'HTC Dragon wordt Zoom2 en krijgt Omap-chipset'

Pagina: 1
Acties:

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 19:06
'HTC Dragon wordt Zoom2 en krijgt Omap-chipset'

Is dit een conclusie die door T.net is getrokken? In de enige link die in het artikel staat vind ik niks.
Na wat onderzoek kom ik zelf tot een andere conclusie.

Omap Zoom (http://omapzoom.org) is een development platform voor TI Omap processors.
De tweede hardware revisie (http://omapzoom.org/platform.html) wordt ook wel zoom2 genoemd: http://omapzoom.org/resources.html

Zoom is een trademark van TI:
Full-featured Zoom™ OMAP34x-II Mobile Development Platform
Het domein lijkt op naam van TI te staan:
quote: whois omapzoom.org
Registrant ID:FAST-13120216
Registrant Name:Keith Deacon
Registrant Organization:TI
Registrant Street1:12500 TI Blvd
Registrant Street2:
Registrant Street3:
Registrant City:Dallas
Registrant State/Province:Texas
Registrant Postal Code:75243
Registrant Country:US
Registrant Phone:+1.2145675680
Registrant Phone Ext.:
Registrant FAX:
Registrant FAX Ext.:
Er is android voor zoom platform: http://omapzoom.org/projdetails.html?id=1251652445

Alles wijst erop dat HTC met dit platform heeft zitten spelen en per ongeluk een image heeft laten slingeren.
Het enige wat dit tegenspreekt is de andere resolutie van het scherm en het aantal megapixels van de camera.

[ Voor 6% gewijzigd door Sphere- op 28-12-2009 15:00 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
Je was me voor, bij 'Zoom2' ging een belletje rinkelen. Als dit daadwerkelijk een engineering firmwareversie voor een nieuw toestel is, dan is het wel waarschijnlijk dat het toestel op een OMAP3430/3530 draait, maar 'Zoom2' zal het niet heten, dat is de huidige evaluatiedevice voor het OMAP3-platform. (meer specs)

Slordig, Arnoud...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Nice uitzoekwerk van jullie :)

Uit de Build.prop
ro.product.model=HTC

ro.product.brand=zoom

ro.product.name=zoom2

ro.product.device=zoom2
Nu heb ik vaker build.prop-bestanden onder ogen gehad en dit is de plek waar de naam van een device wordt aangeduid. Bovendien zitten elders in de system dump ook nog verwijzingen naar 'Zoom2'. Dat TI nu copyright op die naam heeft, zegt niet zoveel: HTC kan er een licentie op nemen of de naam overkopen. Zulke dingen gebeuren vaker.

In de system dump staat een heel Android-systeem. Ik heb inmiddels de nodige apps op een test-Hero weten te wrotten en kan bevestigen dat dit echte apps zijn op hvga-resolutie (die Omap Zoom is wvga). De hvga resolutie staat ook genoemd, onder andere in Teeter.apk (het spelletje Teeter van HTC om de accelerometer te laten zien). En er staan apps tussen die niet in gewone roms staan, zoals debugtools van HTC.

Dus, nee: de conclusie is niet door T.net getrokken, maar staat simpelweg genoemd in diverse systeembestanden van dit toestel en dit toestel is aanwijsbaar niet het development platform van TI :)

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 19:06
De tijd zal het vertellen he :)
Overigens is het wel raar om de productnaam bij 'zoom 2' beginnen, volgens mij heeft HTC geen 'zoom 1' uitgebracht.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
arnoudwokke schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:12:Nu heb ik vaker build.prop-bestanden onder ogen gehad en dit is de plek waar de naam van een device wordt aangeduid. Bovendien zitten elders in de system dump ook nog verwijzingen naar 'Zoom2'. Dat TI nu copyright op die naam heeft, zegt niet zoveel: HTC kan er een licentie op nemen of de naam overkopen. Zulke dingen gebeuren vaker.
Maar dat lijkt me in dit geval erg onwaarschijnlijk. Feit is dat het platform al langer bestaat, in alle documentatie en discussie het beestje bij z'n naam wordt genoemd, en dan komt HTC op het lumineuze idee om de naam over te kopen van TI? Lijkt me niet handig.
In de system dump staat een heel Android-systeem. Ik heb inmiddels de nodige apps op een test-Hero weten te wrotten en kan bevestigen dat dit echte apps zijn op hvga-resolutie (die Omap Zoom is wvga). De hvga resolutie staat ook genoemd, onder andere in Teeter.apk (het spelletje Teeter van HTC om de accelerometer te laten zien). En er staan apps tussen die niet in gewone roms staan, zoals debugtools van HTC.
Oke.
Dus, nee: de conclusie is niet door T.net getrokken, maar staat simpelweg genoemd in diverse systeembestanden van dit toestel en dit toestel is aanwijsbaar niet het development platform van TI :)
Je trekt hier zeer zeker een (m.i. ongefundeerde) conclusie, namelijk dat HTC zijn nieuwe telefoon 'zoom2' zou noemen. Dat er allerlei developmentmeuk blijft plakken in een release (zeker als het een engineerinrelease betreft!) is je vast ook niet onbekend. Dat is precies wat er hier gebeurd is.

De enige conclusie die ik uit jouw onderzoek en de kennis dat er een OMAP Zoom II platform bestaat kan trekken is dat HTC (mogelijk alleen voor testdoeleinden) haar image gebaseerd heeft op de Zoom II vendor/product-configuratie van Android (en mogelijk ook een Zoom2 kernel), en verder haar eigen apps/userlandmeuk heeft toegevoegd.

Zie ook de git repository van TI, waar de platformdefinitie voor de Zoom II te vinden is:

http://git.omapzoom.org/?...5d4bb63f2658df075;hb=HEAD
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PRODUCT_PACKAGES := \
    Quake \
    SdkSetup

$(call inherit-product, build/target/product/generic.mk)

# Overrides
PRODUCT_BRAND := zoom
PRODUCT_NAME := zoom2
PRODUCT_DEVICE := zoom2

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Stel dat HTC met een nieuw toestel komt en ze willen de naam nog geheim houden,

dan is het toch logisch dat ze 'zoom2' als 'placeholder' gebruiken? Dus dat ze de naam die in de Android-versie stond die ze van TI hebben gedownload, lekker hebben laten staan, om deze met een scriptje te 'substituten' met de echte naam de dag voor de release?

Zo zou ik het aanpakken als ik HTC was. Immers, als de echte uiteindeiljke naam er nu al instond, gingen goudzoekers her en der op de wereld nu al alle domeinnamen met de echte naam kapen.

HK

• kidde
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
En met betrekking tot het QWERTY toetsenbord in de ROM:

Dat komt vast omdat de ZOOM2 die al sinds februari door Logic / TI geleverd wordt [1] een QWERTY-toetsenbord heeft: Zie plaatje zoom2 http://www.logicpd.com/si.../OMAP34x-II043Front_0.jpg

[1] http://www.logicpd.com/ne...ilable-now-rapid-mobile-a

HK

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
@thralas

You got me doubting for the first time. Die platformdefinitie komt overeen met wat er in de system dump staat. Maar dan blijft het dat de naam HTC ook overal voorkomt. Het lijkt me onlogisch dat HTC de Zoom2 als testrom gebruikt, terwijl ze zelf zó nauw betrokken zijn bij Android dat de eerste toestellen (ism Google) alle HTC's waren. That doesn't make sense, does it?

Wat ik ook al in het stuk zei: er zijn nog veel onopgehelderde zaken rondom dit toestel. Ik blijf het iig in de gaten houden en kom er zsm in een stuk op terug :)
Pagina: 1