Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE 6.0.2800..... en Got

Pagina: 1
Acties:
  • 661 views

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
Ik wil niet pre-2000 overkomen... maar bij mij op het werk draaien ze nog

IE 6.0.2800.....

En als ik door het forum heen blader dan wordt de opmaak een beetje ... pre-2000
Bv de links naar de Pricewatch... boven in elk forum... zweven bij mij door de hele pagina heen...

Nu moet ik zeggen dat het systeem hier ... niet echt post-2000 is... maar wellicht kunnen we er een compatibiliteits wijzigging aan knopen....

FreeReef.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet dat IE6 inmiddels al 8 jaar oud is he :X

Zie ook: plan: Tweakers.net staakt ondersteuning Internet Explorer 6

[ Voor 60% gewijzigd door BtM909 op 28-12-2009 16:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• World Citizen
ahhh... ik dacht 9 jaar... dus net voor 2000...

Ja inderdaad.. veel te oud, maar nu moet ik met moeite mijn geliefde GOT bekijken... :)

En dat op 800x600....

FreeReef.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

crisp

Devver

Pixelated

De weergave van produktkoppelingen kan je uitzetten in je voorkeuren; dat lijkt me voor jou in dit geval de beste optie aangezien we ècht geen rekening meer gaan houden met IE6...

edit: op verzoek nog even open

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 28-12-2009 16:52 ]

Intentionally left blank

• World Citizen
crisp schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:29:
De weergave van produktkoppelingen kan je uitzetten in je voorkeuren; dat lijkt me voor jou in dit geval de beste optie aangezien we ècht geen rekening meer gaan houden met IE6...

edit: op verzoek nog even open
Ik begrijp de niet-ondersteuning van IE!

Maar als ik in mijn Preferences die links uitzet, dan geld dat toch voor al mijn sessies..?>>>
Evt zou dit oplosbaar zijn door een 2e acount, maar dan zou ik denk ik een taart naar jullie moeten sturen.
En dat voor 6 maanden een 2e acount. :X

FreeReef.nl

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kan je niet een portable versie gebruiken van firefox of chrome, die je dan van een USB-Stick draait?

• World Citizen
brilsmurfffje schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:36:
kan je niet een portable versie gebruiken van firefox of chrome, die je dan van een USB-Stick draait?
Ja .. ,maar toen kwamen ze zeuren dat er iets op mijn pc draaid wat niet mag... (ik heb al meer geprobeerd)... En dat mag in die omgeving ECHT NIET!

Dus dat doen we niet meer :) En eigenlijk ook heeel logich!

Vroegah had ik alteid een 2e acount want die stelde ik helemaal in op oude pc's. Ik heb er namnenlijk vaak een voor me. Als je dan problemsolving moet doen met een opmaak van... errr.... Dan ben je blij met je 2e acount.

Blijkbaar mag dit niet, en tweakers heeft het acount opgeheven. Dit is hun recht uiteraard.

Het was wel makkelijk!

FreeReef.nl

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34

Sebazzz

3dp

Kan je niet met je systeembeheerder het installeren van een alternatieve browser overleggen? Zelfs Google heeft IE6 al gedag gezegt. IE6 kan dan voor de oude interne applicaties nog gebruikt worden.
Decon Frost schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:40:
[...]

Blijkbaar mag dit niet, en tweakers heeft het acount opgeheven. Dit is hun recht uiteraard.
Dat lijkt mij vrij logisch. Staat in de algemene voorwaarden dat een lid maar één account kan bezitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Kun je niet gewoon hier: http://tweakers.net/devicedetect een lagere 'device grade' selecteren?

• World Citizen
Sebazzz schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:44:
Kan je niet met je systeembeheerder het installeren van een alternatieve browser overleggen? Zelfs Google heeft IE6 al gedag gezegt. IE6 kan dan voor de oude interne applicaties nog gebruikt worden.

[...]

Dat lijkt mij vrij logisch. Staat in de algemene voorwaarden dat een lid maar één account kan bezitten.
iets anders dan wat er nu is = not done! en ook niet nodig...

1 acount regel is ook geen probleem... het was alleen wel handig....

FreeReef.nl

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sebazzz schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:44:
Ik zou er als systeembeheerder, en dat ben ik :) , niet blij van worden om allerlei uitzonderingen in mijn omgeving te hebben. We gebruiken zelf ook nog IE6 in onze Citrix omgeving en volgend jaar ga ik die upgraden, maar het is niet alleen upgraden want alle policy's moeten opnieuw worden gedaan en sommige gebruikers zullen echt moeten wennen helaas aan het tab-based browsing...

https://powershellisfun.com

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Decon Frost schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:40:
[...]

Ja .. ,maar toen kwamen ze zeuren dat er iets op mijn pc draaid wat niet mag... (ik heb al meer geprobeerd)... En dat mag in die omgeving ECHT NIET!

Dus dat doen we niet meer :) En eigenlijk ook heeel logich!
Dus het is verboden om een moderne veilige browser te gebruiken, maar een gedrocht als IE6 draaiende houden wordt wel als acceptabel gezien?

Misschien is een intern gesprekje een beter plan?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• World Citizen
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:46:
Kun je niet gewoon hier: http://tweakers.net/devicedetect een lagere 'device grade' selecteren?
ik ga het proberen, maar zo als ik het lees zijn alle andere grades voor mobiele browsers.. nu zal ik moeten kijken hoe dit eruit ziet, maar tweakers ziet er op mijn iphone perfect uit.... ff kijken welke grade die krijgt..

FreeReef.nl

• World Citizen
Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:49:
[...]

Dus het is verboden om een moderne veilige browser te gebruiken, maar een gedrocht als IE6 draaiende houden wordt wel als acceptabel gezien?

ik kan er gewoon niet meer over zeggen dan: nee er komt niet anders! en het is niet nodig

err dat had in de andere post erbij gemoeten

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 28-12-2009 17:53 ]

FreeReef.nl

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Decon Frost schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:52:
[...]

ik kan er gewoon niet meer over zeggen dan: nee er komt niet anders! en het is niet nodig

err dat had in de andere post erbij gemoeten
Kan me er wel iets bij voorstellen, alle belangrijke dingen draaien er gewoon in blijkbaar en het uitzoeken van het upgraden kost tijd/geld wat er misschien niet is?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:34

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:46:
Dat werkt helaas niet voor het forum. Alleen FP.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet welke templates er nog in de huidige abo's zitten, maar daar zitten er nog wel een paar bij die gemaakt zijn toen IE6 nog heel normaal was.
Dus je kunt altijd overwegen een abo te nemen zodat je een oudere template kan kiezen (er is vast wel iemand die kan bevestigen welke templates nog aanwezig zijn).
De oude paarse layout wekte nog prima in IE6 toen ik die laatst nog een keer testte.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:33
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:48:
[...]

Ik zou er als systeembeheerder, en dat ben ik :) , niet blij van worden om allerlei uitzonderingen in mijn omgeving te hebben. We gebruiken zelf ook nog IE6 in onze Citrix omgeving en volgend jaar ga ik die upgraden, maar het is niet alleen upgraden want alle policy's moeten opnieuw worden gedaan en sommige gebruikers zullen echt moeten wennen helaas aan het tab-based browsing...
Ik vind dat je dan wel behoorlijk laks hebt gereageerd. IE7 is er al 3 jaar, als je dat al had ondersteund, dan had je minder werk gehad met IE8. Nu moet je in één klap 2 major versies gaan overbruggen.

En dat wennen aan Tab-based browsing is onzin, want dat kun je (1) uitschakelen en (2) het standaardgedrag is niet veranderd, links die in IE6 in een nieuw venster worden geopend, krijgen ook in IE7 een nieuw venster.

Het enige waar gebruikers aan moeten wennen is de nieuwe UI zelf.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 23:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
TERW_DAN schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:57:
Ik weet niet welke templates er nog in de huidige abo's zitten, maar daar zitten er nog wel een paar bij die gemaakt zijn toen IE6 nog heel normaal was.
Dus je kunt altijd overwegen een abo te nemen zodat je een oudere template kan kiezen (er is vast wel iemand die kan bevestigen welke templates nog aanwezig zijn).
De oude paarse layout wekte nog prima in IE6 toen ik die laatst nog een keer testte.
In bannervrij zitten geen oude templates en email + bannervrij is alleen beschikbaar voor ex-full abonnees. Dat is dus ook geen optie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• World Citizen
TERW_DAN schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:57:
mmmm.... Maar kan ik die dan per sessie koppelen?

FreeReef.nl

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:33
Nee, dat gaat per account.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jaap-Jan schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:00:
[...]
Ik vind dat je dan wel behoorlijk laks hebt gereageerd. IE7 is er al 3 jaar, als je dat al had ondersteund, dan had je minder werk gehad met IE8. Nu moet je in één klap 2 major versies gaan overbruggen.

En dat wennen aan Tab-based browsing is onzin, want dat kun je (1) uitschakelen en (2) het standaardgedrag is niet veranderd, links die in IE6 in een nieuw venster worden geopend, krijgen ook in IE7 een nieuw venster.

Het enige waar gebruikers aan moeten wennen is de nieuwe UI zelf.
Gedeeltelijk waar :) Ik werk er pas sinds eind 2007 en het stond toen niet op de lijst met dingen die moesten gebeuren, noodzaak was er ook niet echt voor. Pas vanaf begin dit jaar kwamen de eerste applicaties die er onder IE6 anders uitzagen dan onder IE7 of IE8 (Kaders, regels waar je met de muis overheen gaat die er anders uitzien enz). In de laatste maanden krijgen we steeds meer producten die aanegeven in 2010 geen ondersteuning op IE6 meer te willen doen en nu staat het dan ook op de Todo lijst.

Tab-based browsing kennen de meeste gebruikers nu ook wel vanuit hun thuissituatie, maar er zijn ook gewoon medewerkers die het niet kennen. Ze wennen er vanzelf wel aan, daar twijfel ik niet aan..

Het meeste werk zit in het uitzoeken/testen van onze standaardapplicaties en het uitrollen van de nieuwe GPO's en het meenemen van IE in onze unattended installaties, had het graag dit jaar willen doen maar er waren zoveel belangrijkere zaken dat het gewoon geen prio kreeg...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:13:
In de laatste maanden krijgen we steeds meer producten die aanegeven in 2010 geen ondersteuning op IE6 meer te willen doen en nu staat het dan ook op de Todo lijst.
Met alle respect maar da's natuurlijk veel te laat - eerst wachten tot je leveranciers kappen met een reeds enkele jaren verouderd product te ondersteunen om dan ineens met een strak tijdschema te moeten upgraden. Hoe conservatief je ook wil zijn qua beveiliging e.d. - het is toch echt beter om langzaamaan bij te blijven dan voor het blok gezet te worden om 2 majors te moeten doen.

Professionele website nodig?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

curry684 schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:21:
[...]

Met alle respect maar da's natuurlijk veel te laat - eerst wachten tot je leveranciers kappen met een reeds enkele jaren vertrouwd product te ondersteunen om dan ineens met een strak tijdschema te moeten upgraden. Hoe conservatief je ook wil zijn qua beveiliging e.d. - het is toch echt beter om langzaamaan bij te blijven dan voor het blok gezet te worden om 2 majors te moeten doen.
Ik geef je geen ongelijk, willen en mogen is helaas niet altijd hetzelfde... Zoveel dingen, nieuwe vestigingen bijvoorbeeld, staan hoger op de lijst en aangezien ik zo goed als de enige systeembeheerder ben op dit moment...

Anyways, het goede voornemen voor 2010 is... IE8 :Y)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27

Duinkonijn

Huh?

-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:48:
[...]

Vergeet niet de Compatibiliteitsweergave :)
Hooglander1 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:49:
[...]

Als interne applicaties het tegen houden, zal toch het interne gedeelte afgehandeld moeten worden.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06

crisp

Devver

Pixelated

Mja, ik geloof dat deze verdere discussie toch weinig toevoegt. Feit blijft dat wij als Tweakers.net toch ècht niets meer gaan doen aan IE6-ondersteuning, en als daar binnen onze huidige feature-set ook geen workarounds voor bestaan (behalve dan per sessie je preferences aanpassen) dan is dat ook gewoon een kwestie van "jammer, maar helaas".

Ergens moet eens een lijn getrokken worden, en conservatieve bedrijven die zich al jaren geleden hebben laten verleiden tot een vendor-lock-in moeten zichzelf maar eens achter de oren gaan krabben of op zoek gaan naar betere software leveranciers. IE6 is gewoon passé...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.