Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik wil een Asrock ION330-HT kopen voor mij mijn tv.
Nu heeft deze een 7.1 ch soundcard.

Kan ik hierop ook gewoon een speakerset met 2 speakers en een subwoofer aansluiten of is het dan aan te raden er een andere geluidskaart in te gebruiken?

Kan ik een 7.1 soundcard vertellen dat hij moet uitgaan van 'ouderwets' stereo ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
ja, bij mij is dit door dit in te stellen in de realtek drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Mijn ervaring van de laatste jaren gaat inderdaad ook niet verder dan Realtek, maar die detecteert inderdaad gewoon wat voor speakers er aangesloten zijn.
Ik neem aan dat dit ook wel voor andere merken soundchips zal gelden, voor het geval je die mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

7.1 wil alleen maar zeggen dat je alles tot en met een 7.1 op kunt aansluiten.

Via Windows kun je gewoon je speakerconfiguratie instellen op 2.0 / 2.1 / 4.0 / 5.1 / 7.1

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Standaard dus gewoon de groene uitgang gebruiken voor de front speakers. En de oranje/gele uitgang voor de subwoofer (en normaal ook center, maar die heb je dus niet). Laatste van de oranje uitgang gaat alleen op als je een dedicated subwoofer hebt. Maar veelal heb je ook setjs met alleen een groene jack welke dan de lage tonen zelf over de .1 sturen.

Al kan je veelal ook instellen dat de zwarte uitgang (voor de rear kanalen) de fronts moet doen. Softwarematig zet je dan gewoon de poorten om. Dus zelfs kleur-op-kleur prikken van de stekkers hoeft al niet eens altijd meer :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.