• PatrickDRD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Goeieavond,

Een vriend van mijn heeft een computer samengesteld met deze setup:
Asus P7P55D LE
Intel Core i5
4GB DDR3 OCZ geheugen
1.5 TB Samsung
Samsung DVD Drive
Ati Saphire Radeon HD5750
550 WATT Voeding

Nou is het probleem,
Hij krijgt regelmatig een fout waardoor zijn hele beeld bruin word.
De nieuwste drivers van de amd.ati site zijn geinstalleerd.

Wat kan dit probleem zijn, het beeldscherm is trouwens aangesloten op een DVI aansluiting,
dit omdat de videokaart op HDMI geen helder beeld geeft?

Is de kaart defect ofniet?

Dit alles is 3 weken geleden aangeschaft.

Alvast Bedankt.

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
theoretisch gezien zijn de ati 5 serie kaarten allemaal troep , ivm de chips die doorbranden en snel kapot gaan , w8 een paar maanden , AMD heeft de 5 serie kaarten te snel gelanceerd omdat, ze de eerste wilden zijn met dx11 , eyefinity en een snellere kaart op de markt willen brengen dan de gtx 295 allemaal leuk en aardig maar als 9 van de 10 kaarten kapot gaan , heb je der ook geen zak aan dit is 1 van de redenen dat de Fermi van nvidia pas later komt , kwaliteit staat hoog in het vandel . als je goed door het forum heenleest zal je zien dat een hele hoop tweakers met kapotte ati 5 serie videokaarten zitten , oplossing : RMA en w8 op de nieuwe ati 5 kaarten of fermi .

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Wat een onzin kraam jij uit.. Er zijn altijd wel kaarten die het begeven

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

• Lars Kremers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
jayjay1986 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:19:
theoretisch gezien zijn de ati 5 serie kaarten allemaal troep , ivm de chips die doorbranden en snel kapot gaan , w8 een paar maanden , AMD heeft de 5 serie kaarten te snel gelanceerd omdat, ze de eerste wilden zijn met dx11 , eyefinity en een snellere kaart op de markt willen brengen dan de gtx 295 allemaal leuk en aardig maar als 9 van de 10 kaarten kapot gaan , heb je der ook geen zak aan dit is 1 van de redenen dat de Fermi van nvidia pas later komt , kwaliteit staat hoog in het vandel . als je goed door het forum heenleest zal je zien dat een hele hoop tweakers met kapotte ati 5 serie videokaarten zitten , oplossing : RMA en w8 op de nieuwe ati 5 kaarten of fermi .
Ik vind dit een totaal nuttelose reactie, hebben we hier te maken met een nvidia fanboy? Ik zou graag de bron willen weten van chips die doorbranden en snel kapot gaan. AMD heeft nog enkel een probleem met drivers die in de toekomst wel beter zullen worden..

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

PatrickDRD schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:14:

Wat kan dit probleem zijn, het beeldscherm is trouwens aangesloten op een DVI aansluiting,
dit omdat de videokaart op HDMI geen helder beeld geeft?
jouw vage beeld heeft te maken met de uitlijning van je scherm, heb je hierop al gezocht hier?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen