Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munnikman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 19:43
Ik ben sinds kort in het blije bezit van een nieuwe fotoset (50D) met hierbij de 580EX II. Echter na wat experimenten met flitsen ben ik een beetje teleurgesteld over de levenduur van mijn AA batterijtjes. Ik had de stille hoop dat mijn GP 2700 mAh voldoende zouden zijn voor mijn normale gebruik, maar dat blijkt niet het geval. Na ongeveer 40 shots is het over. Ik nu dus overweeg om ook maar een acupack (CP-E4, staat niet in de PW helaas) aan te gaan kopen maar wil graag weten wie er ervaring mee heeft en wat ik er van mag verwachten. Er staan namelijk hele wisselende dingen op het net zoals 400+ shots op full power. Dit lijkt mij erg sterk als ik er maar 40 kon doen op 4 goede batterijen, hoe kan ik dan met 8 stuks ineens 400+ halen...

Ik hoor heel graag wat echte praktische ervaringen uit nederland dan dat ik af ga op web-fabeltjes en marketing. Daarnaast ben ik geinteresseerd om te horen hoeveel shots andere mensen behalen uit een set vergelijkbare oplaadbare AA's.

Alvast bedankt voor jullie meningen en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 22:29
Zelf heb ik ook een 580EX II, 40 shots is wel erg weinig - misschien zijn de batterijen oud / dood?

Op een bruiloft in Schotland heb ik pas nog ~150 foto's gemaakt gedurende 2-4 uur, zonder dat m'n batterijen daarna op waren.

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
M'n flitser (580EX) knalt bijna nooit op volle kracht, wel als invulflits dus. Daarbij maak ik me eigenlijk nooit zorgen over de batterijen, iig na 150~200 flitsen doet ie 't dan nog perfect, geen idee hoe vol of leeg ze dan zijn.
40 flitsen is wel erg weinig.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Weet wel zeker dat het aan je batterijen (en/of lader ligt)

Het beste is, althans dat vind ik en ik denk velen hier met mij, om met Eneloops te werken. Check ook het batterijen topic hier, en loop ook vooral het Canon dedicated flits topic eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:01

Blord

Hello Kitty !

Jouw AA batterijen zijn dood. Een goede set batterijen gaan een paar honderd flitsen mee.
Ik heb laatst met 2 x 4 AA 2300mAh batterijen ruim 600 foto's met flits geschoten op een bruiloft.
Dat was met een 580EX flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munnikman
  • Laatst online: 15-06 19:43
Ik voorspel een ritje naar de leverancier van GP in mijn nabije toekomst, en daarnaast een korte vliegreis naar het kliko-archief voor de huidige batterijen. :-).

Ze zijn inderdaad al wat ouder, 3 jaar ongeveer. Als ik zo op de eerste reacties af ga moet het haast wel aan mijn batterijen liggen. Ik wil er ongeveer 250 tot 300 mee kunnen schieten, dus als ik dit zo goed al kan halen met een goede set opladers, is het niet nodig om te investeren in een accu-pack.

Bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:41
Met men Duracells 2650mAh, doe ik met gemak 600 tot 800 flitsen. Met men GP 2100mAh, een stuk of 200/300. Ik moet alleen nog de duracells hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Even een mede-tweaker sponsoren: www.nkon.nl
Bestel je daar een paar Eneloops, dat zal je je niet beklagen.
Ik had vroeger ook allemaal GP's, maar als ik nu zie wat er van de capaciteit van die dingen maar overblijft... :/
En zorg dat je een goeie lader hebt ook, anders ben je nog niks met goeie batterijen :)

Anoniem: 541192

Hallo,

Ik had even een vraag en misschien kan iemand mij hier mee helpen,

Ik heb een speedlite 580 EX voor de Canon, gebruik hem al een tijdje maar de instellingen zijn onbedoeld veranderd. Ik fotografeer veel buiten en het is voor mij van belang dat het rode licht meeschijnt om scherp te kunnen stellen. Ik bedoel daarmee dus het rode infraroodlicht onder het flitslicht. Iemand enig idee met welke instelling ik deze kan activeren?

Bvd Gr Michael

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-06 23:19
Hallo MOosterwaal en welkom op GoT.

Het omhoogtrappen van oude topics zien we liever niet, dan kan je beter een nieuw topic aanmaken. Verder verwachten we ook een beetje inzet van jouw kant. De functie die je zoekt, C.Fn-08 (AF assist beam firing), staat gewoon vermeld in de handleiding en die had ik met 5 minuten gevonden. We verwachten dat je zelf eerst op de logische plekken zoekt zoals een handleiding en als je er dan nog niet uitkomt pas hier je vraag stelt.

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.