Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Gebruikersnaam en wachtwoord in snelkoppeling share

Pagina: 1
Acties:

• Koudijs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 12:18
Zit hier met de volgende uitdaging:

Ik moet het voor elkaar zien te krijgen, om vanaf een server, een share op een pc die niet in het domein zit (thinclient) te openen.
Is het mogelijk om in een snelkoppeling naar een netwerkshare, een gebruikersnaam en wachtwoord mee te geven?
In een net use opdracht is dat peanuts, maar het is op die server geen optie om een schijfletter aan de share mee te geven.
Het is helaas ook niet mogelijk om de machine in het domein te hangen.

Zoek dus zoiets als: \\werkstation\share /user:gebruikersnaam wachtwoord

Helaas heb ik nog geen commando/parameters gevonden die dit kunnen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:06
Wat is er dan mis met de net use optie? Want je kan ook een batch bestand maken dat het unc pad gekoppeld wordt aan de een driveletter met de nodige credentials, en deze daarna weer laten verwijderen.

Mijn vraag is ook, waar wil je het exact voor gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door Hari-Bo op 28-12-2009 12:38 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als het om XP Pro/2003/2008/Vista/7 etc gaat kan je stored user names and passwords gebruiken (in latere versies heet dit Credential Manager geloof ik). Dan gebruikt ie automatisch die credentials om bij de share te komen.
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/922/capturesv.png

[ Voor 31% gewijzigd door spone op 28-12-2009 12:44 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Koudijs
Hari-Bo schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:38:
Wat is er dan mis met de net use optie? Want je kan ook een batch bestand maken dat het unc pad gekoppeld wordt aan de een driveletter met de nodige credentials, en deze daarna weer laten verwijderen.

Mijn vraag is ook, waar wil je het exact voor gebruiken?
Wat meer info:
Het gaat om een Citrix server, waar pak em beet 30 man op inlogt.
In deze Citrix versie werkt het helaas nog niet, dat wanneer een gebruiker een USB stick inplugt, deze meteen in de Citrix desktop als geredirecte schijf erbij komt.
Citrix heeft een tooltje, DynamicUSB, die een verwijzing naar de USB stick in de C-schijf zet. Het mapje die Citrix aanmaakt is geshared.
De gebruikers willen op hun bureaublad een icoontje die verwijst naar die share, op hun lokale pc, zodat ze wel on the fly hun USB sticks aan kunnen sluiten, zonder dat ze eerst opnieuw in moeten loggen in Citrix. Wegens een grote diversiteit aan group policies is het niet mogelijk om zonder veel problemen die pc's in het domein te hangen.
En omdat dus 30 man die snelkoppeling naar hun USB stick willen, kan ik niet 30x een net use opdracht maken, zonder dat server2008 overstuur raakt. Dit hebben we al getest.
spone schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:43:
Als het om XP Pro/2003/2008/Vista/7 etc gaat kan je stored user names and passwords gebruiken (in latere versies heet dit Credential Manager geloof ik). Dan gebruikt ie automatisch die credentials om bij de share te komen.
http://blog.weminuche.net...08-stored-user-names.html
Ziet er naar uit dat dit werkt op Server 2008. Zo te zien is het enige probleem, dat dit alleen werkt als administrator, niet als 1 van de users die inlogt.

[ Voor 18% gewijzigd door Koudijs op 28-12-2009 12:59 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat voor antieke Citrix-versie is dat dan? Zelfs in het toch redelijk bejaarde MetaFrame XP kreeg ik keurig de aangesloten USB-stick als netwerkmapping doorgestuurd. Daar was overigens dan wel weer opnieuw inloggen voor nodig, maar toch.

Na het lezen van wat algemene informatie over DynamicUSB: Misschien zit ik heel moeilijk te denken, maar kan je geen shortcut maken naar C:\CitrixUSBStore?

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 28-12-2009 13:42 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Koudijs
spone schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:41:
Wat voor antieke Citrix-versie is dat dan? Zelfs in het toch redelijk bejaarde MetaFrame XP kreeg ik keurig de aangesloten USB-stick als netwerkmapping doorgestuurd. Daar was overigens dan wel weer opnieuw inloggen voor nodig, maar toch.

Na het lezen van wat algemene informatie over DynamicUSB: Misschien zit ik heel moeilijk te denken, maar kan je geen shortcut maken naar C:\CitrixUSBStore?
XenApp5 Fundamentals, dus de laatste versie ;)
Het probleem is alleen met Fundamentals. Bij de wat hogere licenties (Advanced en verder) werkt het wel meteen bij het aansluiten van een stick tijdens de sessie. Bij Fundamentals moet je eerst opnieuw inloggen.

• Koudijs
Ben er inmiddels uit. Het is wat werk, maar het is te overzien voor 30 pc's. Als iemand anders toch nog een geniale ingeving krijgt m.b.t. credentials in een shortcut, hoor ik het graag.

Hoe ik het heb gedaan:
- Tijdelijk ingesteld dat gebruikers rundll32.exe mogen openen.
- RunDll32.exe keymgr.dll,KRShowKeyMgr als gebruiker uitgevoerd, waardoor Stored Usernames and Passwords wordt uitgevoerd.
- Hier de lokale gebruikersnamen en wachtwoorden ingezet.
- Als de gebruiker gaat naar "\\werkstation\share" werkt het niet, maar als ik een snelkoppeling aanmaak met "explorer.exe \\werkstation\share" werkt het als een zonnetje

In ieder geval bedankt voor alle tips.

/Koudijs
Pagina: 1