Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc.. Als ik hem aanzet hoor ik geen piepje en zie ook geen beeld (dus geen bios.). Ik mijn bios al gereset maar dat wil niet werken..

Ik hoop dat iemand misschien weet wat er mis mee is?

Groeten,
Milan

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-02 17:36
Welkom op tweakers! :)
Ik denk dat je topic beter past in dit forum: Processors, Moederborden & Geheugen maar dat is aan de mods om het even te verplaatsen. Lees ook even deze 5 regels in het CSL Beleid.

Neem allereerst deze troubleshooter eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Wellicht kom je daar een eind mee. Lees verder eens wat andere topics van tweakers die al eerder dit probleem hebben gehad.

Als je dan nog geen oplossing hebt gevonden, is het in ieder geval erg belangrijk dat je hier de samenstelling van je pc laat weten, zodat andere tweakers je kunnen helpen. Laat ook gelijk even weten wat je dan inmiddels hebt geprobeerd, en welke resultaten je daar uit kreeg.

[ Voor 84% gewijzigd door Barleone op 29-12-2009 13:56 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:45:
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn pc.. Als ik hem aanzet hoor ik geen piepje en zie ook geen beeld (dus geen bios.). Ik mijn bios al gereset maar dat wil niet werken..

Ik hoop dat iemand misschien weet wat er mis mee is?

Groeten,
Milan
Steek alle onderdelen er eens opnieuw in (voedingstekkers / geheugen / kabels harde schijf ed) en probeer het dan nog eens.
Zelfde als "mijn auto start niet" tegen een monteur zeggen. Daar kunnen we niets mee

En wat heb je zelf al gedaan ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:54
Ik neem aan de de ventilatoren wel gaan draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:52:
[...]

Steek alle onderdelen er eens opnieuw in (voedingstekkers / geheugen / kabels harde schijf ed) en probeer het dan nog eens.
Zelfde als "mijn auto start niet" tegen een monteur zeggen. Daar kunnen we niets mee

En wat heb je zelf al gedaan ?
Ik heb mijn BIOS gereset door het batterijtje eruit te halen. Verder heb ik niet veel verstand van pcs zelf..

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:53:
[...]

Ik heb mijn BIOS gereset door het batterijtje eruit te halen. Verder heb ik niet veel verstand van pcs zelf..
Ik wil best meedenken maar niet om het hele probleem op te lossen (door je hand vast te houden) . Hier wordt geacht dat je zelf ook eea uitzoekt en mocht je vastlopen aangeeft wat je al gedaan hebt.

Een bios batterij even eruit en erin is niet echt een oplossing voor dit probleem. Controlleer gewoon of de kabels goed zitten. Mocht je er niet uitkomen dan denk ik dat je even op zoek moet gaan naar een iemand die iets meer verstand van zaken heeft. (nofi)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:53:
Ik neem aan de de ventilatoren wel gaan draaien?
Ventilatorn gaan wel draaien ja.

Edit; misschein ook handig voor informatie, Hij start normaal op (alles draaid) maar dus geen beeld. En er zitten 4 ledjes waarvan er 3 rood zijn en 1 groen in deze volgorde: rood-groen-rood-rood, en mijn monitor geeft NO SIGNAL aan

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 14:00 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-02 23:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En een move richting PMG :)

• brambo123
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:56:
[...]

Edit; misschein ook handig voor informatie, Hij start normaal op (alles draaid) maar dus geen beeld. En er zitten 4 ledjes waarvan er 3 rood zijn en 1 groen in deze volgorde: rood-groen-rood-rood, en mijn monitor geeft NO SIGNAL aan
Dan wordt het een stuk duidelijker, lijkt mij een kapote videokaart

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:02:
[...]

Heb het al een keer eerder gehad maar toen deed hij het ineens weer, maar het kan idd een kapotte videokaart zijn..

• Mektheb
  • Laatst online: 23:10
Heb je ook de 4pins / 8 pins connector aangesloten voor bij je Proc ?.
Wel een beetje weinig informatie voor ons om je te kunnen helpen

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:50

Smurf

Detri

brambo123 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:02:
[...]

Bij mij riep iedere zin alleen maar meer vragen op. :P

Wat voor moederbord is het (merk en typenummer), en mocht je het boekje nog hebben, zoek de code van die ledjes er eens in op.
3 van de 4 rood kan vast niet veel goeds betekenen.

)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:58
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:56:

Kijk, hier hebben we wat aan. Kijk welk moederbord het is (staat ergens op het bord zelf, waarschijnlijk tussen de PCI/AGP/PCIe sloten) en zoek vervolgens online de manual op. In de manual kun je zien wat deze foutcode inhoudt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
Informatie over moederbord; VIA VT 8233

Kan echter geen manual vinden op de site

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 14:24 ]

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 13:40

Joran

<3 natalee

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:23:
Informatie over moederbord; VIA VT 8233

Kan echter geen manual vinden op de site
Dat is jouw chipset, niet jouw moederbord. Waarschijnlijk staat het gewoon op het moederbord geschreven ergens.

edit: met de beperkte informatie die je geeft, krijg ik het idee dat jij een MSI moederbord hebt en de status lampjes d-led heten. rood-groen-rood-rood zou het geheugen kunnen betekenen (klik) Probeer eens met een andere/enkele module.

[ Voor 32% gewijzigd door Joran op 29-12-2009 14:46 ]

Send me your gameboys

Verwijderd

Topicstarter
Joran schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:38:
[...]

Dat is jouw chipset, niet jouw moederbord. Waarschijnlijk staat het gewoon op het moederbord geschreven ergens.

edit: met de beperkte informatie die je geeft, krijg ik het idee dat jij een MSI moederbord hebt en de status lampjes d-led heten. rood-groen-rood-rood zou het geheugen kunnen betekenen (klik) Probeer eens met een andere/enkele module.
Kan het zijn dat het dan een MSI DDR is?

Edit: dit staat als beschrijving bij de 4 ledjes: Memory Detection Test
- Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly

En daar blijft he top staan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 14:54 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:51:
[...]

Kan het zijn dat het dan een MSI DDR is?

Edit: dit staat als beschrijving bij de 4 ledjes: Memory Detection Test
- Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly

En daar blijft he top staan
Dus steek het geheugen in een ander slot of probeer het met ander compatible geheugen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Pagina: 1