• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 10:16
Hoi tweakers,

Aller eerst excuses als dit gepost wordt in het verkeerde forum! Ik heb vandaag mijn voor geassembleerde pc ontvangen samen met een LG 2261v-pf. Ik had gekozen om Windows 7 er zelf op te installeren. Erg blij dat alles er mooi uitzag heb ik het uitgepakt en aangesloten. Echter nu geeft de monitor als enige het bericht DVI power saving mode (of VGA power saving mode, afhankelijk welke kabel ik gebruik). Dit gebeurt wanneer ik de pc op start, monitor gaat wel aan en is goed aangesloten afaik maar geeft na 10 seconden dit bericht :?

Zie ik hier echt iets stoms over het hoofd? Het zou goed kunnen aangezien mijn kennis van computers aardig is afgenomen en verouderd is. Heeft het te maken met het feit dat windows er nog niet op is geinstalleerd?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp en excuses als ik echt iets makkelijks verkeerd doe ;)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Power saving mode word alleen gebruikt als je monitor geen signaal ontvangt, heb je al eens geprobeerd om een andere computer op die monitor aan te sluiten? En natuurlijk andere monitors op je PC aansluiten om te kijken of je dan wel beeld hebt (denk dat je dat al gedaan hebt, maar voor de zekerheid zeg ik het toch nog maar even ;))

Als je geen beeld krijgt op die monitor, ook al sluit je er een computer op aan waarvan je zeker weet dat die het doet, met een kabel waar je ook zeker van bent dat die werkt, dan ben ik bang dat die monitor stuk is, en dat je hem op moet sturen.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 09:57
Heeft de computer ook een onboard vga?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Biohazzard21
The_Greater schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:28:
Heeft de computer ook een onboard vga?
Bedoel je een vga aansluiting aan de achterkant? dit is zo. Het betreft een asus m4a785t v evo moederbord met een phenom 2 x3 720 cpu. Ik heb inderdaad al een crt monitor dmv vga aangesloten op de computer.. deze gaat ook automatisch in power saving mode ;)... Zal nu met mn oude computer en de nieuwe monitor proberen.

Heel erg bedankt alvast

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

Nee hij wil weten of er naast de videokaart die erin zit ook een onboard videokaart (dus een videochip op je moederbord) in zit? Als dat zo is moet je je monitor wellicht eerst aan de onboard kaart hangen, in de bios aangeven dat je de pci-e kaart wilt gebruiken.
Dan pas je monitor aan de videokaart hangen.

Start de pc eigenlijk wel op? Je hebt geen beeld, maar doet de HD iets? (knippert het lampje?).

[ Voor 12% gewijzigd door job op 28-12-2009 19:46 ]

• Biohazzard21
job schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:45:
Nee hij wil weten of er naast de videokaart die erin zit ook een onboard videokaart (dus een videochip op je moederbord) in zit? Als dat zo is moet je je monitor wellicht eerst aan de onboard kaart hangen, in de bios aangeven dat je de pci-e kaart wilt gebruiken.
Dan pas je monitor aan de videokaart hangen.

Start de pc eigenlijk wel op? Je hebt geen beeld, maar doet de HD iets? (knippert het lampje?).
Pc start wel op ja, lampjes gaan branden. Er zit inderdaad een onboard videokaart bij.

slotje aub, dvi niet op de juiste aansluiting geplaatst, werkt als een zonnetje nu :d
nog bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Biohazzard21 op 28-12-2009 20:33 ]

Pagina: 1