Kan ik dit ongestraft doen? Ik bezit een Soundblaster Live! maar die ondersteund geen A3D, dus had ik het idee om er gewoon een Terratec naast te frommelen. Alvorensdat ding in de wacht te slepen wil ik eerst weten of dit (onder w2000) zomaar ongestraft kan.
Hangt er heel erg vanaf. Zoals je in mijn configuratie hieronder kan zien heb ik zelf ook 2 geluidskaarten in mn pc, waaronder een SB!Live.
Of een sblive samen met dat terratec kaartje kan hangt er vanaf of dat terratec kaartje veel drivers heeft die veel in beslag nemen. De Live! is namelijk nogal dominant, en daarom kan het met sommige kaarten wel en met sommige niet.
De SB128 die ik erbij heb is niet dominant dus dat gaat wel samen, overigens ook op een paar voorwaarden, waaronder dat ik eerst de drivers voor de 128 installeer en daarna pas de live, anders vind mijn live het niet leuk.
Ik zou zeggen probeer het eens uit en kijk of het werkt, over het algemeen moet het lukken!
Suc6
<edit mode>
Twee soundblaster lives naast mekaar gaat trouwens niet vergat ik te zeggen, en ik vraag me nu eigenlijk af waarom je A3D wilt, het aantal spellen dat dat ondersteunt is minimaal!
</edit mode>
Of een sblive samen met dat terratec kaartje kan hangt er vanaf of dat terratec kaartje veel drivers heeft die veel in beslag nemen. De Live! is namelijk nogal dominant, en daarom kan het met sommige kaarten wel en met sommige niet.
De SB128 die ik erbij heb is niet dominant dus dat gaat wel samen, overigens ook op een paar voorwaarden, waaronder dat ik eerst de drivers voor de 128 installeer en daarna pas de live, anders vind mijn live het niet leuk.
Ik zou zeggen probeer het eens uit en kijk of het werkt, over het algemeen moet het lukken!
Suc6
<edit mode>
Twee soundblaster lives naast mekaar gaat trouwens niet vergat ik te zeggen, en ik vraag me nu eigenlijk af waarom je A3D wilt, het aantal spellen dat dat ondersteunt is minimaal!
</edit mode>
Ik heb heel lang 2 Soundblaster Live's gehad, en momenteel zit er een Live met een Terratec DMX XFire in. Beide configuraties zijn probleemloos in Windows 98, Windows 2000 en Linux. Gewoon doen dus
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hé Exirion, hoe krijg jij dat voor mekaar dan 2 soundblaster lives in windows 2000. Niet dat ik het zelf wil maar ben wel benieuwd.
Die drivers zijn nogal op zichzelf en krijg je geen irq problemen ?? Vooral het DOS-irq...
Die drivers zijn nogal op zichzelf en krijg je geen irq problemen ?? Vooral het DOS-irq...
In Windows 98SE gebruikte ik 1 Live met de Live drivers, en eentje met de APS drivers van E-Mu (die gehackte drivers). Samen een leuke combo voor audio/midi recording. In Windows 2000 lukte dit niet, maar ik kon Windows 2000 gewoon installeren en 1 kaartje uitschakelen. In Linux kunnen beide kaarten gebruikt worden, omdat de Linux drivers er gewoon 2 aparte audiodevices van maken (zoals het hoort imho).Op dinsdag 06 maart 2001 14:27 schreef dennisdotcom het volgende:
Hé Exirion, hoe krijg jij dat voor mekaar dan 2 soundblaster lives in windows 2000. Niet dat ik het zelf wil maar ben wel benieuwd.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja ik wou al zeggen want normaal zou het in windows 95/98/me nooit lukken met de gewone drivers, en zo te lezen in 2000 ook niet.
Pagina: 1