ati2divag error bij opstarten XP (ATI Radeon HD2900)

Pagina: 1
Acties:

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30

On_E

Housemusic

Topicstarter
Toen ik gisteravond mijn PC opstartte, zag ik 2 verticale rode strepen in mijn beeld staan, en kwam na het Windows XP laadscherm ineens een BSOD met daarin een melding over het ati2dvag bestand, en dat de PC hierdoor in een loop terecht is gekomen.

Heb daarna in veilige modus op het internet gezocht naar oplossingen, maar niks helpt tot nu toe.

Als eerste heb ik de drivers verwijderd van mijn ATI Radeon HD2900, en wilde ik de nieuwe Cataclyst drivers installeren, maar dit lukt niet omdat er geen ''inf'' bestand aanwezig is.

Met de oude drivers blijft hetzelfde probleem zich voordoen als ik de PC opnieuw start.

Heb de kaart er daarna eens uit gehaald en schoon gemaakt, ook dit hielp niets.

Nu heb ik de beeldschermadapter maar verwijderd bij apparaatbeheer, en met Driver Cleaner al mijn ATI drivers ook, en nu kan ik wel weer gewoon opstarten in normale XP, maar werkt mijn grafische kaart dus niet, en heb ik nog altijd die verticale strepen in beeld.

Nu twijfel ik waaraan het ligt, want ik heb de afgelopen tijd niets veranderd aan de setup van mijn PC, en hij werkte tot gisteren prima.

Gelijk een nieuwe grafische kaart kopen vind ik nog iets te voorbarig, misschien ligt wel aan mijn monitor, of aan een virus ?

PC specs :

Intel Duo Core @ 2.4ghz
2GB RAM
Windows XP Home SP3
ATI Radeon HD2900

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:04
Het lijkt erop dat je kaart stuk is, heb je em al eens in een andere pc geprobeerd? Kijk eens wat de effecten zijn als je hem in een andere pc duwt

Mess with the best, die like the rest

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 13:49
Lijkt op het probleem dat ik 2 maanden terug had met mijn 2900 XT.
Is dus gewoon overleden, had toen een 4850 gekocht als vervanging.

Computer says no