Toon posts:

Dos IRC-client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al gevonden in search ja, bitchx.com . Maar daar kan ik (of ben ik nou echt zooo dom) echt geen dos-versie van BitchX vinden!

Wie wil me eraan helpen? BitchX voor dos, of een andere dos-irc-client?

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

BitchX is voor linux/win32

ik betwijfel of er wel een irc-client voor dos is.

wat moet je er eigenlijk mee? kan dos uberhaupt wel op internet?

install dan gewoon linux.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Linux en winxx draaien hierzo.. ik ben er alleen maar een beetje mee aan het proberen voor een vriend van mij. Een andere topic hier op GoT vertelde mij dat er een bitchx client was voor dos. Maar die kan ik dus niet vinden helaas :'(

Verwijderd

tuurlijk heb je bitchx voor dos (heb hem zelf gebruikt), dos alleen trouwens heeft volgens geen faciliteiten voor een netwerkverbinding, maar onder win98 is het bijvoorbeeld geen probleem (wat dacht je van ftp.exe en ping.exe)

je kunt gewoon via ftp.bitchx.com die zut downen .. maar ik raad het niet aan .. dos is erg zwak .. stap maar gewoon over naar linux console .. of als je toch al win98 ofzo hebt, gebruik gewoon mIRC, ondanks dat het user friendly is (which is BAAAD ;D),is het niet een verkeerd programma .. trouwens gebruik dan niet van die achterlijke scripts aub!!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wat dacht je van ftp.exe en ping.exe
Dat zijn geen DOS programma's.

(er bestaan overigens wel gewoon TCP/IP stacks voor DOS hoor)

Verwijderd

Argh... Trumpet!
/me geeft Onno de schuld van zijn komende nachtmerrie... ;)

• Onno
  • Niet online
Trumpet? Dat bestaat toch alleen maar voor Win16 en Win32?

Verwijderd

Dat is Trumpet WinSock. De eerste trumpet stacks waren voor dos. En aangezien dos geen fatsoenlijke thread support had, was die stack behoorlijk brak. Zie hier: http://www.trumpet.com.au/dosapps/

• Onno
  • Niet online
Goh, grappig... en er staat zelfs een irc client voor DOS bij. :)

Maar 't is wel een hele oude tcp/ip stack, geef mij dan toch maar die van Novell of MS ofzo...
Pagina: 1