Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een laptop hier met iets vaag.. na virusscan en enkele registry deletes, is er op de achtergrond nog altijd een virus bezig via IExplorer (staat 2x gedraaid en ik hoor zachte muziek, terwijl er niets opstaat).
System restore was ook simpelweg een wit kader zonder iets in. ActiveX en Flash deden de pc ook crashen.
Nuja soit, ik reboot die XP en krijg na het windows logo een blauw scherm, dat zodanig snel weggaat en de pc reboot dat ik de foutmelding niet kan lezen.
XP repair denk je dan maar: blijft hetzelfde.
Fixboot, fixmbr, manueel ntldr en ntdetect.com opnieuw overgezet: no go.
Chkdsk geeft ook geen fouten.

Daar stond nog een andere, lege partitie op. Ik heb dus even XP clean installed op die schijf, en alles draait vlotjes.
Het zou wel tof zijn mocht ik die vroegere installatie nog kunnen gebruiken, ik heb er een ghost van gemaakt maar als ik c: format en die ghost terugzet, blijft het waarschijnlijk hetzelfde?

Het oude registry vervangen door het standaard is geen optie denk ik, want dan kan ik evengoed de nieuwe XP gebruiken.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Bij een virus is er wat mij betreft altijd maar 1 tip: helemaal opnieuw beginnen. Als ik weet dat er een virus op een pc heeft gestaan is hij wat mij betreft niet meer vertrouwd voor bankzaken en dergelijke, vandaar dat ik altijd opnieuw begin bij een virus. Je hebt het voordeel dat je de bestanden zonder problemen zou moeten kunnen kopieren vanuit de nieuwe installatie die je erop gezet hebt.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had sowieso al via minixp (hirens bootcd) de persoonlijke bestanden, favorieten e.d. op een usb schijf gezet.
Kan ik eigenlijk een "gebruiker" (met preferences, documents & settings) importeren uit een andere windows installatie? Of is dit niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:07:
Kan ik eigenlijk een "gebruiker" (met preferences, documents & settings) importeren uit een andere windows installatie?
Kort: Nee.
Lang: Nee, wel instellingen en bestanden, mits je dat vanaf een draaiende machine met de Files & Settings Transfer wizard hebt kunnen doen.
Maar zomaar even het userprofile oppakken en op een andere install 'graften' alsof er niks is gebeurd gaat niet werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device