PCspeakers PC en TV/PS3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328480

Topicstarter
Beste Tweakers! :)

In navolging van deze topic*klik*
heb ik een soortgelijke vraag.

Onlangs heb ik een nieuwe TV gekocht, namelijk de Samsung P2470HD en een Playstation 3 slim 250 GB.
Het geluid kan echter wel wat beter dan de TVspeakers. Daarom heb ik besloten om nieuwe speakers te kopen. Nu ben ik niet een hele kritische audiofiel en hoeft het dus niet in de duizenden euro's te lopen. Ik wil dan ook een PCspeaker setje kopen. Wegens weinig ruimte wil ik één PCspeakersetje dat zowel geluid van mijn PC 'uitzendt' als van mijn TV/Playstation 3 (In mijn kamer staat dus de TV met PS3 en een PC. De PS3 is met een HDMI kabel aan de TV verbonden).
Om ruimte te besparen wil ik één 2.1 set voor PC en TV/PS3. Ik ben tot de volgende selectie gekomen: Logitech z-2300, Creative Gigaworks T3, Logitech Z-Cinema (usb).
Ik neig naar de Logitech z-2300*klik*.
Om niet steeds met draden te willen switchen tussen PC en TV/PS3, moet ik dan een zogenaamde audioschakelaar kopen?
Ik heb echter geen idee hoe dat werkt qua type kabels en dergelijke want de TV en PS3 hebben ook optische uitgangen en dat lijkt me beter qua geluidskwaliteit, maar mijn geluidskaart heeft dat weer niet volgens mij.
Zou iemand mij misschien willen uitleggen wat ik nodig heb om dit te kunnen verwerkelijken.
Moet ik voor TV geluid een externe soundcard aanschaffen of lukt het gewoon zo al?

Mijn televisie is de Samsung p2470hd*klik*
Mijn computer geluids kaart is de Creative X-FI XtremeMusic*klik*

Hierbij onderstaande foto's.

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/8411/dscf1566p.th.jpg
Links zie ik bij de 'rode' en 'witte' ingang' Audio R - L staan

Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/3363/dscf1569.th.jpg
Dit is mijn geluidskaart waar nu de kabels van mijn huidige speakerset inzitten.

Bij de Logitech z-2300 komt een gameadapter of iets dergelijks bij!

Mijn kernvraag is dus: Hoe kan ik met één PCspeakersetje (Logitech z-2300),de PC en TV/PS3 van geluid voorzien? En wat is de beste manier om een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit te behalen.

Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 328480 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:24:
En wat is de beste manier om een zo hoog mogelijke geluidskwaliteit te behalen.
Geen pc-speakers gebruiken :+

Maar wat ik nu even mis is: gebruik je de PC op de TV? Anders gewoon de PC aan de TV en de speakers aan de TV. (mits je audio in hebt bij de PC aansluiting van de TV)

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 29-12-2009 15:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:49:
[...]

Geen pc-speakers gebruiken :+

Maar wat ik nu even mis is: gebruik je de PC op de TV? Anders gewoon de PC aan de TV en de speakers aan de TV. (mits je audio in hebt bij de PC aansluiting van de TV)
Nee ik gebruik de PC niet op de TV . Allebei 'apart' dus. De TV en PC staan op een bureau. Ik zou bij één PC-speakerset de boxen steeds moeten verplaatsen wegens de afstand.

Ik heb daarom toch maar besloten om apart een Speakersetje te kopen voor TV/PS3. ;)
Ik heb de Logitech Z-4E*klik* op het oog. Mijn allerlaatste vraag is nu:
Kan deze set op mijn tv de p2470hd

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2072/dscf1574by.jpg

Ik heb een foto gevonden van deze speakerset qua verbindingen:

http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/6682/5079.jpg

Deze speakerset krijgt op het internet goede reviews en is redelijk compact wat goed uitkomt in mijn kleine kamer! :+

De PC-speakerset is dus alleen voor TV en wordt dus niet aan de PC verbonden. Kan de geluidskaart van de TV hiermee over weg met PC speakers?

Ook vraag ik me af of de Logitech Z523 op mijn tv kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 328480 op 29-12-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:47

FeaR

In GoT we trust

Z-4 wordt zo te zien met een 3,5mm jack male kabel aangesloten op de output van het apparaat. Want de gele en rode stekker zijn (neem ik aan) voor de aansluitingen van de speakers links en rechts. En de aansluiting onder is voor de controldock.

De koptelefoonuitgang (naast de Ant In) zou je kunnen gebruiken om de speakers op aan te sluiten. Dit omdat ik zo 1-2-3 geen andere analoge uitgangen zie waar je de speakers op aan zou kunnen sluiten. Andere uitgang is namelijk digitaal en de speaker van jouw keuze is analoog.

Wat ook nog kan is de EXT (RGB) gebruiken. Moet je alleen wel weten of je over dat kanaal ook audio uit kan voeren. Soms kan het wel, maar sommige tv's doen het niet meer door de komst van reeds aanwezige uitgangen. Met behulp van onderstaande zou je dan ook aan kunnen sluiten:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/21M8X838P4L._SL500_AA200_.jpg

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 04:47:
Z-4 wordt zo te zien met een 3,5mm jack male kabel aangesloten op de output van het apparaat. Want de gele en rode stekker zijn (neem ik aan) voor de aansluitingen van de speakers links en rechts. En de aansluiting onder is voor de controldock.

De koptelefoonuitgang (naast de Ant In) zou je kunnen gebruiken om de speakers op aan te sluiten. Dit omdat ik zo 1-2-3 geen andere analoge uitgangen zie waar je de speakers op aan zou kunnen sluiten. Andere uitgang is namelijk digitaal en de speaker van jouw keuze is analoog.

Wat ook nog kan is de EXT (RGB) gebruiken. Moet je alleen wel weten of je over dat kanaal ook audio uit kan voeren. Soms kan het wel, maar sommige tv's doen het niet meer door de komst van reeds aanwezige uitgangen. Met behulp van onderstaande zou je dan ook aan kunnen sluiten:
[afbeelding]
Fear hartelijk dank!

Ik denk dat dit setje de Logitech z523*click* makkelijker aan te sluiten is op mijn tv?

Dankzij een RCA-aansluiting en een extra ingang van 3,5 millimeter kunt u gemakkelijk uw Logitech® SqueezeboxTM-netwerkmuzieksysteem, gameconsole, dvd-speler of iPod® aansluite
- Two auxiliary inputs let you listen to whatever you want—your gaming console, DVD player, iPod®, and more.
- An RCA jack and a 3.5 mm auxiliary input let you easily connect your Logitech® SqueezeboxTM network music player, gaming console, DVD player, or iPod®.
-Connections:

o Inputs: Stereo RCA, 3.5 mm primary input, 3.5 mm auxiliary input
o Outputs: 3.5 mm headphone jack

Toch gewoon met een rode en witte kabel?

Of moet ik deze set alsnog aansluiten via de koptelefooningang? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De Z-523 was ik niet op ingegaan aangezien ik die niet ken en geen zin had om die set op te zoeken om tegen 5:00 's nachts :+

De Z-523 heeft wel meer ingangen dan de Z-4, maar nog steeds alleen maar analoge ingangen. RCA is net als 3,5mm jack analoog. En dus gaat het deel over dat jouw scherm alleen een koptefefoonuitgang heeft nog steeds op. Idem met dat het wellicht dus over scart kan.

Dus lang verhaal kort: welke set je ook neemt met analoge ingangen, deze zal je altijd via de koptelefoonuitgang (of scart) aan moeten sluiten. Omdat jouw tv zo direct geen andere analoge uitgangen heeft. Zodra je een set neemt welke een digitale ingang heeft dan kan je gebruik maken van de Digital Audio Out. Maar setjes met die ingangen liggen voor zo ver ik weet boven de €200,-. Enige die ik ken zijn dan ook de Logitech Z-5500 en de setjes van Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:21:
De Z-523 was ik niet op ingegaan aangezien ik die niet ken en geen zin had om die set op te zoeken om tegen 5:00 's nachts :+

De Z-523 heeft wel meer ingangen dan de Z-4, maar nog steeds alleen maar analoge ingangen. RCA (auxiliary) is net als 3,5mm jack analoog. En dus gaat het deel over dat jouw scherm alleen een koptefefoonuitgang heeft nog steeds op. Idem met dat het wellicht dus over scart kan.

Dus lang verhaal kort: welke set je ook neemt met analoge ingangen, deze zal je altijd via de koptelefoonuitgang (of scart) aan moeten sluiten. Omdat jouw tv zo direct geen andere analoge uitgangen heeft. Zodra je een set neemt welke een digitale ingang heeft dan kan je gebruik maken van de Digital Audio Out. Maar setjes met die ingangen liggen voor zo ver ik weet boven de €200,-. Enige die ik ken zijn dan ook de Logitech Z-5500 en de setjes van Teufel.
Wow Fear dank voor je snelle en deskundige reactie! _/-\o_

Toch begrijp ik het verhaal niet helemaal. Ik dacht dat ik met de z523 een rode en witte kabel kon gebruiken.
Op mijn TV zitten toch zulke uitgangen (op de foto te zien bij Component in R -L, rood en wit) en is toch analoog? :P

Kan namelijk niet wachten om Band of Brothers in Blu-ray met beter geluid te aanschouwen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sowieso maakt het niet uit of je via één 3,5mm jack kabel of via twee maal RCA alles aansluit. Beide zijn namelijk analoog en 2.0 stereo. 3,5mm jack is namelijk twee-aderig en kan dus twee kanalen dragen. RCA is mono en vandaar dat je daar dus twee stekkers voor nodig hebt. Eén voor het linker kanaal en de andere voor de rechter.

Met onderstaande adapter kan je namelijk van één 3,5mm jack twee maal RCA maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.computershopdelft.nl/images/products/large/241364.jpg
Dus het signaal wordt dan alleen van één naar twee pluggen gemaakt (of van twee naar één, net hoe je aansluit). Verder geen hoogstaande techniek :)

De component aansluiting op jouw scherm is een Component ingang. Dus om beeld en geluid het scherm in te krijgen. Om een speakerset aan je scherm te hangen moet je een uitgang hebben. Het geluid moet immers de tv uit naar je speakersetje toe.

Ik heb de manual van de Samsung P2470 HD eens doorgelezen en ik zie aan audio uitgangen alleen de "Digital Audio Out Optical" en de "koptelefoonuitgang". Dat de scart (EXT RGB) ook audio uit kan zenden kan ik zo niet vinden, dus daar zou ik niet blind op af gaan. Vroeger konden veel tv's dat wel, maar met de komst van standaard audio uitgangen is dat minder en minder geworden.

Dus welke analoge set je ook koopt je zal dus altijd met de 3,5mm jack moeten aansluiten. De Z-4 heeft maar één ingang en kan je dus alleen op de tv aansluiten. De Z-523 heeft naast de 3,5mm jack ook nog twee maal een RCA ingang (dus voor één input, want je hebt dus twee kanalen nodig). Met de adapter die ik boven al liet zien kan je dan nog een apparaat op de Z-523 aansluiten.

Maar anders eens langs een BCC, Mediamarkt of Saturn gaan. Want daar staan dergelijke setjes wel eens uitgestald. Kan je meteen zien hoe ze er in real life uit zien qua design en looks. En wellicht ook luisteren hoe het één en ander klinkt.

Topicstarter
Fear ontzettend bedankt voor de uitgebreide informatie! _/-\o_
Vandaag de Logitech Z-4 gehaald na een luistersessie tussen de z523 en de Z-4.

De Z-4 is nu aangesloten op de headphone uitgang en het geeft fijn geluid!

Kortom van het weekend maar even Band of Brothers op blu-ray bekijken! ;)

Genieten geblazen! :*)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mooi om het horen dat het nu werkt en je geluid beter is dan het was :)

Pagina: 1