Toon posts:

Moederbord vernield

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb laatst mijn moederbord verplaatst in een nieuwe kast.
Maar ik wist niet dat er spacers op moesten.
Toen kreeg ik dus kortsluiting.
Nu crashed mijn pc de hele tijd en dan zet hij zichzelf uit.
Ik heb al nieuwe RAM gekocht maar dat hielp niet.
Moet ik nu een nieuw moederbord kopen?
Mijn voeding werkt nog wel.
Aan de harde schijf ligt het ook niet hij loopt zelfs vast in het BIOS scherm of met een bootable CD.

Grt Timo

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 23:50
Ik ben bang dat je inderdaad je moederbord vermoord heb. Ik hoop dat de overige hardware gespaard is gebleven en dat je alleen je moederbord hoeft te vervangen om alles weer werkend te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb ook mijn vorige RAM set vernield en corsair laat niet van zich horen met die garantie, dus daar moet ik ook nog achteraan. Misschien moet ik aan Gigabyte vragen of dit onder de garantie valt?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Denk niet dat Gigabyte (of wie dan ook) garantie geeft op jouw stommiteit...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:36:
Nou ik heb ook mijn vorige RAM set vernield en corsair laat niet van zich horen met die garantie, dus daar moet ik ook nog achteraan. Misschien moet ik aan Gigabyte vragen of dit onder de garantie valt?
Als je de handleiding volgt die bij je moederbord zit, dan had je de boel niet vernield. Lijkt me geen gevalletje garantie. Eerder een gevalletje "eigenschulddikkevettebult". Hoe vervelend ook natuurlijk.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je een moederbord overclocked en kapot maakt dat valt wel onder de garantie?

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
zelf kortsluiting veroorzaken valt niet onder de garantie bij welke fabrikant dan ook. Het word iig een prijzige les voor je zo want geen enkele fabrikant zal dit soort spullen kostenloos vergoeden. En ja, ze controleren waarschijnlijk wel wat er mee aan de hand is voordat je RMA vervanging krijgt.

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 20:36
Ai, klinkt alsof het lekker gaat bij jou :(

**SNIP**

Aanzetten tot fraude is hier niet de bedoeling :/

[ Voor 68% gewijzigd door dion_b op 28-12-2009 20:09 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Daarom kennen we het gezegde: RT(F)M!
Dat zal je een hoop leed schelen in de toekomst.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:36:
Wat je kan doen is het moederbord uitbouwen en ergens op een houten oppervlak (of een andere oppervlak wat niet geleid) de onderdelen weer aansluiten. Dan kan je uitsluiten of er nog een vorm van sluiting met de kast is.

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:40:
Maar als je een moederbord overclocked en kapot maakt dat valt wel onder de garantie?
|:(
Heb je uberhaupt al iets gezocht op google over hoe je omgaat met computers? Bouwen lukt je blijkbaar niet en van overclocken weet je ook bar weinig.
Zo'n beetje elke overklokker weet dat als je hardware buiten de aanbevolen specificaties gaat draaien, je zelf de klos bent als het stuk is.
Nu is er nog een verschil, want hardware modden (pencil mods op je moederbord, eigen solderingen of je CPU lappen) zijn erg zichtbaar.
Geklooi met de BIOS is dat veel minder en daarom kun je overklokken some verbergen.

Maar ga je dan garantie claimen is het eigenlijk wel fraude....

There is no place like 127.0.0.1

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Je mag in je handjes knijpen als alleen je bord eraan is. Reken op wat vervolgschade aan de PSU. De rest is afwachten.

Anyway : garantie claimen is in dit geval misdadig >:) . En reken er ook op de heren van de computerwinkels meelezen hier :o . Dus als die ergens een fried mobo binnen zien komen ..... :9

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb al één post moeten aanpassen ivm aanzetten tot fraude. Voor de duidelijkheid: criminele zaken (en ja, daar hoort garantiefraude ook toe) willen we op GoT niet besproken zien, laat staan dat mensen anderen daartoe gaan aanzetten :o

Garantie is er voor fabricagedefecten aan onderdelen. Alle schade door andere (je eigen stommiteit, anderen) valt daar nadrukkelijk niet onder. Soms kun je dingen wel op verzekeringen verhalen - met name als het niet je eigen spul is kan aansprakelijkheidsverzekering helpen - maar in een geval als dit (net zoals schade bij het overclocken) is het puur eigen verantwoordelijkheid en voor eigen rekening. Een echte Tweaker neemt ook z'n verantwoordelijkheid :)

Gezien er verder geen vraag is hier, en bijster weinig inzet van de TS sluit ik dit topic (ook omdat ik geen zin heb in uitdelen van waarschuwingen nav meer garantiefraudegedoe)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.