height 100 tov pagina

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-07 08:45
hey tweakers,

Ik zit met een probleempje met een balk die over de hele lengte van de pagina moet komen. Als ik hem height:100% meegeef dan wordt hij de lengte van mijn scherm maar las je dan naar beneden scrolt dan houd hij op.

het gaat om de gele balk link: http://www.bb.jellewebtools.nl/nele.html

stukje van de balk:
HTML:
46
47
<div style="position: absolute; left:0px; top:0px; height:100%;  width:277px;  background-image:url(menu_background.png); background-repeat:repeat-y; background-position:left;  ">
</div>

alvast bedankt voor jullie reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[google=faux columns] is je oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
ok thanks, denk dat ik het gevonden heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Balk gewoon als achtergrondafbeelding, het bovenste gedeelte kun je dan gewoon iets overheen leggen.

Denk bij het bouwen van websites zoveel mogelijk in lagen, niet in hokjes.

Faux columns lijkt me hier niet van toepassing.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 28-12-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellever
ja nu loop ik er aaan de andere kant tegen aan. Verlaag je resolutie is naar 1024x768 of kleiner zodat je horizontale scrollbalken krijgt en scrol naar rechts... Nu krijg ik het probleem horizontaal 8)7

Ik heb eigenlijk 2 achtergronden. een verticale(gele balk) en een horizontale die zorgt voor het menu en die horizontale lijnen. Maar de horizontale moet 100% width van de pagina hebben en de verticale 100% height van de pagina...

p.s. hij is ook in lagen opgebouwd

hoe los ik dit op???

[ Voor 3% gewijzigd door jellever op 28-12-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zet op je body een background color én de gele balk als afbeelding (je kan backgrounds positioneren). Vervolgens een 100% brede header waarin je die lijn zet. Onder je header een blokje met text welke je ook op de juiste plek kan plaatsen (staat "automatisch" onder header, hoeft alleen x pixels naar rechts). Dan ben je imho al klaar. Met faux columns je gele lijn naar beneden, met een compleet brede header je horizontale afscheiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

mithras schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:47:
Zet op je body een background color én de gele balk als afbeelding (je kan backgrounds positioneren). [...] Met faux columns je gele lijn naar beneden, met een compleet brede header je horizontale afscheiding :)
Die faux columns heb je dan helemaal niet nodig, die balk staat op de body en loopt toch wel door (zolang je body niet op 100% hoogte zet, wat ik sowieso altijd af zou raden)
Pagina: 1