Laptop als wireless accespoint

Pagina: 1
Acties:

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op school zijn we sinds kort begonnen met een proef met wireless networking, en ik ben een van de gelukkigen *D die in de beta testgroep zit, kaartje van school gekregen en netten maar :9

Nu heeft een klasgenootje van mij een Apple I-book, die kan in het vaste netwerk inpluggen en vervolgens zijn airport instellen als Accespoint.

Ik heb zelf 2 PC sloten en kan dus zowel de wireless kaart als mijn gewone netwerkkaartje inpluggen, dus moet het volgens mij voor mij ook mogelijk zijn om iets dergelijks te doen...

Weet iemand of dat mogelijk :? is en zo ja: Welke software is daar voor?

Good Byte,
Negotiator.

Verwijderd

Waarom zou je dat willen?

• Roelant
  • Niet online
Waar we het nu met de apple voor gebruiken: Als we buiten bereik van de accespoints zijn prikken we de appel in een vaste patch, hij shared zijn netwerk via de ingebouwde airport (zoals hierboven beschreven), en alle (mobiele) laptops kunnen verderwerken op die ene patch. Dit is erg praktisch aangezien helaas niet alle lokaties in het gebouw van voldoende patches zijn voorzien.

Daarnaast is het trouwens niet praktisch, want de meeste van de laptops kan maar 1 pc-card tegelijk in, dus die moeten dan de hele tijd wisselen. Mijn laptop is om een of andere vage rede de enige (een van de weinige) waar 2 netwerkkaartjes tegelijk in kunnen :9

[comment]En het is gewoon leuk om te proberen :)[/comment]

Edit: Typo's

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41
Kunnen de anderen wel gewoon via het wireless kaartje met jou laptop communiceren? Want anders is het volgens mij gewoon een kwestie van een routerprogje te gebruiken die het verkeer tussen de twee netwerkkaarten regelt (Winroute/Sygate????)

Verwijderd

goeie oplossing inderdaad! en natuurlijk zeer creatief :) Heb je bijv. al eens op de site van Lucent gekeken? (www.lucent.com) En als het om een proef gaat, is het geen idee om extra accesspoints te vragen? :? Maar ja, schiet je nu niets mee op. 'k zal eens ff kijken op het werk of ik daar niet iets over kan vinden.. moet mogelijk zijn.

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 19:30 schreef $n@p$hot het volgende:
Kunnen de anderen wel gewoon via het wireless kaartje met jou laptop communiceren? Want anders is het volgens mij gewoon een kwestie van een routerprogje te gebruiken die het verkeer tussen de twee netwerkkaarten regelt (Winroute/Sygate????)
Hmzzzz moet kunnen volgens mij, hoe defenieer je dan alleen de naam van het accespoint? Om te verbinden moet je namelijk als laptop in de client / accespoint manager een naam opgeven van het wireless netwerk, en zonder die naam kom je er niet?

Tijd om eens te prutsen, k heb winroute nog ergens liggen dus daar gaan we eens mee aan de slag, k houd jullie op de hoogte.

Owja:
Op dinsdag 06 maart 2001 20:45 schreef Michaelangelo het volgende:
Heb je bijv. al eens op de site van Lucent gekeken? (www.lucent.com) En als het om een proef gaat, is het geen idee om extra accesspoints te vragen?
LoL, extra accespoints is altijd okee, maar we wille juist (daarom is het beta :7) alle mogelijke opties uitproberen.
Bye the way: Leuk dat je dat zegt, die site van lucent: Het kaartje wat ik van school heb is een ORiNOCO kaartje, of terwijl van Lucent technologies :) Dus zowel het boekje wat er bij zit als de webpages van Lucent / ORiNOCO heb ik doorgespit.

Volgens het boekje is het mogelijk om via de standaard windows methode files ed. te sharen *zonder accespoint*, dus het moet ook mogelijk zijn om op de zelfde manier iets met volledige (inter-)nettoegagang te doen.

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41
Je kunt toch gewoon op de andere pc's het adres van jou wireless netwerkkaartje als gateway en dns servers instellen als je sygate gebruikt wat ik thuis ook gebruik.

• Roelant
  • Niet online
Op dinsdag 06 maart 2001 21:05 schreef $n@p$hot het volgende:
Je kunt toch gewoon op de andere pc's het adres van jou wireless netwerkkaartje als gateway en dns servers instellen als je sygate gebruikt wat ik thuis ook gebruik.
En dat is dus wat ik niet zeker weet, van de week ff kijken of het werken wil. En dan ben ik nog geen accespoint.

Als die Apple zichzelf als accespoint instelt, hoef je in de client alleen maar de naam van de accespoint op te geven, en klaar. Da's dus een stuk makkelijker.
Pagina: 1