Windows 7 netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er is veel te vinden over netwerkproblemen in combinatie met Windows 7 en computers met andere besturingssystemen. Toch heb ik hiermee mijn probleem niet op kunnen lossen.

Uitleg... Ik heb een netwerkje met een aantal Windows XP en Windows 2000 computers, een Linux systeempje, een vaste Windows 7 Professional pc en sinds kort een Windows 7 Home Premium laptop. De vaste Windows 7 kreeg ik zonder problemen in het netwerk.

Pas de Windows 7 laptop gekocht en deze kan ik niet goed in het netwerk krijgen. Internet en dergelijke is geen probleem, maar het benaderen van de Windows XP en Windows 2000 machines werkt niet. Ik moet telkens een Netwerkwachtwoord opgeven, maar als ik de gebruikersnaam en wachtwoord van de betreffende machine invoer, komt het schermpje opnieuw met de melding aanmeldingsfout, gebruikersnaam en wachtwoord kloppen niet.

De Linuxmachine is wel gewoon te benaderen. Op de laptop, maar ook op de vaste pc overigens, staat Hamachi (soort van VPN achtige toestand). Computers die in het Hamachi netwerk zitten kan ik wel bereiken.

Probleem zit denk ik in:
Afbeeldingslocatie: http://wolsink.dyndns.org/public/netwerkw7.jpg

De laptop ACERARNO zou eigenlijk een rechtstreekse verbinding moeten hebben naar Gateway en niet via Server7 (dat is overigens de vaste Windows 7 computer).

Iemand een idee? Het zou vast een ontzettend domme vraag zijn, maar ik kan nu niet echt zeggen dat ze het handiger gemaakt hebben bij Windows Vista en Windows 7....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Hoe zit de ACERARNO PC in het netwerk aangesloten? waar komt dit plaatje vandaan?
Wat is je DHCP server? is dit de gateway (modem/router) of is dit server7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ACERARNO zit draadloos op hetzelfde netwerk als andere pc's en laptops in het netwerk, dus niet via een tussenstap of iets dergelijks.

Plaatje komt uit het Netwerkcentrum en dan Volledig overzicht weergeven bij Windows 7.

DHCP server is de gateway, via ipconfig kloppen de ipadressen van standaard gateway en DHCP server...

server7 is gewoon een andere computer in het netwerk, maar dan wel de enige met Windows 7 verder.

Op de een of andere manier is de Windows 7 laptop aangetrokken tot deze andere Windws 7 computer in het netwerk. Ik heb 'm namelijk even ergens anders in het netwerk gehangen waar alleen 4 Windows XP computers waren en daar kan ik gewoon overal normaal bijkomen.

Het heeft dus op een of andere manier te maken met de manier waarop je Windows 7 in het netwerk hangt, met die onzinnige thuisgroepen enzo...