Popcorn Hour A100 + Copperjet

Pagina: 1
Acties:

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi, ik heb thuis een standaard basis opstelling van een Copperjet 816 (van Alice). Deze heeft gewoon een enkele vaste netwerkkabel naar mijn pc en klaar. Verder geen netwerken of draadloze accesspoints.

Nu heb ik een Popcorn Hour A110 aangeschaft en deze wil ik ook op het internet aansluiten. De Copperjet 816 heeft slechts 1 netwerkaansluiting. Nu wil ik dus een switch tussen de copperjet enerzijds en mijn pc en Popcorn Hour 110 anderzijds zetten.

- Is er nog een type switch wat ik moet gebruiken?
- Volgens mij is momenteel de kabel tussen mijn Copperjet en PC een crosslink kabel?
- Hoe moet ik de switch ertussen zetten? Gaat dit met 'gewone' netwerk-kabel tussen Coppetjet / Switch en ook tussen Switch / PC en Switch/ Popcorn
- Kan ik nog wel met beide apparaten (PC en Popcorn) tegelijk op internet
- Bij het aansluiten van de switch, moet je dan nog de apparaten softwarematig toegang geven tot het netwerk oid / instelling aanpassen?

tnx

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
koop een router, sluit de wan/internet poort aan op de copperjet en de pc en de popcorn op een van de lan-poorten van je router. klaar.

In de router zit een switch, maar je hebt een router nodig omdat alice je maar 1 ipadres geeft en je hebt er nu dus 2 nodig (1 voor je pc en 1 voor je popcornhour), een router maakt een intern netwerk en geeft beide apparaten een ipadres, een switch alleen zou niet genoeg zijn omdat die geen ipadressen uitdeelt. Sluit je een switch aan dan zal maar 1 apparaat tegelijk werken en dat is degene die als eerste het ipadres aanvraagt.

kijk op http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ voor een overzicht van routers of kijk gewoon eventjes in de pricewatch hier op tweakers.net

Over de kabels: dit maakt niet meer zo heel veel uit want bijna alle lanpoorten hebben auto-sensing en detecteren zelf het type kabel. maar wil je het echt goed doen: copperjet -> router moet een crosslink zijn en router -> PC en router -> popcornhour moet een straight kabel zijn.

een router instellen is heel gemakkelijk. dit kan via de cd die meestal wordt meegeleverd of je kan de router instellen via de webconfig, maar dat vergt net iets meer (technische) kennis en gezien het niveau van de vragen (no offence) zou ik het via de cd doen.

om de computer en popcornhour aan te sluiten op de router heb je geen software nodig, je klikt de kabel erin en klaar (als alles goed is ingesteld, maar meestal is dit geen probleem)
verder had je dit alles via google kunnen vinden of op de website van allice of hier op de GOT

[ Voor 36% gewijzigd door Mathieuh op 29-12-2009 10:36 ]

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
ok tnx.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Of maak van de Copperjet een router (1 of 2 opties veranderen bij de instellingen) en koop een switch. Is een kwestie van persoonlijke voorkeur :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Je hebt een Broadband router nodig en niet zomaar een router zoals eigenlijk wordt aangegeven.
Dus ga naar de winkel en zeg niet alleen het woord router, want dan vragen ze waarschijnlijk analoog? digitaal? of Annex-A? Annex-B?

Nee, Broadband zeg je dan. ;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En ADSL is geen breedband? ;)

Als je een router vraagt moeten ze een router geven. Als ze met bovenstaande vragen komen, dan zijn ze je een modem met routerfunctie aan het verkopen.
niet zomaar een router zoals eigenlijk wordt aangegeven.
Eigenlijk wel dus.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1