WLAN als backup voor LAN

Pagina: 1
Acties:

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Ik ben zoekende naar een netwerk switch/router oplossing welke automatisch van lan naar wlan overschakeld en vica versa. Na wat googlen kom ik niet echt tot een werkende oplossing, ik weet ook niet precies welke termen ik google in moet gooien om met een goed antwoord te komen.

Heeft hier iemand een tip voor mij? Ik zoek dit, omdat ik met regelmaat een bureau met aangesloten pc moet verhuizen van hoek A naar hoek B in een ruimte. We hebben een draadloos netwerk hangen en het bureau is al voorzien van een UPS; het enige dat nu een issue is met verhuizen terwijl de pc's aanstaan is het netwerk ...

Ja, dit is inderdaad alleen maar om de pc niet los te hoeven koppelen ;)

Pascal

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kan je niet gewoon in de machine een wlan kaartje stoppen en de volgorde van je netwerk connecties zo instellen dat ie als eerste de LAN kaart pakt?

Dat kun je instellen bij "Network connections" en dan het 'Advanced Settings' kiezen in het 'Advanced' Pulldown menu.

Pvouput live

• 0528973
Krypt schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:00:
Kan je niet gewoon in de machine een wlan kaartje stoppen en de volgorde van je netwerk connecties zo instellen dat ie als eerste de LAN kaart pakt?

Dat kun je instellen bij "Network connections" en dan het 'Advanced Settings' kiezen in het 'Advanced' Pulldown menu.
Natuurlijk is dat een optie, maar dan moet ik dat drie keer doen ;) daarnaast heeft mijn pc dan 2 adressen in plaats van 1; iets wat onhandig is omdat 1 van de kasten eigenlijk een servertje betreft ...

Pascal

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik denk dat je dan moet gaan kijken naar een OpenWRT router waarbij je zelf moet gaan programmeren dat als LAN1 bijv. niet aangesloten is, dan dan de WLAN module aan gaat in WDS/Bridging mode.

Neem aan dat het vast wel mogelijk is, maar niet out-of-the-box

Pvouput live

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 20:26
Misschien kan je router dit wel aan maar ik betwijfel of Windows of een ander OS hier wel mee overweg kan??

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
het kan wel, maar je zal tijdens de overschakeling altijd een kleine connection drop hebben omdat je router waarschijnlijk niet on-the-fly je lan verkeer direct naar je wlan weet te routeren. Ik heb hier een Cisco 877W staan en die mist tijdens een ping test toch altijd 1 of 2 pakketten. Je vaste IP moet namelijk direct worden overgezet op je wireless ip en dat duurt even (release en renew) en is zelfs niet mogelijk als je ze een andere range laat gebruiken.

Dus als het niet heel essentieel is zou ik gewoon dat stekkertje er 2,5 seconde uittrekken. Zonder dik te investeren valt je connectie gewoon eventjes weg. En de duur maakt weinig uit als daardoor je upload/download al corrupt is

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Het is technisch wel mogelijk maar ik kom momenteel ook even niet tot een betere oplossing dan wat Krypt voorstelt.
Maar kijk bijvoorbeeld naar een live migration of vmotion op een virtualisatie platform in principe doe je dan ook hetzelfde met minimale connection loss. Alleen wat jij wil is dus failover op client level....
Volgens mij kan het met zoiets:
http://www.wti.com/AFS-Se...I3eyPOj-54CFUqF3godzzSqGQ

• 0528973
Thanks! eens kijken wat ik hiermee kan :)

Pascal

Pagina: 1