Ik heb dit topic al op een ander forum gemaakt, zonder enig succes. Vandaar dat ik het hier probeer.
Eerste bericht
Eerste bericht
2de berichtVandaag hing Firefox even bij mij vast. Na een paar pogingen om taakbeheer open te krijgen via ctrl+alt+del besloot ik de PC opnieuw op te starten. Dit deed ik door de uitknop even ingedrukt te houden.
Toen ik de PC weer opstartte kreeg ik de volgende foutmelding:
PXE-E61: Media Test Failure, check cable
Nu geeft Google niet echt een duidelijk antwoord, ik lees dingen over kapotte CD-Rom stations, HDD die gewist zijn etc.
Bij een resultaat op Google lees ik dat het een aangepaste bootorder roet in het eten zou hebben kunnen gegooid; dat er eerst vanaf het netwerk geboot wordt. Ik ben dit bij mezelf nagegaan maar er staat nergens iets over een network in de bootsequence.
Als mij gevraagd wordt waarvan ik wil booten (Bootmenu via F12): CD/DVD of Network: NVidia bootagent, staat er geen HDD bij. Geen idee of dit normaal is. Is het mogelijk dat mijn HDD het loodje heeft gelegd? Bij de bootsequence staat een Hard Disk wel als optie ertussen.
Morgen zal ik even mijn Ubuntu Livedisk draaien: kijken of ie een hard disk aangesloten ziet. En anders even de computer open en de HDD er even opnieuw instoppen.
In de tussentijd hoor ik graag jullie suggesties!
Mvg, Remco
3rde en laatste berichtAls ik de Ubuntu disk draai, doet hij een aantal dingen niet.
Namelijk Ubuntu starten zonder install en Controleer disk op fouten. Beide blijven hangen op een knipperende _.
Zal pa zo even lief aankijken of ie de HDD even erin er eruit wil pluggen...
Van de HDD hebben we even de kabeltjes erin en eruit gedaan, in de hoop dat hij de HDD weer herkent zou worden. Dit heeft helaas niet geholpen. Iemand nog een idee?