[MacBook] Image Persistence

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
Voor m'n werk gebruik ik een macbook 13inch.
Aangezien het een klein scherm is sluit ik hier normaal gezien een groter lcd op aan dat gedeeld is met m'n windows pc.
Wat me opvalt is dat na enkele uren (8 ofzo) de macbook te hebben gebruikt blijft er een deel van het scherm "ingebrand" in de LCD.
Via google kwam ik op "Image Persistence" uit.
Wat ik echter nergens kan terugvinden is hoe ik ervoor kan zorgen dat de mac dit niet meer doet.

Het is volgens mij effectief een mac probleem, aangezien, als ik de pc 8 uur gebruik en dan het scherm bekijk op de mac er geen "ingebrand" beeld is te zien.

Het fenomeen verdwijnt weliswaar na enkele uren de monitor uitgezet te hebben (of enkele uren de pc gebruiken op dit scherm), maar het lijkt me niet goed te zijn voor het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

"Image persistence" is iets wat niet direct een Mac probleem is, maar eerder een TFT cq. panel probleem is. Voor zover ik weet was dit een probleem bij een aantal 24" Cinema LED display's, maar deze konden zonder problemen omgeruild worden.

Apple heeft er een support artikel aan gewijd hoe je dit kunt voorkomen. Er is het commerciële LCD Scrub, maar er ook een gratis LCDScrub screensaver die onderdeel is van XScreenSaver.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik wil natuurlijk niet afgeven op mac ofzo (zijn super dingen!).
De reden waarom ik de link leg met mac is omdat ik met 2 verschillende types schermen identiek hetzelfde probleem heb met een macbook, terwijl het probleem er niet is als ik ze aan een pc hang.
Vandaar dat ik richting driver aan het kijken was...
ik zal die programma's een testen!

PS die oplossingen van apple... tjah, als je continu zit te tekenen op die mac, kan je natuurlijk geen screensaver gebruiken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Promy op 28-12-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 10:52
Ik heb dit zelfde probleem op mijn 24" iMac. Ik heb de tips en de screensaver geprobeerd omdat me dit al eerder is overkomen bij mij iMac, hierna is mijn scherm vervangen en kwam het zelfde probleem bij een nieuw scherm binnen een aantal maanden terug..

Apple Amerika is nu bezig met het onderzoeken er van, omdat ik mijn iMac niet langer kwijt wil dan 3 weken en dit al 2x is gebeurd.

[ Voor 19% gewijzigd door Robert1989 op 28-12-2009 20:27 ]