Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Beste Tweakers,

Onlangs een Loewe Connect 42 Media Full-HD+ aangeschaft.
Deze TV heeft een LAN/WLAN aansluiting waarmee ik middels een DLNA server audio, video en foto naar mijn tv kan streamen.

Nu loop ik tegen enkele punten aan:
tVersity -> Geen srt, geen ISO
Twonky -> Speelt geen .srt, geen ISO en geen video_ts
PS3MediaServer -> Geeft tijdens het bufferen van ISO een error. (Waarschijnlijk omdat dit geen PS3 is?) Met PS3MediaServer is met me alleen gelukt WMV te streamen en MP3.

Heeft iemand ervaring met Loewe i.c.m. een media server?
Ik wil enkel MP3, divx (met srt), video_ts en eventueel ISO's af kunnen spelen.

http://www.loewe-int.de/f...42_media%20full_hd%2B.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door BP_LOZ op 28-12-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Welke versie van media heb je in het toestel zitten?
Heb je een L2715 chassis of een chassis daaronder (2700/2710/2712)?

Opvraagbaar via info toets --> Uitrusting van het toestel

Heeft jouw toestel internetradio? Dan heb je vermoedelijk het nieuwe chassis.

http://www.trustedreviews...HD-100-DR--42in-LCD-TV/p1 Hier lees je wat over file types en ondersteuning ervan

[ Voor 41% gewijzigd door Friedchicken op 04-01-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55
Ik heb geen Loewe TV maar vroeg me wel af of je XBMC al hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPaardekam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 11:12
BP_LOZ schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:25:
Heeft iemand ervaring met Loewe i.c.m. een media server?
Ik wil enkel MP3, divx (met srt), video_ts en eventueel ISO's af kunnen spelen.
Mijn broer heeft hetzelfde apparaat aangeschaft. Heb er ook aardig wat tijd aan gespendeerd m.b.t. het streamen van content vanaf zijn laptop. Heb er afgelopen weekend voor gekozen om in ieder geval Windows 7 op zijn laptop te installeren aangezien daar WMP 12 wordt meegeleverd. Hiermee kan je eenvoudig media naar DLNA-apparaten versturen door er op te rightclicken en vervolgens te kiezen voor "Afspelen met...".

Zelf gebruik ik dit met mijn Popcorn Hour en dat werkt perfect (wat betreft MP3's, JPG's en DivX'). Heb 'm zijn laptop gisteren meegegeven en heb nog niet van hem vernomen of het ook met zijn Loewe werkt, maar dat lijkt me eigenlijk wel. Zowiezo streamde hij met TonkyMedia en TVersity zonder problemen DivX' dus dat zou volgens mij gewoon moeten werken. Ook WMV's (waaronder 720p en 1080p) streamt prima over zijn netwerk, waarbij zijn laptop zelfs WiFi is verbonden (!!!).

Met TVersity heb ik ook pogingen ondernomen om video te streamen, zoals jij ook al zei lukt dat niet met ISO's. Ik vond zelf MKV's nog belangrijker en dat heb ik helaas nog niet voor elkaar. Ik hoop eigenlijk dat TVersity dat zou transcoden, en als ik het me goed herinner probeert ie dat ook wel, maar de stream die bij de TV binnenkomt kon vervolgens nog niet worden afgespeeld.

Ik zal later deze week eens bij hem langs gaan om ook SRT's en VIDEO_TS te proberen... VIDEO_TS wordt ook gewoon door WMP ondersteund toch? Lijkt me dat dat dus ook gewoon op je TV zou moeten kunnen streamen...

Dit zijn wel een heleboel assumptions bij elkaar zie ik... als ik het een en ander heb uitgeprobeerd kom ik hier terug met de resultaten.

P.S. Kan jij ook TwonkyBeam eens proberen? Is een MSIE plugin die prima werkt op mijn Popcorn Hour, maar ik krijg dat op zijn Loewe niet aan de praat: het apparaat wordt gewoon gedetecteerd en het versturen van MP3's en JPG's vanuit de browser geef ook geen errors, maar zijn TV geeft geen reactie als ik probeer het er naartoe te streamen... Lukt dat jou wel? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Videolan kan ook streamen en probeer anders google desktop ook eens , een familielid van me heeft ook zo`n tv maar we hebben het na een tijdje maar een beetje opgegeven met streamen van films .
Hij vind het net zo makkelijk om even de laptop met een hdmi kabel op het scherm aan te sluiten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPaardekam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 11:12
VideoLan zou inderdaad het mooiste zijn als je het mij vraagt, want dat ondersteunt natuurlijk zo'n beetje alle fileformats waar het mij en BP_LOZ om te doen is. Maar helaas ondersteunt VLC geen UPnP of DLNA dus schiet het met 'n Loewe Connect nog niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien dat de laatste post in dit forum uitkomst kan bieden.
http://forum.videolan.org...230653&hilit=upnp#p230653

How do you save a random generator ?

Pagina: 1