Blu-ray speler verbinden met HDMI en optisch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303784

Topicstarter
hallo,

ik heb een vraag:
ik heb een - led tv van samsung, ue46b7000
sony str da2400es receiver
panasonic blu ray speler, even vergeten welke het is.

ik heb nu de blu ray speler met hdmi aangesloten op de receiver en de receiver weer via hdmi naar tv, maar ik heb met blu ray's en dvd's last van dat het geluid iets te laat komt (vet irritant:D)
nu dacht ik: als ik een optische kabel laat lopen als extra kabel van blu ray speler naar receiver, krijg ik dan beter geluid of heeft dat helemaal geen zin.

er zit volgens mij ook lipsychronisatie op de receiver, en heb eigenlijk ook geen flauw id hoe dat werkt, of hoe je dat in moet stellen, maar dat is denk ik even beter de boekjes doorlezen:D.

B.V.D. Ralf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Je kan idd je blu-ray speler via optische manier aansluiten. Waarschijnlijk zal het geluid + synchronisatie van geluid en video gelijk lopen zoals het hoort.

Ik zou zeggen, probeer het. Een optische kabeltje kost tegenwoordig zowat niets meer. www.kabeltje.com of gewoon bij de lokale electronica boer halen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
of het geluid nu over de HDMI kabel of toslink loopt heeft geen invloed op de lipsync offset.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52
Via optisch kun je geen HD-DTS ofzo toch?

Dus gewoon optisch buitenwege laten en lipsync instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303784

Topicstarter
bedankt voor de reactie, klopt het dat optisch niet alle soorten dolby doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 303784 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:30:
bedankt voor de reactie, klopt het dat optisch niet alle soorten dolby doorstuurt?
ja dat klopt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 303784 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:30:
Optisch stuurt alleen Dolby Digital en DTS door. HDMI stuurt die twee ook door, maar ook de nieuwe HD varianten als Dolby TrueHD en DTS HD MA.

Dus via HDMI aangesloten laten is wel zo mooi. Maar met die lipsync functie van de receiver is alles meer dan op te lossen. De receiver kan namelijk tot 300ms de audio een delay geven. Door deze correct in te stellen zal het geluid weer gelijk gaan lopen met het beeld.

Hoe je de lipsync in moet stellen staat natuurlijk in de manual van de receiver. Echter kan je wellicht ook voor auto-lipsync gaan aangezien beide apparaten (Blu-ray speler en receiver) over HDMI 1.3 beschikken en daarmee je dus automatisch kan syncen. Alleen hoeft dit niet altijd even goed te werken.

Pagina 60 van de Nederlandse manual staat het begin over de lip sync en op pagina 107 staat waar in het OSD/GUI je alles kan vinden en instellen.

offtopic:
Met alle respect: denk eens aan hoofdlettergebruik in je posts, dat leest een stuk fijner :)

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 28-12-2009 18:06 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TC7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

TC7

Even een vraagje.

Je hebt een blu-ray speler, een AV receiver en natuurlijk een TV.

Moet je nu van de blu-ray naar de receiver, en dan van de receiver naar de TV met de HDMI kabel ?

Je beeld gaat dus mee naar de receiver, die er niets mee doet, en doorstuurt naar de TV ? Of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

TC7 schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:23:
Even een vraagje.

Je hebt een blu-ray speler, een AV receiver en natuurlijk een TV.

Moet je nu van de blu-ray naar de receiver, en dan van de receiver naar de TV met de HDMI kabel ?

Je beeld gaat dus mee naar de receiver, die er niets mee doet, en doorstuurt naar de TV ? Of zie ik dit verkeerd ?
Hallo TC7 en welkom op GoT,

Als eerste ben je nu een topic van een ander persoon (deels) aan het kapen aangezien je jouw vraag in het topic van iemand anders stelt.

Ten tweede is GoT geen vraag en (krijg)antwoordforum, maar een discussieforum. We verwachten dus wat eigen inzet alvoren je een vraag stelt of een topic opent. Dus houd daar in het vervolg rekening mee :)

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid.

Maar om dan nu maar op je vraag te reageren:
Voordeel van beeld en geluid via HDMI door de receiver is als volgt. Als eerste heb je dan maar 1 kabel en niet meerdere (dus eentje voor het beeld en nog eentje voor audio). Ander voordeel van HDMI is dat de bandbreedte vele malen hoger ligt dan van optisch, digitale coax en dergelijke. Daardoor kan over HDMI audio als Dolby TrueHD en DTS HD verzonden worden wat over optisch bijvoorbeeld niet kan.

Er zijn echter twee soorten receivers met HDMI. De ene heeft HDMI Switching en de andere HDMI Processing. Switching doet helemaal niets met het signaal en stuurt zowel het beeld als audio door de receiver naar de tv. Dus de tv heeft dan beeld en geluid. Wil je geluid over de surround set moet je een extra kabel trekken. Dus dan heb je meteen geen Dolby TrueHD of DTS HD meer omdat die over HDMI kunnen. Het is wel mogelijk, maar daar ga ik nu even niet op in.

Andere soort is HDMI Processing. Deze receivers kunnen van het inkomende HDMI signaal het audio-deel van het signaal halen. Het audiodeel wordt dan door de receiver verwerkt/gedecodeerd en over de speakers gestuurd. Het beeld wordt niets mee gedaan en doorgestuurd naar de tv.

Dus beeld wordt altijd door de receiver door naar de tv gestuurd. Wat er met de audio wordt gebeurt hangt dus van het type HDMI van de receiver af.

Voor meer informatie over het hoe anders te versturen van HD Audio verwijs ik je naar deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TC7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

TC7

FeaR1986: Ik zal er de volgende keer rekening mee houden.

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

TC7 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:24:
FeaR1986: Ik zal er de volgende keer rekening mee houden.

Bedankt voor je antwoord!
Mocht je twijfelen of je vraag een nieuw topic waard is of andere vragen mag je me ook altijd een DM sturen :)

Pagina: 1