[Flash] SWF alignen binnen flash-website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik heb een website in Flash gemaakt, en daarin wil ik de interactieve map van amMap gebruiken.

Nu werkt dat prima, los van elkaar. Maar als ik de .swf van amMap in mijn website wil zetten, gaat het fout.
Importeren lukt niet, want ammap.swf is beveiligd. Nu moet dat met de volgende code, aldus de documentatie van amMap:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
var listener:Object = new Object(); 

listener.onLoadInit = function(target_mc:MovieClip):Void {
    target_mc.path = "ammap/";
    target_mc.settings_file = "ammap/ammap_settings.xml";
    target_mc.data_file = "ammap/ammap_data.xml";
    target_mc.flash_width = "550";
    target_mc.flash_height = "400";
} 

var loader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
loader.addListener(listener);

this.createEmptyMovieClip("ammap_mc", this.getNextHighestDepth());
loader.loadClip("ammap/ammap.swf", this.ammap_mc);

Dat werkt wel, maar dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-A718_4B3902F5.jpg

Die pagina ziet er in Flash zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-B29E_4B3902F5.jpg

Ik heb dus voor de amMap kaart een nieuwe layer gemaakt en daarin de ActionScript code gezet. Maar, dan komt de kaart dus niet op de pagina te staan, maar achter alle andere layers zoals te zien is. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij de Tekst-layer niet.

Nu is mijn vraag, hoe zorg ik dat de amMap dus on top is van alle layers, en mooi gecentreerd op de pagina?
Moet ik een simpel vinkje ergens aanklikken of is mijn website gewoon te complex? Of moet ik mij nog maar verder verdiepen in bepaalde documentatie? Het is jammer genoeg geen verplaatsbaar object, anders had ik het natuurlijk mooi kunnen verslepen...

Mijn Google-skills hebben mij niet geholpen, in vele gevallen was de ActionScript al voldoende en werkte het direct, maar deze website is nogal moeilijk en bevat veel layers dus dat is het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Je plaatjes werken hier niet. :)

Wil je het Flash object binnen een Flash website gecentreerd positioneren, of als .SWF in je HTML?
Als je het binnen Flash wilt doen kun je gewoon x- en y coördinaten van de movieClip aangeven :)

Sowieso moet je je movieClip (amMap) het in de meest bovenste layer zetten. Je kunt proberen twee layers te maken in de Main stage timeline met in de onderste layer een soort containermovie met daarin je hele website, en daarboven je amMap.

[ Voor 34% gewijzigd door Willem op 29-12-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
willem169 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:20:
Je plaatjes werken hier niet. :)

Wil je het Flash object binnen een Flash website gecentreerd positioneren, of als .SWF in je HTML?
Als je het binnen Flash wilt doen kun je gewoon x- en y coördinaten van de movieClip aangeven :)

Sowieso moet je je movieClip (amMap) het in de meest bovenste layer zetten. Je kunt proberen twee layers te maken in de Main stage timeline met in de onderste layer een soort containermovie met daarin je hele website, en daarboven je amMap.
Ach, die plaatjes staan op een #$@-host maar ik weet geen andere zonder hotlink-beveiliging :P

Het object (ammap) moet in de Flash website gepositioneerd worden, en wel op de pagina 6 die je kan zien op het plaatje. Zoals het nu is komt hij gewoon linksbovenin achter de menulayers en half op de pagina. Ik zal eens gaan experimenteren met x- en y-coördinaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Denk dat een dergelijke constructie (container movieClip met daarin je hele website), en daarbuiten een layer met de ammap in een layer die hoger ligt, het probleem kan verhelpen. Je kunt (vanaf AS 2.0 al dacht ik) gewoon vanaf _root recursive movieClips aanspreken (dus ook visible maken en hiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb nog niet zo'n container gemaakt, maar tot nu toe eventjes gespeeld met de coördinaten en ben tot hier gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-6FCE_4B39DA6A.jpg

Zoals je ziet is hij wel goed gepositioneerd nu, maar komt een deel van de map linksbovenin terecht. Normaal, als je hovered over de provincies, komt de provincienaam erbij te staan, maar de provincies in het noorden doen het niet. Als je linksbovenin gaat hoveren werken de noordelijke provincies wél. Oftewel, de ene helft staat linksbovenin, de andere helft rechtsonder. Maar toch is de hele map zichtbaar rechtsonderin :?

Misschien toch maar die container maken...