Probleem
Voor mijn stage (overigens geheel onbetaald) moet ik een mix gaan gebruiken indien mogelijk tussen de bestaande.NET programmatuur en PHP. Zover ik uit kon zoeken is dit mogelijk via de COM class of DOTNET class die zich binnen PHP bevind.
Echter op het internet is dermate weinig informatie hierover te vinden dat ik voor aanvang van mijn stage toch als vooronderzoek extra informatie zoek, en bovenal of dit wel mogelijk is.
Gevonden materiaal
Het enige wat ik kon vinden is het volgende:
PHP.net: COM class
PHP.net: DOTNET class
Google: PHP COM
Google: ASP.NET PHP
Google: DOTNET PHP
Hieruit valt echter compleet niet te halen hoe het mogelijk is, vandaar mijn vraag.
Wat er moet komen
Zover ik weet moet dit er zijn voordat ik aan de gang kan
Overigens ben ik totaal geen .net / COM held, vandaar deze waarschijnlijk onnozele vragen.
Voor mijn stage (overigens geheel onbetaald) moet ik een mix gaan gebruiken indien mogelijk tussen de bestaande.NET programmatuur en PHP. Zover ik uit kon zoeken is dit mogelijk via de COM class of DOTNET class die zich binnen PHP bevind.
Echter op het internet is dermate weinig informatie hierover te vinden dat ik voor aanvang van mijn stage toch als vooronderzoek extra informatie zoek, en bovenal of dit wel mogelijk is.
Gevonden materiaal
Het enige wat ik kon vinden is het volgende:
PHP.net: COM class
PHP.net: DOTNET class
Google: PHP COM
Google: ASP.NET PHP
Google: DOTNET PHP
Hieruit valt echter compleet niet te halen hoe het mogelijk is, vandaar mijn vraag.
Wat er moet komen
Zover ik weet moet dit er zijn voordat ik aan de gang kan
- Windows server
- IIS Webserver
- PHP Plugin
- Kan ik zomaar via PHP .dll's includen?
- Zo ja, hoe gaat dit in zijn gang? (Lijkt me niet dat de webserver ineens weet waar <project>.<lib> ineens vandaan kan komen?, of worden die DLL's geregistreerd?)
- Kan ik met compiled ASP.NET code wel in de DLL's via de COM of DOTNET class?
- Valt deze constructie aan te raden?
- Zo niet, waarom niet?
Overigens ben ik totaal geen .net / COM held, vandaar deze waarschijnlijk onnozele vragen.
[ Voor 7% gewijzigd door XiniX88 op 29-12-2009 14:46 ]