Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gescande afbeeldingen automatisch processen

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:22
Als fanatiek mineralenverzamelaar heb ik de complete Lapis en wil deze voor eigen gebruik gaan inscannen.

Aangezien dat vele duizenden pagina's zijn is met de hand nabewerken eigenlijk geen optie. Ik zoek daarom een programma wat automatisch het volgende kan doen:

- De pagina herkennen in het bestand en die croppen
- Aangezien de bladzijden op een scanner nooit 100% perfect liggen automatich roteren zodat de text rechtop staat.
- Opslaan als TIFF. Ik wil geen JPG's, daar verlies ik informatie mee en dat wil ik niet.

Wie weet welk programma dit voor mij doen kan?

(gecropped) voorbeld:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/4juzx4.jpg

Het gaat dus alleen om het bewerken na het scannen. Mijn Epson Perfection 3170 kan niet automatisch bladzijden omslaan ofzo dus daarvoor gebruik ik de epson scansoftware en scan ik alles handmatig in.

edit: Google heeft tot nu toe nog niks opgeleverd. Misschien dat photoshop (cs4) het kan maar ik heb geen idee of en hoe.

[ Voor 6% gewijzigd door nielsgeode op 28-12-2009 21:30 ]

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 13:00

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik kan niet direct een antwoord geven maar misschien moet je eens zoeken in de richting van OCR. Deze zetten de tekst volgens mij automatisch recht aangezien je deze dan ook kan wijzigen. Misschien worden de foto's dan ook onmiddellijk recht uitgelijnd met de tekst.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
gaaf! een strahler, op tweakers! :D
ik kan je helaas niet helpen met je probleem.. maar het is wel een geweldig blad, de lapis. vooral de foto's erin vind ik altijd overweldigend :0

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kan eens Googelen op Photoshop en Actions.
Op Youtube staan mooie tutorials.

Met Actions kan je in Photoshop bewerkingen die je vaak doet opnemen en op anderen foto's afspelen. (Zodat ook hier de bewerking wordt uitgevoerd.)

Croppen blijft dan wel een handmatig proces.

Eerst scan je een groot aantal pagina's in met de scanner. ( In TIFF, eventueel met LZW compressie. )
Vervolgens neem je een actie op waarmee:
- Je de image opent
- De image cropt. ( Hier is dan elke keer als je de action af speelt, de input van jou nodig. )
- Eventueel kleurcorrectie doet.
- Resized naar een universeel formaat ( X x Y pixels )
- Verscherpt.
- Opslaat.

Als je deze action dan afspeelt is je input alleen gewenst voor het croppen.

OCR is ook mogelijk. De tekst wordt dan opgeslagen als bewerkbare tekst.
( Bijvoorbeeld export naar MS Word. )

Hou er dan rekening mee, dat je dan werkt met tekst in plaats van met foto's.
Met zaken als opmaak en spelling ( geen enkele OCR werkt perfect ) moet je dan ook rekening houden.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:02
Kijk ook eens bij de producten van Kofax en Adobe Capture.

Verwijderd

Serieus, ga naar een copyshop en laat het voor je doen. Vele duizenden pagina's zeg je... Fokking hell, dat ga je toch niet met de hand inscannen?

Volgens mij zijn de kosten die je bij een copyshop maakt te verwaarlozen tegenover de ergernis die dit je gaat opleveren :P

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:02
Dit is eigenlijk wat je nodig hebt, een museum, bibliotheek of zoiets zou je nog kunnen proberen:

Hier nog een bedrijf uit NL
Zal niet goedkoop zijn, maar het laten doen of professionele assistentie lijkt me toch de beste optie.

Zijn de boeken niet digitaal beschikbaar eigenlijk ?

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:22
Yippie schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:59:
Dit is eigenlijk wat je nodig hebt, een museum, bibliotheek of zoiets zou je nog kunnen proberen:

[video]

Hier nog een bedrijf uit NL
Zal niet goedkoop zijn, maar het laten doen of professionele assistentie lijkt me toch de beste optie.

Zijn de boeken niet digitaal beschikbaar eigenlijk ?
Erg gaaf allemaal maar ik vrees veel te duur voor mijn budget. Helaas is het niet digitaal beschikbaar gesteld door de uitgever anders had ik dat allang gekocht.
Pagina: 1