Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een windows media center pc aan het bouwen waar ik een touch screen (15") aan heb hangen. Via een hdmi kabel koppel ik de pc aan een beamer. De video kaart is een Ati Radeon HD4350. Wat ik wil is dat ik op de beamer en op mijn scherm exact hetzelfde toon dus ik heb de instellingen van deze twee op "clone desktop" gezet (in Windows7). Gevolg is dat beide de resolutie van de beamer krijgen, wat er op de 15"dus niet uit ziet.

Ik ben met de volgende tooltjes aan het experimenteren gegaan maar daarmee bereik ik net niet wat ik wil

http://www.mediachance.com/free/multimon.htm

http://thegreenbutton.com/forums/t/53390.aspx?PageIndex=1

http://mikinho.com/wmc/control-panel/

Maar die lossen het probleem niet op. Die zorgen ervoor dat je "makkelijk"van het ene scherm naar de andere switch. Maar ik wil dus ALTIJD op beide schermen hetzefde zien (in de juiste resolutie) of wil ik iets wat niet mogelijk is (zonder twee videokaarten)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33
Ik begrijp je niet helemaal... Je post in NOS, maar je hebt het over een windows media center?

Als je een clone wilt op je 2e scherm, dan wordt dat altijd natuurlijk dezelfde resolutie als het origineel. Als je scherm (beamer) zelf niet kan downscalen, dan lijkt het mij dat je op je primaire scherm ook vast zit aan de beamer resolutie.

Ik krijg het idee dat je eigenlijk geen clone wilt, maar uit je vage omschrijven kan ik niet helemaal opmaken wat je precies wilt?

Wil je de beamer alleen voor films/media? Waarom dan een clone? Is het allemaal een media center, of gebruik je de eerste monitor ook nog voor andere doeleinden (werk?)?

En wat doen die tooltjes waar je naar verwijst wel, (heb geen idee) en wat doen ze niet dat je wel wilt?

[ Voor 7% gewijzigd door Semyon op 29-12-2009 06:46 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

*Duwt topic van NOS naar "Windows Clients", immers draait het media programma toch echt op een windows systeem.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Semyon schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 06:41:
Ik begrijp je niet helemaal... Je post in NOS, maar je hebt het over een windows media center?
Het heeft niet specifiek met WMC te maken. Het gaat er vooral om dat ik twee schermen wil clonen maar op beide een goede resolutie wil.
Ik krijg het idee dat je eigenlijk geen clone wilt, maar uit je vage omschrijven kan ik niet helemaal opmaken wat je precies wilt?
Met mijn 15" touchscreen wil ik WMC bedienen en ik wil het dan tonen op de beamer. Dus gewoon één op één.
Wil je de beamer alleen voor films/media? Waarom dan een clone? Is het allemaal een media center, of gebruik je de eerste monitor ook nog voor andere doeleinden (werk?)?
In principe niet. deze pc wordt eigenlijk alléén als media center gebruikt
En wat doen die tooltjes waar je naar verwijst wel, (heb geen idee) en wat doen ze niet dat je wel wilt?
Die zorgen ervoor dat je kunt switchen van scherm. Dus als ik op de touchscreen WMC wil bedienen moet ik eerst met een functietoets de focus naar dit scherm halen. Dan kan ik het bedienen om vervolgens de focus weer op de beamer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:08:
[...]

Het heeft niet specifiek met WMC te maken. Het gaat er vooral om dat ik twee schermen wil clonen maar op beide een goede resolutie wil.
Als je je scherm cloont, wordt dit altijd dezelfde resolutie als op je eerste scherm, zoals Semyon al zei:
Als je een clone wilt op je 2e scherm, dan wordt dat altijd natuurlijk dezelfde resolutie als het origineel. Als je scherm (beamer) zelf niet kan downscalen, dan lijkt het mij dat je op je primaire scherm ook vast zit aan de beamer resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33
hacking_mike schreef op dinsdag 29 december 2009 @
Met mijn 15" touchscreen wil ik WMC bedienen en ik wil het dan tonen op de beamer. Dus gewoon één op één.
Als je de controls op de touchscreen wilt hebben en de WMC content op de beamer, is het dan niet juist handig om juist niet een clone te doen, maar een split screen ofzo? En de controls op de touchscreen te gooien en de content op de beamer?

[ Voor 3% gewijzigd door Semyon op 29-12-2009 10:35 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:08:

...en dan kom je erachter dat de interface van WMC daar niet op gebouwd is :+
Die pakt ook direct de focus van muis en keyboard zodra je 'm fullscreen zet.
De Media Center UI (meer exact EhShell) biedt daar geen opties voor, wat mogelijk wel werkt is als je gaat kijken naar SideShow .

Voor Windows Vista is er in ieder geval een SideShow Remote control die je de gelegenheid biedt om de EhShell te besturen vanaf een SideShow enabled apparaat (PDA met BT bijvoorbeeld).
http://blog.alt-92.net/in...how-media-center-gadgets/

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2009 14:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 11:47
Beste Hackin_Mike,

dit is iets waar ik van het begin af aan al mee zit te stoeien in WMC, Vista premium.

Ik heb zelf een plasma scherm aan mijn WMC hangen met touchscreen, tot op heden lukt het me niet om de goede resolutie in te stellen met clone, het gaf mij wel soelaas om het primaire beeldscherm te veranderen, dit gaf mijn plasma iets meer resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij situatie ben ik een stap dichterbij. Ik heb mijn tochscreen als primaire monitor gezet en vervolgens de desktops geshared. Nu pas ik de resolutie zo aan dat het er op mijn tochscreen goed uit ziet. Op mijn beamer gaat dat ook goed (zou kunnen zijn dat deze hem upscaled).

Of het ermee te maken heeft weet ik niet maar na een paar minuten wordt het beeld slechter. Als ik vervolgens Media center minimaliseer en maximaliseer is het beeld weer goed. Iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken. Ik probeer het op dit moment in de power settings maar daarmee ben ik er nog niet.
Pagina: 1