Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan Windows XP Proniet installeren na format harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views

• garrotxa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Tsja, alle begin is moeilijk...en de eerste post is misschien ook wel een beetje eng :'( Maar goed, volgens mij worden er geen domme vragen gesteld, dus bij deze.....

Ik heb met Killdisk de harde schijf geformatteerd.Ik wil nu XP Pro installeren vanaf de CD-ROM (torrent XP, een ISO image gebrand met Alcohol 120%). Dat lukt niet.Aangezien ik nog beginnend ben weet ik niet precies wat ik verkeerd doe. In het BIOS heb ik als First boot device CD-ROM staan. Maar bij start van de PC pakt die deze niet. Ik krijg het BIOS van het moederboard met de volgende informatie:

Asus P5N-MX ACPI Bios Revision 0202
Memory Testing ok 128 MB shared
Primary IDE Master: HL-DT-ST-RW/DVD GCC 4482B
Primary IDE Slave:None
Sata 1: ST380819as3.02 (naam harde schijf?)
Sata2.:None
Sata 3: None
Sata 4: None

Flopy disk(s) fail (40)

Dat laaste is met name vreemd want er zit geen floppy drive in de pc. In het BIOS staat de vreemd genoeg ook genoemd.Ik kan dan kiezen voor DEL to enter setup of F1 to continue.
Als ik dan kies voor F1 dan kom ik een volgend scherm waar onderaan staat
Druk op een toets als u de computer vanaf CD Rom wil opstarten….missing operating ssytem

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

Enorm bedankt voor de hulp!
Ps:
PC is HP Compaq DT 5100 MT

Alle begin is moeilijk

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 14:09
"Druk op een toets als u de computer vanaf CD Rom wil opstarten"

Dan moet je dus wel een toest indrukken, daar heb je maar paar seconden de tijd voor.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

tm030614 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:46:
"Druk op een toets als u de computer vanaf CD Rom wil opstarten"

Dan moet je dus wel een toets indrukken, daar heb je maar paar seconden de tijd voor.
:P

Daarna wordt dus de Setup gestart van XP.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

garrotxa schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:43:
(torrent XP, een ISO image gebrand met Alcohol 120%)
Je CD is niet goed, en dat is maar op 1 manier op te lossen: een officiele Windows CD gaan kopen. Je krijgt hier geen hulp met illegale software, zoals je in de FAQ kunt zien. Als je wel een officiele licentie hebt maar geen CD, dan moet je een officiele XP CD lenen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus :)
Probeer het even met een non-warez CD image.
enne:
Flopy disk(s) fail (40)

Dat laaste is met name vreemd want er zit geen floppy drive in de pc.
Dus geeft je BIOS daar een mooie FAIL op zolang je die niet expliciet disabled zet in de BIOS :)

[ Voor 66% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2009 13:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.