Om snel handelingen te kunnen doen in een webapplicatie ben ik aan het proberen een bookmarklet te maken die dat voor me kan. Dit wil ik (uiteindelijk) aan meerdere mensen binnen ons bedrijf ter beschikking stellen, dus ik doe het met 'normale middelen'.
Nu krijg ik het niet voor elkaar om een javascript functie aan te roepen die in een file op een locale disk staat. Weet iemand hiervoor de oplossing?
Deze code staat in de locale file:
Ik probeer de volgende bookmarklets te gebruiken om deze functie aan te roepen, maar het is nog niet gelukt (Error on line 2, character 1, invalid character)
Firebug light manier
Javascript Shell manier
(ook verschillende varianten met dubbele slashes / backslashes / url codes getest)
MODIv2 manier
Ik denk dat ik ergens overheen kijk, maar ik weet niet wat?!?
Nu krijg ik het niet voor elkaar om een javascript functie aan te roepen die in een file op een locale disk staat. Weet iemand hiervoor de oplossing?
Deze code staat in de locale file:
JavaScript:
1
2
| new function waarschuw() {alert('vanuit functie');} alert('losstaand'); |
Ik probeer de volgende bookmarklets te gebruiken om deze functie aan te roepen, maar het is nog niet gelukt (Error on line 2, character 1, invalid character)
Firebug light manier
JavaScript:
1
| javascript:var%20tweakMyApp=document.createElement('script');tweakMyApp.setAttribute('src','C:\\Temp\\tweakMyApp.js');document.body.appendChild(tweakMyApp);void(waarschuw); |
Javascript Shell manier
JavaScript:
1
2
| javascript:(function(){document.body.appendChild(document.createElement('script')).src='C%3A%5CTemp%5CtweakMyApp.js';})(); javascript:(function(){document.body.appendChild(document.createElement('script')).src='C:/Temp/tweakMyApp.js';})(); |
(ook verschillende varianten met dubbele slashes / backslashes / url codes getest)
MODIv2 manier
JavaScript:
1
| javascript:prefFile='';void(z=document.body.appendChild(document.createElement('script')));void(z.language='javascript');void(z.type='text/javascript');void(z.src='c:\Temp\tweakMyApp.js');void(waarschuw); |
Ik denk dat ik ergens overheen kijk, maar ik weet niet wat?!?
[ Voor 3% gewijzigd door AutCha op 29-12-2009 12:53 . Reden: tags ]