezien je post-history lijkt het er op dat je denkt dat het hier een helpdesk is, maar dat is niet het geval.

Dus wat heb je zelf al gedaan om je vragen beantwoord te krijgen, en wat waren daar de results van. Waarop heb je Gegoogled etc..

Dit had je dus zelf ook kunnen doen he:
Zoeken op Google geeft genoeg info

[ Voor 21% gewijzigd door RaZ op 29-12-2009 14:40 ]

Ey!! Macarena \o/

• GertjanL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb al een heel tijdje gezocht naar een externe dual tv tuner maar heb nooit iets kunnen vinden.

Ik heb ook gezocht op google maar die tuner die ik vond is hier niet te verkrijgen. Op dit forum stond er ook een topic over van iemand die er naar ook op zoek was maar daar had niemand op geantwoord en die zei dat die enkel voor ntsc was.

Edit: ben er vergeten bij te vertellen dat ik dus zoek naar een analoge tuner voor analoge tv. En dat is dus moeilijk te vinden als je een externe dual tuner wilt.

[ Voor 16% gewijzigd door GertjanL op 29-12-2009 14:52 ]

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-02 13:18
Google misschien 4e hit???

http://www.google.nl/search?q=analoog+usb+tv&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Wat betreft dual tuner zou ik het zo snel niet weten, ik heb zelf een DVB-T (dus wel digitaal) in combinatie met Ubuntu/TvHeadend/Xbmc. Hiermee kan ik zowel tegelijkertijd opnemen als afspelen. Maar denk dat dat voor een groot deel ook weer afhankelijk is van de bijgeleverde software.

[ Voor 34% gewijzigd door PaveloW op 29-12-2009 15:15 ]