Algemeen commentaar.
Een testcase is imo een opmaat naar een showcase

Imo is een showcase een serie van passende foto's. Als je zo gericht een testcase gaat schieten dan is mijn advies om je te beperken tot het vastleggen van een bepaalde visie. Probeer van tevoren na te denken wat je wilt laten zien en hoe je dat wilt overbrengen. A'dam-west ken ik niet goed, maar ik weet na het bekijken van jouw testcase ook niet precies hoe jij het ziet
Het tweede algemene commentaar dat ik heb is dat je veelal voor een tegenlicht opname hebt gekozen waarbij je onderwerp een silhouet is. Ik vind dat de onderwerpen die je hiervoor hebt gekozen niet passend zijn. Meer kenmerkende vormen lenen zich beter voor silhouetten dan de drukke vormen die je nu hebt gekozen. Ik vind de molen van dat deel van je serie nog het meest geslaagd als onderwerp
Derde en laatste algemene commentaar is dat ik vind dat je erg veel halve boompjes e.d. aan de zijkanten van je platen hebt staan. Dit stoort mij een beetje, maar dat kan ook een persoonlijke allergie zijn
Foto 1: staat ie helemaal recht? Ik verwacht ook niet een groot gebouw bij een meertje met twee bankjes. Lekkere toning.
Foto 2: laag standpunt en tegenlicht. Wat wil je me laten zien?
3: leuk die fiets in beeld, jammer van die plant links in beeld!
4: prettige lijnen, weer die takken links die mij storen.
5: wederom laag standpunt, maar onduidelijk wat ik moet zien in de plaat.
6/7: 7 werkt voor mij beter. Liggend worden de lijnen extra benadrukt.
8/9/10/11: onderwerp is me onduidelijk
12: de contrasten zijn zo hard dat ik niet zie wat het is. Aan de ene kant leent een dergelijke onderwerp zich wel voor harde contrasten, maar in dit geval denk ik wat doorgeschoten. Ik heb iets meer doortekening nodig om te zien waar het om draait.
Al met al ben je wel lekker actief en druk bezig met je camera. Goede zaak

Je platen zijn afwisselend en best origineel. Lekker dooroefenen, dan komt het vanzelf helemaal goed!