Verwijderd

Topicstarter
Specs:
  • ASUS P5QL PRO
  • Intel Core 2 Quad Q8200
  • Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5D
  • Sapphire RADEON HD 4670
  • Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - 1 TB
Mei 2009 heb ik een aantal losse componenten bij Azerty besteld om zelf een pc samen te stellen. Het gaat om het Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5D geheugen waar ik problemen mee heb. Ik sinds enkele maanden last van willekeurige BSOD's. Ik heb enkele maanden geleden al één van de twee modules verwijderd en toen had ik geen problemen meer. Nu krijg ik sinds enkele dagen weer random BSOD's.

Ik heb het voltage van het geheugen handmatig op 2.1 volt gezet maar dit loste het probleem niet op. Aan Windows ligt het ook niet want dit heb ik meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. Memtest heeft in het begin (paar maanden terug) wel errors gegeven maar wanneer ik het nu uitvoer is het soms wel soms niet.

Een paar dagen geleden kreeg ik weer een BSOD. Nu heb ik toen direct na de reset weer een memtest uitgevoerd. Ik heb het resultaat gefilmd en nu zou ik graag jullie mening willen horen voordat ik een RMA aanvraag. Op 1:13 heb ik een reboot gedaan en kreeg ik een totaal ander resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=9dtP7XaonFM

Bij voorbaat dank..

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

De module die je nog had liggen geeft hetzelfde resultaat? Zo ja, gewoon via je garantie spelen... (Het geheugen staat wel op de lijst bij Asus als goed i.c.m je P5QL Pro?)

https://powershellisfun.com

Verwijderd

is dat niet een hoge voltage 2.1 ?
het zou ook kunnen zijn dat je geheugen gewoon kapot is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:50:
De module die je nog had liggen geeft hetzelfde resultaat? Zo ja, gewoon via je garantie spelen... (Het geheugen staat wel op de lijst bij Asus als goed i.c.m je P5QL Pro?)
De test in het filmpje is weer met beide modules erin. De afgelopen weken heb ik alle combinaties van 1 of 2 modules in verschillende banken geprobeerd. Kreeg altijd weer random BSOD's..
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:53:
is dat niet een hoge voltage 2.1 ?
het zou ook kunnen zijn dat je geheugen gewoon kapot is.
2.1v Loste het probleem niet op dus dit heb ik weer op auto gezet..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 20:19 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Je zegt dat memtest soms wel en soms geen errors geeft. In dat geval had ik het, zoals -=(Fred_Perry)=- ook aangeeft, geregeld via de garantie.

Desktop | Server | Laptop

• bartswalus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
Ik heb net hetzelfde probleem gehad met exact dezelfde ram.
Eerst ook één module verwijderd en met één verder gewerkt. Enkele weken later weer random bsod's.

Gebeld met Alternate Belgie: als ik een screenshot van memtest kon tonen, zouden ze de ram dadelijk wisselen.

Dit hebben ze dan ook zonder morren gedaan.
Heb nu een nieuw paar van corsair. Tot nu toe nog geen problemen gehad (2maanden ongeveer)

Bios gaf wel opnieuw foute waarden aan, en heb deze dan maar manueel ingesteld, zoals vermeld op de module. (cas waarden en voltage).

Garantie lijkt mij ook hier zeker aangewezen.

Op tomshardware had nog iemand problemen met de dominator...:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-260662_12_0.html
Pagina: 1