Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST !!! _/-\o_
Kijk onderaan voor oplossing!! 8)

Probleem:

Ik heb een laptop (Windows 7 Ultimate 64-bit), en een vaste pc (Windows XP Professional 32-bit).
We hebben een netwerk, zitten allebei in dezelfde WORKGROUP en kunnen elkaar zien.
Tot dusver geen problemen.

Met de XP pc kan ik in de gedeelde mappen van 7-laptop bladeren en openen...
Maar met de 7-laptop kan ik NIET in de gedeelde mappen van de XP pc. Ik kan ze WEL zien.

Ik heb ook naar de machtigingen gekeken, en 'Iedereen' staat erbij.. dus ik snap niet wat het probleem is?!

Dit bericht krijg ik als ik een gedeelde XP map wil openen:
Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/716/gedeeldemapxp.jpg

Toen ik nog Vista op mijn laptop draaide, had ik net hetzelfde probleem. Ik heb al heeel veel, echt heel veel topics gelezen hierover, maar vind geen oplossing.

Kan iemand mij helpen om dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen?! :)

Laat iets weten! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Plz iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook een keer meegemaakt bij een klant.
Die had eerder AVG Free geinstalleerd, maar daarna gekozen voor McAfee Entreprise (met licentie).

Toen kwam er een vergelijkbare melding.
Ik moest toen de IRPStackSize wijzigen.

Toen heb ik het onderstaande uitgevoerd:

code:
1
2
3
4
5
6
To set the IRPStackSize back to the default value (15 Windows 2000 and XP, 0x4 for NT), perform the following steps:
  1. Start the registry editor (e.g., regedit.exe).
  2. Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services \lanmanserver\parameters.
  3. Double-click IRPStackSize (or if this registry setting does not exist, create it of type DWORD and ensure the case is correct).
  4. Change the base to decimal (or HEXAdecimal in some cases), set the value to the default value for your OS, and click OK.
  5. Reboot the computer or restart the "Server" service".

Welke AV-software heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb AVG Free 9 en Malwarebytes' Anti-malware

Toen ik deze laptop aankocht, stond er wel een trial van McAfee op, maar ik heb die laptop al tweemaal geformateerd en er is nu nix meer te bespeuren van McAfee..

En wat is dat IRPStackSize precies?

Ook zeggen velen, dat je een gebruiker op de XP pc moet aanmaken met dezelfde naam en wachtwoord als op de laptop, maar dit werkt niet. (snap de logica er ook niet van)

Ook heb ik bij de machtigingen van een gedeelde map 'Netwerk' toegevoegd, maar ook dit helpt niet.

Bedankt dat je me wilt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand die dit rot probleem kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
En als je nu eens in XP een user aanmaakt met exact dezelfde naam als de user die je binnen WIN7 gebruikt? Geef ze ook exact hetzelfde password. Voeg daarna die specifieke user toe aan de mapmachtigingen binnen XP. Zo werkt het bij mij in ieder geval prima nadat ik eerst vergelijkbare problemen had ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:02:
En als je nu eens in XP een user aanmaakt met exact dezelfde naam als de user die je binnen WIN7 gebruikt? Geef ze ook exact hetzelfde password. Voeg daarna die specifieke user toe aan de mapmachtigingen binnen XP. Zo werkt het bij mij in ieder geval prima nadat ik eerst vergelijkbare problemen had ;)
Net geprobeerd, nieuwe gebruikers account aangemaakt, zelfde naam & paswoord, toegevoegd bij de machtigingen van de gedeelde map, maar neen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
In dat geval nog een paar microsoft oplossingen, al heb je die wellicht in het verleden al gelezen:

U hebt geen toegang tot gedeelde bestanden en mappen of u kunt niet bladeren naar computers in de werkgroep met behulp van Windows XP
http://www.microsoft.com/...0&lang=nl&cr=BE&sloc=&p=1

[ Voor 5% gewijzigd door Rupie op 29-12-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

als ik mappen deel op de XP pc, dan kan de XP pc er ZELF niet in!! :O

Ik heb beide links bezocht, en de oplossing van microsoft heeft niet geholpen.
De oplossing op dat forum ga ik morgen proberen.

Bedankt voor de hulp tot dusver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb daarstraks ook even de "oplossing" van dat ander forum uitgevoerd, maar hielp ook niet...!

Maar hoe komt het dat XP niet in zijn EIGEN gedeelde mappen kan??! :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakmatsky
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 17:45
Heel gek vind ik dit ik heb een laptop met Windows 7 Ultimate 32 bit en een XP pro 64 bit pc en ze kunnen allebei met elkaar communiceren beide kanten op, ook op gedeelde mappen. Ik gebruik voor windows 7 de microsoft virus scanner en op de XP symantec. Ik heb niks vreemd in gesteld of wat anders. IK zit in de werkgroep @HOME en de deling heb ik gedaan zonder de hulp van de wizard.

Dus het moet wel werken

GUy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shakmatsky schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:43:
Heel gek vind ik dit ik heb een laptop met Windows 7 Ultimate 32 bit en een XP pro 64 bit pc en ze kunnen allebei met elkaar communiceren beide kanten op, ook op gedeelde mappen. Ik gebruik voor windows 7 de microsoft virus scanner en op de XP symantec. Ik heb niks vreemd in gesteld of wat anders. IK zit in de werkgroep @HOME en de deling heb ik gedaan zonder de hulp van de wizard.

Dus het moet wel werken

GUy
Tja, bij ons blijkbaar niet... :( :'(
Heb echt al alles geprobeerd!! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

hoe staan je NTFS-rechten? naast machtigingen moet je die ook instellen

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Colan schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:27:
hoe staan je NTFS-rechten? naast machtigingen moet je die ook instellen
waar kan ik dit zien?

kan het miss ook liggen aan de vista inspirat look die op de XP pc staat?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voorlopig maar een gedeelde map in Win-7 aangemaakt, waar iedereen permissie tot heeft. Dan kan de XP pc er in, en ik (omdat ik ze gemaakt heb).

...nog steeds in afwachting op een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Hoe dan ook lijkt het er dus op dat het probleem in je Win XP zit, je hebt het probleem immers met zowel Vista als Win7. Wat zijn de machtigingen van 'iedereen'? Ga eens naar de gedeelde map in XP, rechtermuisknop, eigenschappen, tabblad 'beveiliging'. Daar kies je voor 'Geavanceerd'. Daar kies je op het tabblad 'Machtigingen' voor 'iedereen' en kies je voor 'bewerken'. Welke opties zijn daar aangevinkt?
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:38:
Maar hoe komt het dat XP niet in zijn EIGEN gedeelde mappen kan??! :s
Dit doet mij iig vermoeden dat het in WinXP zit, volgens mij heb je daarin een redelijk issue met de settings van jou account.

[ Voor 28% gewijzigd door Rupie op 02-01-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kzal nog eens tegoei gaan zien :) bedankt voor je post!

Is het nodig dat de XP account ZELF bij delen en beveiliging moet staan? Nu staat er ALLEEN Iedereen.

Ik heb al een keer de XP account toegevoegd, maar toen ik opnieuw opstartte, stond er weer alleen Iedereen.. :(

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
wat zijn de rechten van 'iedereen' dan precies? Jou account zou onderdeel moeten zijn van de gebruikers of van de administrators als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook bijna 14 dagen geworsteld met hetzelfde probleem.
Heb een desktop pc en laptop (beiden XP Pro servicepack 3) waarvan de desktop pc de gedeelde map op de laptop kan zien en openen, maar omgekeerd no way, de laptop ziet wel degelijk de gedeelde map op de desktop maar bij het openen ook steeds het scherm zoals hierboven omschreven.De helft van het internet afgezocht en mij te zeer gefixeerd op de melding "geen machtiging tot deze netwerkbron".Overal zitten zoeken en lezen omtrent machtigingen, beveiliging, beheersrechten, Microsoft Management Console en ga zo maar door.Tot ik eindelijk terechtgekomen ben bij die registervermelding "IRPStackSize".Deze kon ik echter niet terugvinden op de hierboven vermelde locatie in de registereditor en heb deze dan manueel toegevoegd.(In rechterscherm van HKEY_LOCAL_MACHINE\System\...........\parameters rechtsklikken, nieuw, DWORD waarde en naam IRPStackSize geven.Heb hiervan de waarde (decimaal!!) op 11 gezet, registereditor afgesloten en laptop terug opgestart.Nog altijd hetzelfde resultaat, laptop ziet gedeelde map maar kan ze niet openen.Daarna op 15 gezet, nog altijd zonder resultaat.Toen waarde op 20 gezet en plots was het probleem opgelost en had ik zonder problemen toegang.Eureka!! Wel op beide computers hetzelfde doen! Heeft dus blijkbaar meer te maken met "onvoldoende opslag op server" dan met machtigingen of firewall of wat dan ook.Verifieer ook of je in dezelfde workgroup zit, meestal denk ik MSHOME bij XP Pro.Sindsdien geen probleem meer met netwerken.
Groeten Raf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Raf:

Heb zonet deze !oplossing! eindelijk eens uitgevoerd! Net zoals je al zei, werkt het bij de waarde 15 niet, maar WEL bij 20.
Ik had deze oplossing al voor dat jij hem postte, maar niettemin heeel erg bedankt voor de verificatie!! En zonder jouw tip om de waarde op 20 te zetten, had ik het waarschijnlijk nog niet opgelost gekregen..!

Hulde! :p

PROBLEM SOLVED, forumleden!

(deze oplossing misschien markeren, voor mensen die dit nog niet opgelost hebben?)

Groeten!!
Pagina: 1