Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] nvgts.sys kan niet worden gevonden of is beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was bezig met schijfopruiming en toen kwam een bericht dat bepaalde systeem bestanden waren beschadigd van Windows, deze melding krijg ik vaker en moet je die Windows XP CD erin doen van Service Pack 2 en dan druk ik deze melding weg en is er niks aan de hand. Vervolgens liep mijn computer vast en kon ik hem niet meer opstarten en kreeg ik de melding
Windows kan niet worden gestart omdat het volgedne bestand beschadigd is of niet kan worden gevonden system32\DRIVERS\nvgts.sys

U kunt proberen dit bestand te reaperen door windows vanaf de setup te starten en te drukken op ''R''. etc etc
Nu probeerde ik vanaf de CD te booten maar hij gaat dan Windows installeren en kan je kiezen op welke schijf je het wilt maar ik zie geen optie reaperen.

Mijn systeemspecs
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ ~2.2GHz
Abit NF-M2S
2046MB RAM
Windows XP Lite version.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf allemaal al hebt gevonden m.b.t. dit probleem voordat wij natuurlijk iets gaan roepen wat je al weet :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me hele computer niet opstarten, normaal als ik bij een melding van Windows systeem beveiliging ''bestanden zijn beschadig stop de windows service pack 2 CD er in'' had ik nooit problemen mee. Maar als de computer wilt opstarten na de melding van vertifying DMI pool data start mijn hele computer niet om met die melding.

Als ik bijvoorbeeld bij drivers update dan op annuleren drukte had ik er verder geen problemen mee maar nu opeens wel. Ik dacht dus dat schijfopruiming vast liep en zag via taakbeheer 2 keer de taak '''svchost.exe'' en normaal zie je er maar een en had deze dus beindigd en toen kreeg ik een crash melding.

Waarschijnlijk is het daar fout gegaan..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:41:
Maar als de computer wilt opstarten na de melding van verifying DMI pool data start mijn hele computer niet
Dat lijkt meer een hardware issue.

Overigens: XP Lite versie? dan heb je sowieso garantie tot aan de deur :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik, maar dat is het probleem niet zo eigenlijk. Heb hier nog wat Windows XP normale CDs liggen die niet gebruikt worden maar was tevreden over Windows XP lite omdat me computer niet zo zoog.

Was fijn als ik dit bestand kan repareren, ik heb de CD er al in zitten. Volgens mij kan dit via Windows Recovery Console als ik het goed hebt maar wat is command?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nvgts lijkt me een Nvidia driverfile te zijn eerlijk gezegd, en kom ik nergens op een normale XP SP2 CD tegen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Als je de Windows CD erin doet en de pc ' boot' vanaf die CD dan worden er setupbestanden geladen. Daarna komt de vraag of je wilt repareren of een schone installatie wilt doen. Als je dat niet ziet, doe je toch echt iets verkeerd of je hebt niets aan die CD die jij hebt.

Wat als je in Veilige Modus probeert op te starten?

Verwijderd

Topicstarter
McWolf82 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:23:
Als je de Windows CD erin doet en de pc ' boot' vanaf die CD dan worden er setupbestanden geladen. Daarna komt de vraag of je wilt repareren of een schone installatie wilt doen. Als je dat niet ziet, doe je toch echt iets verkeerd of je hebt niets aan die CD die jij hebt.

Wat als je in Veilige Modus probeert op te starten?
Ja, maar blijkbaar staat op Windows XP lite geen Recovery Console via boot vanaf CD. Ik ben er wel via gekomen toen ik een origneel windows XP CD erin deed.

Als ik in veilige modus opstart krijg ik als eerst te zien dat hij allemaal betanden laadt maar dat beeld gaat binnen nog niet eens 2 seconde over in een zwart beeld en verder komt er niks dan.

En ik was er ook achter gekomen dat de melding van Nvidia was, kan ik de drivers ongedaan maken mischien gaat de fout dan wel weg of gewoon hoe kan ik het oplossen :)

Ik had geprobeerd nvgts.sys te laden vanaf de CD maar die staat er inderdaad niet op nee, hoe kan ik het bestand op mijn pc krijgen of repareren?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost!

Omdat ik helemaal niks meer kon doen op mijn computer heb ik op een andere partie Windows XP de normale versie geinstalleerd die ik hier nog had liggen.

Daardoor kon ik de map C:\WINDOWS\system32\DRIVERS bereiken waar de fout zat.

Ik heb toen de NvRaid Installation Disk van mijn moederbord gedownload en daarin zat het bestand nvgts.sys wat ik doen heb overschreven in DRIVERS.

http://www.abit.com.tw/pa...NAME=NF-M2S&fMTYPE=Socket AM2&pPRODINFO=Driver

Topic kan (gelukkig) gesloten worden.
Pagina: 1