Nieuwe homecinema voor mijn ouders wie helpt ons

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337453

Topicstarter
Hallo,

gaarne vraag ik jullie hulp voor het kopen van een home cinema voor mijn ouders. Ze stellen niet al te hoge eisen en toen heb ik me verdiept in het een en ander. Maar mijn kennis is beperkt op dit gebied. Ze hebben op dit moment het volgende.

- een Sony LCD van 4 jaar oud zonder HDMI
- interactieve TV van KPN
- een DVD/video speler

Nu dacht ik aan de Philips HTS-3367 of HTS-3376/HTS-3377. Uit die laatste twee heb ik overigens geen verschil kunnen ontdekken. En bovengenoemde apparatuur kan hierop aangesloten worden denk ik volgens handleiding. Nu heeft mijn pa een Akai USB platenspeler ATT10u voor de Kerstmis gekregen en daar weet ik geen raad mee. Ik ga alle specificaties nu vermelden en de vraag is dan: waar kan ik die platenspeler op aansluiten eventueel samen met bovengenoemde componenten?

Philips HTS-3367

•Aansluitingen aan de voor- en zijkant: Hi-speed USB, MP3-lijningang
•Aansluitingen aan de achterkant: HDMI-uitgang, Composiet video-uitgang (CVBS), S-Video-uitgang, Scart, AUX-ingang, Component Video-uitgang, FM-antenne, Easy-Fit-luidsprekeraansluitingen, Digitale coaxiale ingang

Philips HTS-3376/HTS-3377

Aansluitingen aan de voor- en zijkant: Hi-speed USB, MP3-lijningang
•Aansluitingen aan de achterkant: HDMI-uitgang, Composiet video-uitgang (CVBS), Scart, AUX-ingang, FM-antenne, Easy-Fit-luidsprekeraansluitingen, Digitale coaxiale ingang, Digitale optische ingang

De box van KPN Motorola

[ETHERNET] Aansluitpunt voor ethernetkabel die tv‑ontvanger en ADSL‑modem verbindt,
om contact te maken met netwerk.
• [USB 1/2] Deze aansluitpunten worden niet gebruikt.
• [HDMI] Aansluitpunt voor HDMI‑kabel (niet meegeleverd; voor aansluiten HD‑TV).
• [VCR] Aansluitpunt voor SCART‑kabel naar je video‑/dvd‑recorder.
• [TV] Aansluitpunt voor SCART‑kabel naar je tv‑toestel.
• [Y, Pb, Pr] Aansluitpunten voor componentkabel.
• [S/PDIF] (Oranje) Aansluitpunt voor digitale versterker.
• [L] (Wit) Aansluitpunt voor audiokabel naar versterker/naar audio‑ingang tv.
• [R] (Rood) Aansluitpunt voor audiokabel naar versterker/naar audio‑ingang tv.
• [TOSLINK] Aansluitpunt voor TOSLINK‑kabel (voor optische S/PDIF).
• [POWER] Tv‑ontvanger in‑ of uitschakelen.

Tussen type 3367 en 3376/3377 zitten wat afwijkende aansluitmogelijkheden zie ik. Hoop dat er iemand een tip heeft. Anders ben ik bang dat we een lossse versterker met boxen moeten gaan kopen!

Alvast onze dank fam v Delft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:13
Zit er op de platenspeler nog een andere uitgang dan USB? Zo niet dan kun je deze alleen maar op een pc aansluiten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Cobb,

volgens mij heb ik net verkeerd gereageerd. Maargoed er zit wel een aansluiting voor een versterker op via een witte en rode kabel. Dit hebben we ook uitgeprobeerd op de oude versterker en het werkt. De platenspeler moet wel altijd op de versterker zijn aangesloten als je LP's op mp3 wil zetten anders werkt het niet heb ik al begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 21:08
@corv,

je moet een ingang hebben op de versterker voor tulp.
word ook wel ens aux in ofzo genoemd.
tulp Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/HQCP-025.JPG
ik neem aan dat je deze witte en rode kabel bedoelt ?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Phyt, ja dat zijn ze. En daar is ook een aansluiting voor op de versterker. Alleen,heb de handleiding van de versterker/tv ontvanger opgezocht en als ik het goed begrijp wordt deze aansluiting met deze kabels al gebruikt om de tv ontvanger van KPN met de versterker te verbinden.En er is maar een zo'n aansluiting (aux in dacht ik) Dus als ik de versterker met de tv ontvanger van KPN op een andere manier kon verbinden, had ik die over voor die platenspeler en was het opgelost. En dat is voor mij verwarrend. Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13
KPN Tuner kun je via Optische of Digitale S/PDIF aansluiten op de versterker, kun je de AUX ingang voor de platenspeler gebruiken. Kijk even in de handleiding of dit een gewone Line-in kan zijn of je persé een Phono ingang moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Nielson,

het hoeft niet persé een phono ingang te zijn. Gewone aux kan ook staat in de beschrijving. Op de platenspeler kun je dan kiezen dmv een schuifknopje voor phone of line in. Dus eigenlijk kan ik een van deze 2 versterkers bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso moet je die KPN box gewoon coaxiaal of optisch aansluiten als dat mogelijk is. Dan heb je tenminste met 1 kabel 5.1 geluid voor zover het televisie signaal van KPN daarover beschikt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dankjewel ik 222. Ik heb net de handleiding geraadpleegt en zie dat zij dat ook zo doen. Het is vrij lastig om als leek dat allemaal even te achterhalen. Het is me een stuk duidelijker geworden door jullie antwoorden allemaal. Hiervoor mijn dank. Het is overigens wel leuk om alles uit te zoeken en is het voor ons/mij nog allemaal vrij simpel denk ik als ik links en rechts kijk. Gr C
Pagina: 1