permanent account suspension World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,
zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met het bannen van hun account doordat ze gehackt zijn?

Ik heb zaterdagavond een mail gekregen van Blizzard dat mijn account permanent gecancelled is wegens online trading activities. Helaas heb ik daar nooit aan mee gedaan, nooit gold gekocht, nooit meer dan één account gehad. Ik heb me altijd aan de regels gehouden.

Gisteren heb ik dan telefonisch contact gehad met Blizzard en ze zouden me gisteren (niets ontvangen) of vandaag een mail sturen en daarna mijn account terug unbannen.

Nu had ik graag geweten of er mensen zijn die dit ook al eens meegemaakt hebben.

Grtz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:27:
<verhaal 1267567 over gehackte accounts>
Poging 1231846846: koop een athenticator
Scheelt zo veel gezeik....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 12:33

anc

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:27:
Goeiemorgen,
zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met het bannen van hun account doordat ze gehackt zijn?

Ik heb zaterdagavond een mail gekregen van Blizzard dat mijn account permanent gecancelled is wegens online trading activities. Helaas heb ik daar nooit aan mee gedaan, nooit gold gekocht, nooit meer dan één account gehad. Ik heb me altijd aan de regels gehouden.

Gisteren heb ik dan telefonisch contact gehad met Blizzard en ze zouden me gisteren (niets ontvangen) of vandaag een mail sturen en daarna mijn account terug unbannen.

Nu had ik graag geweten of er mensen zijn die dit ook al eens meegemaakt hebben.

Grtz,
oei dat klinkt erg vervelend.

Enige wat ik je kan adviseren is om bij elk gesprek de naam van de persoon te noteren en de tijd van het gesprek.
Eventueel vragen of ze je direct een mail kunnen sturen met de te nemen acties.

Voor nu, omdat ze niet binnen de afgesproken tijd hebben gereageerd. Maar weer gaan bellen.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

chromeeh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:34:
Poging 1231846846: koop een athenticator
Scheelt zo veel gezeik....
Als die grafdingen nou te koop zouden zijn ZONDER CC of op meer telefoons zou werken, dan klopt je antwoord. Tot die tijd kun je niet verwachten dat iedereen zon ding heeft/koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:12
Ik ben een keer in 2006 gebanned geweest voor een totaal van 3 weken. Dit doordat ik volgens Blizzard, een Access Violation had begaan. Dit vond ik raar omdat ik uit de game werdt gegooid, daarna probeerde opnieuw in te loggen en toen die melding kreeg.

Ik heb toen een e-mail gekregen met het verzoek om allerlei informatie op te sturen naar hun.
Denk hierbij aan: Naam, adres, accountnaam, cd-key, rekeningnummer waarmee ik betaalde etc.

Nadat ik deze had gegeven bleek er een probleem te zijn met mijn cdkey. Dit bleek achteraf vals alarm omdat ik mijn BC cdkey had gegeven en niet de originele cdkey waarmee ik het account toen gemaakt had. Hier kwam ik zelf achter door te bellen naar Blizzard. Niet dat zij mij hierover informeerde.

Nadat ik deze gewijzigd had doorgegeven per telefoon, heeft blizzard nog een week nodig gehad om mijn account weer actief te maken en een nieuw wachtwoord erbij.

Daarna kon ik weer gamen.

Dus als je wacht op antwoord zou ik zeker bellen want ik ben bij toeval erachter komen dat er nog info ontbrak.

Success.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

RaseriaN schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:42:
[...]

Als die grafdingen nou te koop zouden zijn ZONDER CC of op meer telefoons zou werken, dan klopt je antwoord. Tot die tijd kun je niet verwachten dat iedereen zon ding heeft/koopt.
Of je neemt een Mobile Authenticator - die zijn gratis.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik heb die authenticator gisteren besteld want om eerlijk te zijn, had ik er geen idee van dat hij bestond.

Heb nu nog eens gebeld naar Blizzard en ze hebben mijn gegevens doorgestuurd naar het departement dat verantwoordelijk is voor gehackte accounts. Daar zitten ze natuurlijk met een wachtrij want er zijn nog een heleboel andere accounts gehackt de laatste dagen. Normaal gezien zal ik deze week of ten laatste volgende week terug online kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je uberhaupt nog wel toegang tot je account? Ik zie dat je denkt dat je gehackt was, maar is dit puur en alleen omdat je gebanned bent? Of kan je ook niet meer inloggen?

Blizzard kan eigenlijk altijd wel zien of je de echte eigenaar bent van het account, mede door de informatie die Wylana al heeft benoemd. Als je bent gebanned zonder reden, dan wordt je geunbanned.

Wat voor gesprek heb je gehad aan de telefoon? Moest je daar al informatie geven? Want, ik vind het ietwat vreemd dat ze je tijdens 1 telefoongesprek al beloven dat ze je unbannen (Wel beter natuurlijk, maar wel vreemd).

Ik zelf heb het niet meegemaakt, maar een vriend van mij was verbannen doordat een of andere goldfarmer zijn account gebruikte zonder dat hij het wist (Ik geloof dit verhaal nog niet, maar dat terzijde). Hij moest al zijn gegevens doorgeven, inclusief de tijden dat hij voor het laatst was ingelogd, en zo konden ze meteen zien dat hij het niet was.

Hij werd na een kleine 3 dagen al weer geunbanned.

Geef absoluut nooit informatie zonder dat ze dat verteld hebben, trouwens. Dat raadt blizzard ook absoluut af:

'Blizzard Entertainment is dedicated to the security of our customer's private information, and will therefore evaluate and determine what is needed to ensure that the registered user of an account has been properly identified before releasing an account. An email with instructions on how to retrieve the account should have been sent via email. If you have not received such an email, please feel free to contact us directly by our webform for more information. '

Als je die instructies volgt dan moet het goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:59

chromeeh

the Gnome

[...]
Tot die tijd kun je niet verwachten dat iedereen zon ding heeft/koopt.
Dat is een discussie die we beter niet kunnen voeren.....
Aangezien een gezond verstand, een degelijk password (lees: >8 tekens (inc. hoofdletters + cijfers & vreemd tekens) en een goede virus scanner ook al helpen.

Dus het is niet perse nodig, maar een really nice to have :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Species5618 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:54:
Of je neemt een Mobile Authenticator - die zijn gratis.
Goed lezen, die dingen worden niet op alle telefoons ondersteund dus dat gaat al niet werken.
chromeeh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:05:
Aangezien een gezond verstand, een degelijk password (lees: >8 tekens (inc. hoofdletters + cijfers & vreemd tekens) en een goede virus scanner ook al helpen.

Dus het is niet perse nodig, maar een really nice to have :)
Hoezo geen discussie? Het is toch komkommertijd in dit topic, iedereen is aan het gamen ;)
Heb zelf een wachtwoord van 9 karakters (cijfers, letters en een vreemd teken) en dit wissel ik om de 6 maanden. Daarnaast ook een goede en actuele virusscanner en een gezond verstand wbt. sites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:56:
[...]

Ik heb die authenticator gisteren besteld want om eerlijk te zijn, had ik er geen idee van dat hij bestond.

Heb nu nog eens gebeld naar Blizzard en ze hebben mijn gegevens doorgestuurd naar het departement dat verantwoordelijk is voor gehackte accounts. Daar zitten ze natuurlijk met een wachtrij want er zijn nog een heleboel andere accounts gehackt de laatste dagen. Normaal gezien zal ik deze week of ten laatste volgende week terug online kunnen zijn.
Toch wel grappig dat er geen WoW accounts gehackt worden, maar dat mensen gewoon zo stom zijn om hun wachtwoord in te geven bij bepaalde sites. Of, wachtwoord toevertrouwen aan andere mensen. Of, een keylogger binnen halen.

Veel meer opties zijn er niet.

Gisteren wat Furious pieces kunnen scoren, Chest voor m'n rogue en shoulders voor m'n paladin. Morgen kan ik ook de gloves halen :d
RaseriaN schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:19:
[...]

Goed lezen, die dingen worden niet op alle telefoons ondersteund dus dat gaat al niet werken.

[...]

Hoezo geen discussie? Het is toch komkommertijd in dit topic, iedereen is aan het gamen ;)
Heb zelf een wachtwoord van 9 karakters (cijfers, letters en een vreemd teken) en dit wissel ik om de 6 maanden. Daarnaast ook een goede en actuele virusscanner en een gezond verstand wbt. sites :)
Het is spijtig dat die Authenticators niet eens gratis zijn ( tenminste, de mobile versie dan ).

[ Voor 23% gewijzigd door Dakreal op 29-12-2009 11:21 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chromeeh schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:05:
[...]

Dat helpt ook niet bij elke keylogger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]SpoTs schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:20:
[...]

Toch wel grappig dat er geen WoW accounts gehackt worden, maar dat mensen gewoon zo stom zijn om hun wachtwoord in te geven bij bepaalde sites. Of, wachtwoord toevertrouwen aan andere mensen. Of, een keylogger binnen halen.

[quote]

Ik heb mijn wachtwoord nergens ingegeven behalve om in te loggen in wow. Voor de rest gebruik ik dat paswoord voor niks anders. Je mag wel niet vergeten dat de hackers veel slimmer zijn dan de meeste gamers. En er is ook niemand anders die mijn wachtwoord weet.

Een gehackte pc heeft helemaal niks te maken met mensen die stom zijn. Weet je dat er mensen zijn die niets van beveiliging hebben op hun pc en toch nooit gehackt worden? Ik heb gewoon het ongeluk gehad dat ik toch gehackt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:56:
[quote]SpoTs schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:20:
[...]

[quote]

Ik heb mijn wachtwoord nergens ingegeven behalve om in te loggen in wow. Voor de rest gebruik ik dat paswoord voor niks anders. Je mag wel niet vergeten dat de hackers veel slimmer zijn dan de meeste gamers. En er is ook niemand anders die mijn wachtwoord weet.

Een gehackte pc heeft helemaal niks te maken met mensen die stom zijn. Weet je dat er mensen zijn die niets van beveiliging hebben op hun pc en toch nooit gehackt worden? Ik heb gewoon het ongeluk gehad dat ik toch gehackt ben.
No offense maar volgens mij zijn het gewoon keyloggers, een hacker gaat echt niet special moeite doen om individueel een pc te hacken voor een wow password... waarschijnlijk gewoon iets opgelogen, op addon sites, of foute add on.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:56:
[...]

Zelfs een hacker kan niet jouw wachtwoord hacken, als je een fatsoenlijk wachtwoord heb, en niet warcraft123.

Wat jij suggereerd is dat iemand een bruteforce hack op de login servers van WoW heeft losgelaten en dan jouw account heeft gehackt. Waarschijnlijk heb je met het downloaden van AddOns of dergelijk een keylogger binnengehaald.

Een "hacker" heeft namelijk zowel je inlognaam/E-mail adres nodig als je password. En inlognamen word een lastig verhaal via een Bruteforce :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dakreal op 29-12-2009 12:06 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
klopt, op gamecafe's worden ook nog wel eens keyloggers gebruikt voor dit soort doeleinden. Snap niet wat je er aan hebt. Wat kun je allemaal met een wow account ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpoTs schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:05:
[...]

Zelfs een hacker kan niet jouw wachtwoord hacken, als je een fatsoenlijk wachtwoord heb, en niet warcraft123.

Wat jij suggereerd is dat iemand een bruteforce hack op de login servers van WoW heeft losgelaten en dan jouw account heeft gehackt. Waarschijnlijk heb je met het downloaden van AddOns of dergelijk een keylogger binnengehaald.

Een "hacker" heeft namelijk zowel je inlognaam/E-mail adres nodig als je password. En inlognamen word een lastig verhaal via een Bruteforce :)
Het resultaat is en blijft hetzelfde: ik kan niet aan mijn account en gelukkig is er aan mijn characters nog niets veranderd of verwijderd want dat kan ik zien op armory. Tenzij dat niet elke dag wordt geupdated maar volgens mij gebeurt dat wel elke dag.

Blizzard heeft me trouwens via de telefoon vermeld dat mijn pc gehackt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:13:
[...]

Het resultaat is en blijft hetzelfde: ik kan niet aan mijn account en gelukkig is er aan mijn characters nog niets veranderd of verwijderd want dat kan ik zien op armory. Tenzij dat niet elke dag wordt geupdated maar volgens mij gebeurt dat wel elke dag.

Het belangrijkste is dat mijn account geunbanned zal worden in de loop van deze week of ten laatste volgende week en dat ik dan terug kan gamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:13:
[...]

gebruik het edit knopje.

other then that, zal je je pc eens even goed scannen/formatteren anders ben je binnen een paar dagen weer gebanned.
Qua armory kan achterlopen maar misschien heb je geluk :)

Hier brandje eerst SpoTs af met uitleg hoe een hacker wel niet zal werken.
Verwijderd in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."

en in je laatste bericht neem je van Blizzard wel aan dat je pc gewoon gehacked is. vind het niet een erg aardig toon maar dat kan aan mij liggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Valkyre op 29-12-2009 12:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:23:
[...]

gebruik het edit knopje.

other then that, zal je je pc eens even goed scannen/formatteren anders ben je binnen een paar dagen weer gebanned.
Qua armory kan achterlopen maar misschien heb je geluk :)

Hier brandje eerst SpoTs af met uitleg hoe een hacker wel niet zal werken.
Verwijderd in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."

en in je laatste bericht neem je van Blizzard wel aan dat je pc gewoon gehacked is. vind het niet een erg aardig toon maar dat kan aan mij liggen :)
Blizzard heeft mij enkel gezegd dat er een andere persoon op mijn account ingelogd heeft en dat hij daar zaken gedaan heeft die niet getolereerd worden door Blizzard.

Voor de rest weet ik er ook het fijne niet van. Enkel Blizzard weet dat en zullen me op de hoogte houden via mail.

Het belangrijkste is dat ik zo vlug mogelijk mijn account terug heb zodat ik verder kan gamen.

En sorry als mijn toon niet zo aardig was, maar dat is zeker mijn bedoeling niet. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inloggen met mijn user name en password lukte nog, maar toen ik op login klikte, vroeg hij nadien ook nog een authenticator code. Dat moet dus allemaal gebeurd zijn tussen vrijdagavond en zaterdagmorgen. Want vrijdagavond heb ik nog kunnen gamen.

Aan de telefoon hebben ze me gezegd dat iemand anders op mijn account ingelogd was (waarschijnlijk een keylogger). Ze zouden mijn gegevens doorsturen naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is en die zullen mij dan een mail sturen.

Deze middag ga ik naar huis om mijn mails te controleren en zal ik eens kijken of er al iets aangekomen is van Blizzard.

Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:51:
Inloggen met mijn user name en password lukte nog, maar toen ik op login klikte, vroeg hij nadien ook nog een authenticator code. Dat moet dus allemaal gebeurd zijn tussen vrijdagavond en zaterdagmorgen. Want vrijdagavond heb ik nog kunnen gamen.

Aan de telefoon hebben ze me gezegd dat iemand anders op mijn account ingelogd was (waarschijnlijk een keylogger). Ze zouden mijn gegevens doorsturen naar de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is en die zullen mij dan een mail sturen.

Deze middag ga ik naar huis om mijn mails te controleren en zal ik eens kijken of er al iets aangekomen is van Blizzard.

Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
mails van blizzard kunnen heel lang duren voordat ze aankomen hoor. ik zou er niet van uit gaan dat hij er zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:04:
[...]

No offense maar volgens mij zijn het gewoon keyloggers, een hacker gaat echt niet special moeite doen om individueel een pc te hacken voor een wow password... waarschijnlijk gewoon iets opgelogen, op addon sites, of foute add on.
add-ons kunnen niks buiten wow en dus geen password krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 12:29
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:15:
[...]

add-ons kunnen niks buiten wow en dus geen password krijgen.
Addons kunnen wel wat als ze geleverd worden met een setup.exe die wat meer doet dan alleen de addon installeren ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Wat is mis met het edit knopje gebruiken?

Even een lore vraagje... Lordaeron (das boven UC) Dat was toch waar King Menethil en Arthas hun koning rijk was?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
[...]

Je kan tegenwoordig al heel lang via IDEAL betalen hoor :P, teminste volgens mij ook voor je auth..

EDIT: nee indeed alleen CC

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 29-12-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Dan kan je altijd nog de mobiele authenticator gebruiken, ik doe het niet door luiheid :+

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Blizzard heeft me deze morgen/middag een mail gestuurd om mijn paswoord te resetten. Dat heb ik dus gedaan. En ja hoor, ik kan terug gamen.

Al mijn bags waren wel bijna leeg, maar met een van mijn characters is er serieus gemined en zitten er ongeveer 30 slots met 20x saronite ore. :) Toch nog een beetje goed nieuws. Die kan ik mooi verkopen op het AH. Al zal ik ze wel niet allemaal in één keer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:08:
Probleem opgelost. Blizzard heeft me deze morgen/middag een mail gestuurd om mijn paswoord te resetten. Dat heb ik dus gedaan. En ja hoor, ik kan terug gamen.

Al mijn bags waren wel bijna leeg, maar met een van mijn characters is er serieus gemined en zitten er ongeveer 30 slots met 20x saronite ore. :) Toch nog een beetje goed nieuws. Die kan ik mooi verkopen op het AH. Al zal ik ze wel niet allemaal in één keer verkopen.
Gelijk een autheticator kopen dus :), want je hebt dus een kans van dat het ooit nog is gebeurd
Moet er niet aan denken iemand op mijn char speeld of laat staan inlogd op me account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:09:
[...]

Gelijk een autheticator kopen dus :), want je hebt dus een kans van dat het ooit nog is gebeurd
Moet er niet aan denken iemand op mijn char speeld of laat staan inlogd op me account...
heb de authenticator al besteld, maar die zal er pas tegen eind volgende week zijn. Vanaf nu verander ik ook elke week mijn paswoord tot ik mijn authenticator heb. En ik ga ook een nieuwe pc kopen en dan zal ik er ook een deftige virusscanner op installeren. Alhoewel ik niet weet of Norton of McAfee goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:12:
[...]

heb de authenticator al besteld, maar die zal er pas tegen eind volgende week zijn. Vanaf nu verander ik ook elke week mijn paswoord tot ik mijn authenticator heb. En ik ga ook een nieuwe pc kopen en dan zal ik er ook een deftige virusscanner op installeren. Alhoewel ik niet weet of Norton of McAfee goed genoeg zijn.
Denk het in dit geval neit uit maakt welke van de 2, wees voorall voorzichtig met je account gegevens invullen en registreren op andere sites met zelfde username en wachtwoorden..

In iedergeval goed je het terug hebt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Geweldige logica! :) Nieuwe pc kopen om iets te verhelpen dat met een anti-virus verholpen kan worden :) de essentie wat iedereen probeert te vertellen. je bent onlangs "gehacked" (verzamel naam voor wat voor manier dan ook andere aan je account gegevens zijn gekomen).

Nu heb je je gegevens weer terug, en als je altijd op dezelfde pc ingelogd bent. is de kans groot dat daar iets opstaat dat je account gegevens heeft doorgeseined. nu heb jij je account gegevens weer terug. maar als je je pc niet gecleaned hebt (format, uitgebreide virusscan) de kan zeer aannemelijk is dat je morgen weer kan posten dat je "gehacked" bent. want yeah gelukkig nooit gebeurt aan mijn kant maar het lijkt mij zwaar *** als het zou gebeuren!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gohan-san schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:23:
Geweldige logica! :) Nieuwe pc kopen om iets te verhelpen dat met een anti-virus verholpen kan worden :) de essentie wat iedereen probeert te vertellen. je bent onlangs "gehacked" (verzamel naam voor wat voor manier dan ook andere aan je account gegevens zijn gekomen).

Nu heb je je gegevens weer terug, en als je altijd op dezelfde pc ingelogd bent. is de kans groot dat daar iets opstaat dat je account gegevens heeft doorgeseined. nu heb jij je account gegevens weer terug. maar als je je pc niet gecleaned hebt (format, uitgebreide virusscan) de kan zeer aannemelijk is dat je morgen weer kan posten dat je "gehacked" bent. want yeah gelukkig nooit gebeurt aan mijn kant maar het lijkt mij zwaar *** als het zou gebeuren!
pc is gescand en er staat nu een anti-spyware programma op en een virusscanner. Alles is verwijderd, dus ik zou geen problemen meer mogen hebben.

Zeg nooit nooit want morgen kan het aan jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:52
Wat je moet doen is niet wachten op hun mail, maar alvast zelf een mail sturen met wat er precies gebeurd is, dat je het vermoeden hebt dat iemand via keylogger je gegevens bemachtigd heeft en dat je graag wilt weten welke gegevens zij nog van je willen hebben om het probleem zsm op te lossen. Zorg er wel voor dat je je PC "schoon" veegt zodat je geen last meer hebt van de keylogger en dat je (daarna!) je email password reset. Het kan nl. ook zijn dat niet alleen je wow-account gehacked is maar ook je mail account, waardoor de hacker je mail zou kunnen lezen.

Bij bij duurde het een week voor ik mn account terughad, en daarna nog een week voordat ik al mn items / gold weer terughad (via ingame mail) en de GM van mn guild de items die uit Guildbank gestolen waren.

De ban heb je waarschijnlijk gekregen omdat je account door de hacker gebruikt is voor goldselling.

Edit: Wat je ook in de tussentijd nog kan doen is een virtual keyboard gebruiken, keyloggers hebben dan al veel minder kans. In Kaspersky antivirus zit bv. een virtual keyboard, en HIER staat er 1 gratis online.

[ Voor 13% gewijzigd door stefanass op 30-12-2009 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-08 16:08
Nog even een sidenote: Ik vind de support center van Blizzard wel 1 van de beste waarmee ik te maken heb gehad. Ik was me pw kwijt van WoW en door een telefoontje waar ik mijn gegevens heb doorgegeven en kreeg 5 min later een password reset.

OT: Toch goed dat dit probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

2 weken geleden kwam ik er ook achter dat me account geband was (voor 3 dagen denk ik) want een hacker had 10day trail (khad wow niet meer geactiveerd voor een jaar ofzo) en ging spammer met ingame gold verkoop enzo. dus ben ik druk bezig geweest om alles weer normaal te krijgen enzo.
maar meestal krijg je eerst een melding van dat je gebant bent voor een aantal dagen via je email.
dus meschien had je al eerder een melding gekregen dat je geband was voor een aantal dagen.

ik weet niet hoegroot de kans is dat je de account terug krijgt, maar ik hoop dat je hem snel terug hebt.
en ik zou een athenticator kopen, verkleint de kans om gehackt te worden toch zeer groot :p

[ Voor 7% gewijzigd door Obscure op 04-01-2010 11:14 ]

Pagina: 1