Prijzen hardware reeds 5 maanden stabiel

Pagina: 1
Acties:

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
De prijzen zijn nu al van sinds augustus niet meer gedaald voor de meeste hardware. Deflatie is hier wellicht oorzaak van. Zijn er economen, guru's die in een glazen bol kunnen kijken of de prijzen op korte termijn weer zullen zakken? Ik wil wat hardware kopen maar als er een prijsdaling in de maak is kan ik gerust even wachten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

voor geheugen zijn ze zelfs (inmiddels al weer bijna een half jaar ofzo) aan het stijgen zelfs. Vroeger had men veel overproductie omdat niemand over wilde stappen op windows vista, terwijl de geheugenbakkers daar wel op gerekend hadden, nu is de productie omlaag geschroefd, zitten we niet meer met een stockpile extra geheugen en stappen mensen over op windows 7 (inclusief extra vraag naar geheugen). A.k.a. de prijs van geheugen stijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door M2M op 29-12-2009 00:22 . Reden: typo ]

-_-

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Maar ook bijv. videokaarten en specifiek GTX260 zijn even duur gebleven. In maart 09 heb ik een GTX260 gekocht voor 160 euro en nu is de goedkoopste GTX260 voor 163 euro verkrijgbaar. Ook harde schijven van 1 TB zijn redelijk stabiel qua prijs.

Ik verwach nu de kerst weer over is en de beurzen er aan zullen komen dat de prijzen weer een beetje zullen zakken.

Mijn configuratie is ongeveer 1% meer waard geworden sinds ik deze kocht begin september. Had ik toch niet verwacht en dacht dat het met kerst toch zo'n 25% in waarde gedaald zou zijn.

Maar de krediet crisis is weer over volgens analisten, daarom denk ik dat hw producenten en resellers de prijzen niet hebben laten zakken omdat de verkoop weer aan zou trekken.

Verwijderd

Op processorgebied heeft vervanging naar betere modellen plaatsgevonden. Dus niet zo raar dat de prijzen daar niet gedaald zijn.

En van deflatie is niet echt sprake, hooguit van een lage(r dan gebruikelijke) inflatie.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
De meeste prijzen stijgen zelfs op dit moment, gezien de dollarkoers die van 1.52 naar 1.43 op dit moment is op gelopen. Deflatie is er nooit geweest, tenzij je die paar maanden meetelt aan de pomp dat de benzine/diesel eens betaalbaar was. Hell, ik kreeg gister een folder in de bus waarin de bloemkool in de aanbieding was voor 3 euro per stuk.... (van de zomer nog <1 euro)... :P

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Deflatie is iets wat je tegenwoordig alleen op t toilet tegenkomt :p.
Maar van alle prijsdalingen heb je ook een bodem. Niet dat die bereikt is ofzo, maar op dit moment hebben veel bedrijfen ook een afwachtende houding en rondt kerst zijn de verkopen toch al wat hoger dan normaal dus waarom zou je dan verlagen?
In january, wanneer de verkopen wat minder goed zijn worden de prijzen wel wat verlaagt

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-01 16:20
Houd ook rekening met zaken als allocatie. Zeker op harde schijven en videokaarten is er al ruim 4 tot 5 maanden zware allocatie wereldwijd. Deze schaarste zorgt voor prijsverhogingen op deze hardware.

..::System Specs::..

Pagina: 1