Toon posts:

PS3 geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een ps3, nu nog op een oude tv aangesloten.
Morgen zet ik mijn LCD-monitor er aan via een HDMI-DVI kabel.
Ik heb 2 vragen waarop ik niet echt een antwoord kon vinden via google namelijk:
De resolutie is 1680x1050, bij welke resolutie van de ps3 krijg ik de beste kwaliteit, crosshairs die niet uitgerekt naar rechts zijn enzo?

Op dat beeldscherm zitten geen geluidsboxjes, waar in de ps3 moet ik de losse boxjes set aan aan sluiten? (Een groen stekkertje)

Kunnen jullie mij alstublieft helpen?

Alvast bedankt. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De PS3 heeft als analoge geluids-output slechts één oplossing (naast de optische kabel en HDMI, beide digitaal): twee tulp-stekkers aan je A/V-kabel, de witte en de rode.

Je zult een convertertje moeten kopen: 2 tulp -> 3,5 mm stereo-plug.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je mij een plaatje laten zien van wat voor plug je bedoelt?
Want ik krijg allemaal verschillende soorten pluggen te zien op Google.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

1680 x 1050 zal een resoltie worden van 720p (1280 x 720). Dit omdat je geen 1080p (1920 x 1080) kwijt kan. Sommige schermen accepteren wel de input van 1080p en scalen die intern dan naar een passende resolutie. Dus welke resolutie je moet hebben en fijn vind werken is een kwestie van proberen.

Het geluid kan je met verschillende verloopjes aansluiten.
De basis is dat je van 2 x RCA (tulp) male naar 1 x 3,5mm jack female moet.

Het makkelijkste is het onderstaande kabeltje:
Afbeeldingslocatie: http://www.efilliate.com/images/prod_images/P4196a.jpg

Helaas zijn die redelijk zeldzaam, dus wordt het dan met wat meer verloopjes werken.

Dit kan door eerste deze te nemen:
Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/images/CABLE-470.JPG

En die te combineren met:
Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/images/AC-027GOLD.JPG

De andere mogelijkheid is om deze te nemen:
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6043.jpg

En die te combineren met:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/AC-047.JPG

Op deze manieren heb je dus altijd aan de ene kant twee maal female RCA waar de Multi AV-out van de PS3 in gaat. En aan de andere kant een 3,5mm jack female waar je stekker van de male stekker van je geluidssetje in kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Fear, als ik het nu goed begrijp,

moet ik de 2 rode en witte kabeltjes in deze Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6043.jpg stoppen, en die aan het silveren dingetje en die aan het groene stekkertje, dan krijg ik geluid uit die boxjes?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 19:25 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De rode en de witte kabel van de Multi AV-out neem je inderdaad. De gele laat je weg, want dat is voor beeld en dat laat je over HDMI lopen. De twee connectoren stop je in de rode en witte plug van de adapter die je laat zien. Dat zilveren ding is om van de male stekker een female exemplaar te maken zodat je je speakerset aan kan sluiten. Want als ik het goed begrijp heeft jouw set ook een male aansluiting.

En dan in het menu van de PS3 gewoon instellen dat het beeld over HDMI moet gaan en het geluid over de Multi AV-out. Dan moet het goed komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Morgen komen die plugjes pas, dus ik wacht met het installeren van mijn beeldscherm.

Bedankt voor de hulp. _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is gisteren mij subwoofer kapot gegaan, en de speakers beginnen ook al ruis te vertonen. :X

Nu dacht ik eraan om een Logitech X-530 5.1 Surround Sound te gaan kopen.
Alleen die kunnen niet worden aangesloten op de stereo plug (2.1).

Op welke manier kan ik 5.1 geluid krijgen uit mijn PS3?
Of raden jullie mij aan om een andere set te kopen, die ook op de PS3 kan worden aangesloten?

Alvast dankjewel voor de hulp. :)

• Osiris
  • Niet online
5.1 kun je krijgen via een optische kabel of via HDMI.

Verwijderd

Topicstarter
HDMI staat al ingesteld voor mijn monitor, een optische kabel wordt het dan.

Hoe heet zo'n PS3- 5.1 optische kabel? Dan zoek ik de kabel op. =)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Logitech heeft voor apparaten als de PS3 wel een Game Console Adapter uitgebracht. Deze maakt van twee maal RCA drie maal 3,5mm mini-jack waardoor je speakersetjes als de X-530 aan kan sluiten. Dit is echter dan alleen maar een upmix van 2.0 geluid aangezien je maar met 2.0 begint.

Over HDMI kan je geluid en beeld sturen, dus dat zou kunnen. Maar veelal gebruik je dat alleen als je een home cinema set hebt met een losse receiver. Dus dat gaat nu niet op. De andere manier is dus met een optische toslink kabel. Maar daar kan de X-530 niets mee aangezien deze daar niet de aansluitingen voor heeft. Enige pc-set met optische ingang die ik ken is de Logitech Z-5500, maar die ligt qua prijs wel een paar keer zo hoog...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens verder gekeken, in plaats van de Speakersets, naar de Home Cinema sets.

Voor de pc kan ik wel een goedkope stereo set kopen, +/-25 van Logitech.

Voor de PS3 dacht ik aan een Samsung HT-Z220,
http://www.hardware.info/...t/Samsung_HTZ220_HTZ220R/
Ik zag in een review dat deze Home Cinema Set een Optische uitgang heeft, die kan dus in de PS3 met een optische kabel begrijp ik, en dan heb ik dus Dolby Surround 5.1 voor de games en BluRay?

• Osiris
  • Niet online
Ehm, de Home Cinema Set moet een optische ingang hebben hè ;)

Maar beter is HDMI: daar kan ook lossless surround sound overheen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Anynet+ - Ja
HDMI-CEC - Ja
Wireless-Ready - Ja
Inclusief draadloze module - Nee
USB Host - Ja, CD Ripping
HDMI-invoer - 0
HDMI-uitvoer - Ja
Audio-invoer - 1
Optische-invoer - 1

Dit staat in de beschrijving, hoe moet ik het dan aansluiten als de monitor al op HDMI staat (DVI-HDMI), en ik dan alleen een optische uitgang heb. (Samsung website zegt ingang, Pixelmania zegt uitgang, foutje van Pixelmania)

Kan ik het beelscherm op de Home Cinema set aansluiten via HDMI of beelscherm aan het HDMI van de PS3? En de PS3, kan die op de Optische uitgang, of moet het verplicht een ingang zijn, want ik dacht altijd dat je een uitgang en een ingang nodig had in plaats van ingang-ingang.

Bedankt voor de snelle reactie. :*)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 19:32 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens de samsung website heeft hij een optische ingang, die moet je dan gebruiken.

@ Osiris: Dat is een beetje sterk buiten budget he? Versterkers die HDMI accepteren en het geluid zelf kunnen verwerken en het beeld kunnen doorsturen naar de TV zijn niet in die prijsklasse te vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:53:
Voor de PS3 dacht ik aan een Samsung HT-Z220,
http://www.hardware.info/...t/Samsung_HTZ220_HTZ220R/
Ik zag in een review dat deze Home Cinema Set een Optische uitgang heeft, die kan dus in de PS3 met een optische kabel begrijp ik, en dan heb ik dus Dolby Surround 5.1 voor de games en BluRay?
Dat is wel een heel erg budget setje: kijk eens wat je hebt voor die €159,-.
  • Subwoofer
  • Vier sattelieten
  • Één center speaker
  • DVD speler met ingebouwde versterker
Dus best wel veel voor het geld en dat is nu juist iets wat je dan niet zou moeten willen. Kwalitatief is een dergelijk setje dan wellicht ronduit slecht. Ik zeg het niet snel, maar ik weet bijna zeker dat een Logitech Z-5500 beter is dan dit Samsung gedrocht.

Verwijderd

Topicstarter
En de Logitech Z-5500 is een speakersetje of een home cinema set?

En ik ben wel geduldig (denk ik) dus ik kan wel wat geld sparen voor een betere set.

Wat is volgens julie, de beste home cinema set met de beste prijs/kwaliteit verhouding? (Max €500) Als ik dit op Google intyp vind ik enkel die van de Consumentenbond waarvoor betaald moet worden.

Bedankt voor alle hulp nog. =)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 19:34 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Logitech Z-5500 is een speakerset simpelweg omdat bij een home cinema set in de regel een dvd speler is geïntegreerd. Daarnaast is de Z-5500 primair voor de games markt ontwikkeld. Echter als home cinema set zou hij ook prima functioneren.

Is het niet het idee om te beginnen met een simpele versterker en twee speakers en dan later voor surround te gaan door extra speakers toe te voegen? Zo krijg je beter geluidskwaliteit dan wanneer je direct voor 500 euro een home cinema set koopt. Met een goede versterker als basis en twee stereo speakers kan je altijd uitbouwen tot volledig 7.1.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:18:
En de Logitech Z-5500 is een speakersetje of een home cinema set?
Op die vraag had je met gemak zelf het antwoord op kunnen zoeken. Want als je in Google gaat zoeken op termen als "Z-5500" en je krijgt afbeeldingen als deze te zien, dan moet het toch wel duidelijk zijn. GoT is nog steeds een discussieforum en geen vraag-en-krijg-antwoord-forum, dus iets van eigen inzet is wel gewenst...
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:18:
Wat is volgens julie, de beste home cinema set met de beste prijs/kwaliteit verhouding? (Max €500) Als ik dit op Google intyp vind ik enkel die van de Consumentenbond waarvoor betaald moet worden.
Als ik voor €250,- een surround setje zou moeten kopen zou dat een Logitech Z-5500 zijn, zo simpel is het. Want voor dat geld is er gewoon niets completer te krijgen in 5.1. Heb je echter net honderd euro meer dan zou ik kijken naar setjes van Teufel. Net wat beter dan Logitech, maar ook net wat hoger qua prijs.

Over het algemeen kan je met het bedrag wat jij vrij hebt een leuke losse receiver halen en dan een surround-set er op zetten. Echter kan je er dus ook voor kiezen om eerst een receiver aan te schaffen met twee mooie front-speakers. En dat dan langzaam uit de bouwen met een subwoofer, centerspeakers, rear speakers en dergelijke tot een set zo groot als je wilt (mits de receiver het ondersteunt natuurlijk).

Maar als je meteen naar 5.1 wilt dan kan je een receiver halen met losse speakerset. Dan heb je geen DVD-of Blu-ray speler er bij zitten zoals dat met een home cinema set wel het geval is, maar qua kwaliteit zit je een stuk beter.

Pagina: 1