Cooling probleempje (hobby project) :)

Pagina: 1
Acties:

• Pauwilkoituh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik wil mijn versterker in een kast gaan stoppen alleen omdat hij dan z'n warmte niet kwijt kan moet ik gaan werken met cooler, alleen dan moet ik wel coolers hebben die op het 220v stroomnetwerk werken.

Zijn deze te verkrijgen? Zo ja, waar kan ik deze halen? en wat is ongerveer de prijs?

De versterken heeft aan de boven kant 3 a 4cm ruimte en de voorkant en achterkant van het kastje is open, mij lijkt het verstanding om hem te koelen, maar wat is jullie advies?

De versterker is pasief gekoeld dus er zit geen cooler in, hij is alleen open aan de bovenkant. Let wel, hij word al 'warm' als hij op standby staat :/

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Versterkers zijn gebouwd om in een kast te worden gezet, het lijkt mij dus niet zo'n groot probleem.
Maar als je het niet vertrouwd dan zou ik hem sowieso niet in een kast zetten.

Ik weet zo niet of er kleine ventilators zijn die in een kleine ruimte passen en op 220 volt lopen.
Wat ik wel weet is dat er PC ventilatoren zijn die gebruikt zijn door mensen om hun elektronicakast te koelen.
Zeker de 120 MM fans kunnen wel een kastje koel houden. Maar die zijn dan natuurlijk maar bruikbaar van 5-12 volt...

Dus een echte oplossing weet ik zo ook niet.

Mijn SNES verzameling!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
12v fans met 220v>>12v converter? maar dan heb je wel weer de warmte van de converter erbij..

anders eens bij conrad.nl kijken voor 230v ventilatoren.. axiaal ventilatoren heten die geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door navlim op 28-12-2009 14:41 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Pauwilkoituh
Thanks voor je reacties, maar kan ik het dan makkelijk met een pc koeler maken? Die hebben namelijk precies de goeie omvang, maar het probleem daarvan is dat die zijn gemaakt voor 12v.

...Want als ik gewoon logisch nadenk dan krijgt m'n normale pc koeler gewoon te veel stroom als ik 'm aansluit op 220v? (heb niet heel veel verstand van stroom en dergelijke :))

• Pauwilkoituh
navlim schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:39:
12v fans met 220v>>12v converter? maar dan heb je wel weer de warmte van de converter erbij..

anders eens bij conrad.nl kijken voor 230v ventilatoren.. axiaal ventilatoren heten die geloof ik.
Ik denk dat je deze bedoeld dan?
http://shop.conrad.nl/ele...or-nmb-axiaal/189392.html

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
zulke werken yup

ja, daag.

Verwijderd

Gewoon een casefan 120mm laten draaien op een oude adapter/oplader?
Vaak willen die van een oude mobiel of kleine boormachine wel.
kun je er ook nog een net schakelaartje tussen solderen.

Mijn computer staat ook in een pc-meubel,achterin een leuk fannetje van 120mm geplaatst met een adapter en een schakelaar.

werkt perfect :)
Pagina: 1