Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met desktop na installatie van laptop wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een vraag. Ik heb voor mijn schoonmoeder een HP laptop NC6000 gebruiksklaar gemaakt. Zijn hebben tevens een Dell systeem draaien op de bovenverdieping met draadloos internet via Ziggo.

Nadat ik op de laptop de koppeling had gemaakt met hun eigen draadloos netwerk kreeg ik een vreemd probleem wat ik nog nooit eerder heb gezien.

Op het moment dat je op de laptop via IE een site opzoekt, verschijnt deze ook op de Dell desktop die boven draadloos via internet draait.

Ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Normaliter draaien dergelijke systemen toch helemaal los van elkaar? Hebben ze bijvoorbeeld hetzelfde IP adres?

De laptop heeft XP Pro, SP3, engelstalig als OS. De Dell desktop draait op XP Home, nederlandstalig.

De pagina's die bezocht worden op de laptop, engelstalig komen ook in het engelstalig terug op de Dell desktop. ("page not found").

Ik hoor graag van jullie wat ik verkeerd gedaan heb...

Sincerely Habemi

Verwijderd

Vreemd probleem als je het mij vraagt 8)7

Nu om je verder te kunnen helpen (ook al geef je al veel informatie) zou je nog een aantal zaken moeten uitzoeken, zoals je zelf ook al zei, welk IP adres hebben beide computers? Dat kan je snel uitvissen met ipconfig. (start > uitvoeren (run) > cmd > ipconfig/all)

Verder, welke model van draadloze router gebruik je, gebruik je een firewall, gebruik je een andere toepassing gemeenschappelijk op de zelfde computer? (lijkt me bijna uitgesloten maar toch, misschien iets gelijkaardig als synergy ...)

Naast het IP adres, hebben de netwerkkaarten toevallig misschien een zelfde MAC adres? (kan je ook zien via ipconfig)

Ik zou al bijna denken dat er ergens in je netwerk nog een antieke hub staat die het netwerk verkeer niet correct verstuurd en anders eerlijk gezegd, geen idee ... :X