• VicVer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 14:18
Ik ben op zoek naar een mediaspeler met de onderstaande specs. Ik heb al de nodige uurtjes zitten surfen maar kom het "ideale" apparaat niet tegen, wellicht kunnen jullie enkele suggesties doen.

Vereist:
- Afspelen webradio [liefst zonder de TV aan te hoeven zetten, dus bedienbaar met afstandsbediening];
- Afspelen uitzending gemist;
- Afspelen live televisie [Silverlight];
- Afspelen audio/video bestanden vanaf fileserver in netwerk;
- Geen ventilator of te wel... geruisloos;

Aansluitingen:
- HDMI naar TV;
- Audio naar TV [Cinch];
- Audio naar versterker [Cinch en/of digitaal];
- LAN aansluiting.

Opslag in het apparaat is niet nodig daar ik een fileserver beschikbaar heb.

Ik ben benieuwd! Alvast bedankt!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025
Had je ook al overwogen een PC zo in te richten dat deze aan de bovenstaande eisen zal voldoen? Een Linux of Windows variant met een open-source media center kan dit namelijk allemaal. Enkel het aanzetten van de webradio zonder de monitor aan te willen zetten is denk lastiger.

• VicVer
Overwogen en uitgevoerd... De nadelen hiervan zijn echter de opstarttijd, en de geluidsproductie van de voeding, casefan en de HD's. Daarbij komt ook nog eens de nadelige grote van de kast...

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:04
VicVer schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:18:
Overwogen en uitgevoerd... De nadelen hiervan zijn echter de opstarttijd,
Één keer op een dag aandoen (30 seconden?) is toch niet zo erg?
en de geluidsproductie van de voeding, casefan en de HD's.
Valt allemaal te silencen. Genoeg geluidsloze voedingen op de markt. Casefans hoeven er niet in. En anders op een heel laag toerental. HDD kan je een stille green-disk voor gebruiken en anders natuurlijk een SSD :)

Verwijderd

VicVer schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:18:
Overwogen en uitgevoerd... De nadelen hiervan zijn echter de opstarttijd, en de geluidsproductie van de voeding, casefan en de HD's. Daarbij komt ook nog eens de nadelige grote van de kast...
Nadelige grote van de kast? Kijk is naar de nieuwe atom bordjes of andere kleine pc'tjes.

• VicVer
Ok... mogelijkheden genoeg op PC gebied. Maar ik wil graag een compleet kastje...
Pagina: 1