Toon posts:

Sandisk Cruzer 16gb is alleen leesbaar in een Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een 16gb Sandisk Cruzer. Nu wil het geval dat als ik mijn sandisk koppel aan mijn windows laptop deze slechts een geheugen weergeeft van 200mb. Als ik die stick daarna
insert in een mac heb ik ineens een extra optie en wel het geheugen van 16gb.

Ik heb de stick al geformarteerd in de de windows laptop. Maar hij formateerd slechts 200mb. Wat kan ik doen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hoeveel partities staan er op die stick. Kijk eens in windows naar je disk manager.

Pvouput live

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Zet de data tijdelijk veilig weg op de Mac en bekijk de stick eens op een Windows-systeem onder schijfbeheer. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb gekeken en ik heb de partitie gevonden. Alleen kan ik deze niet formatteren omdat deze partitie niet actief is.... Ik zie m dus wel bij computerbeheer en dan de schijfbeheer maar daar houdt het op..
Hoe kan ik verder?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
kan je hem niet formateren op de mac? Je zal die 'mac' partitie eerst moeten zien te verwijderen lijkt mij voor je er iets mee kunt onder windows, wellicht dat dat kan met een gparted of partition magic ofzo?

Desktop | Server | Laptop

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op de Mac kan je gebruik maken van Schijfhulpprogramma (tik maar in in spotlight), en dan de partitie formatteren als FAT32. Dat is de enige optie om de usb-stick op beide systemen gebruiken. (let wel op de 4GB limiet voor bestanden).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m geformatteerd op de mac. Ik krijg de boodschap:

"De bewerking is niet voltooid omdat de partitie of het volume niet is ingeschakeld. Start de computer opnieuw op op de partitie of het volume in te schakelen"

Uiteraard heb ik de computer opnieuw opgestart! Maar dit biedt geen soelaas.... helaas

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je gekozen om de hele usbstick te formatteren of de partitie?
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8310/usbstickformatteren.jpg
Je kan hier kiezen voor de partitie of de hele stick, kies dan voor de hele stick (is hier dus ook geselecteerd).

[ Voor 6% gewijzigd door Aloys op 29-12-2009 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
FANTASTISCH dit deed de trick!! Dankjulliewel!

Verwijderd

Dit deed de trick helaas niet voor mij. Ik zit jammer genoeg met exact hetzelfde probleem met mijn 8 gb sandisk cruzer. Als ik hem op macbook in zijn geheel formatteer maakt hij een mooie partitie aan van 7,82 GB. Steek ik hem vervolgens in windows dan kan deze hem niet lezen en moet hij geformatteerd worden. Als ik dit doe dan geeft windows nog steeds aan dat de capaciteit 200 MB is. Stem ik toe en steek ik hem vervolgens weer in mac dan heb ik twee partities:een van 7,82 GB en een van 200 MB.

Iemand nog suggesties?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Formatteer hem in Windows met HP USB Format Tool als FAT32 dan is deze in Windows/Mac te gebruiken.

Verwijderd

In de tussentijd heb ik nog even goed gegoogled en ook de HP USB Format Tool gevonden en deze werkte!

Thnx anyway!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik ook zelfde probleem als hierboven. Echter dan met een Cruzer 32Gb. Ook niet leesbaar in Windows. Ik heb zelf geen windows computer en ook geen VMware meer. Hoe kan ik hem nu in mijn Mac formatteren zodat ie ook bij anderen op windows leesbaar is?

edit:heb al een windows gebruiker bereid gevonden om hem even via die HP tool te formatteren. Maar blijft toch raar dat ik zo'n ding niet op mijn mac compatible kan formatteren voor beide OS'en.

Nog een vraagje: Ik had hiervoor een Cruzer 8Gb (kwijtgeraakt) en deze leek veel sneller om naartoe te schrijven. Dit terwijl de verpakking dezelfde schrijfsnelheden aangaf. De 8Gb had ik nooit zelf geformatteerd. Kan het zijn dat ze trager worden van herformatteren of is een 8Gb gewoon sneller?

[ Voor 50% gewijzigd door maXXzz op 11-09-2010 15:42 ]

Pagina: 1