2 x MSI275GTX wijze keus?

Pagina: 1
Acties:

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 22:53
Hallo Heren,

Zie mijn specs:

Case: Antec 300: 3 x 120 mm, 1 x 140 mm fans
Mobo: Asus m2N32 SLI DELUXE ( http://www.hardwaresecrets.com/article/339 )
CPU: Phenom X4 9850 BE 2913 Mhz ( pricewatch: AMD Phenom X4 9850)

CPU koeler: Zalman CNPS9500 AM2 ( http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=162 )
Geheugen: 4 x 1Gb Kingston KVR800D2N6/1G
Graka: MSI GTX 275 896 MB Twin Frozr OC ( http://global.msi.eu/inde...&cat2_no=136&prod_no=1788 )

Monitor: Benq 24" G2420HD 1920 x 1080
Harddisk: Maxtor 6V200E0 (200 GB, 7200 RPM, SATA-II)
DVD: Optiarc DVD RW AD-7170S
Muis: Microsoft SideWinder X5 Mouse
Toetenbord: Logitech G11 keyboard
Voeding: Zalman ZM750HP 750 Wat ( http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?Idx=197 )

Zou het een wijze keus zijn om een tweede MSI 275 GTX Twin frozr OC erbij te zetten. Of zou het wijzer zijn om eerst iets anders te updaten?

Suggesties zijn welkom _/-\o_

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Ik heb de iets hogere N275GTX Lightning.
Ik kan je zeggen: super kaart.

Die van mij is alleen wel te duur, maar dat heb je met de overclock kaarten altijd.
De Twin Frozr is 80 euro goedkoper, en heeft nog steeds een enorme performance.

Zelf vind ik de 275 een goed keuze.
Ik heb begrepen dat de N285 SuperPipe ook onderweg is naar Alternate (heb ze net gebeld).

Maar die kost wel aanzienlijk meer.

Knowledge is power

Verwijderd

CPU en videokaart zijn alle twee verouderd.
Phenom CPU's waren niet echt heel erg goed, een Phenom II is een grote vooruitgang.
Videokaart is ook 'verouderd' geen DirectX10.1 of 11, maar DirectX10.

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Waarom ga je niet voor een Hd5xxx kaart?

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:58:
CPU en videokaart zijn alle twee verouderd.
Phenom CPU's waren niet echt heel erg goed, een Phenom II is een grote vooruitgang.
Videokaart is ook 'verouderd' geen DirectX10.1 of 11, maar DirectX10.
Videokaart verouderd? Hallo? Heb je iets aan je ogen? Hij heeft een GTX275, dat is een prima kaart die de meeste spellen nog gewoon lekker draait. Die kaart kan het in z'n eentje prima af, daar heb je geen 2e kaart voor nodig, echt niet.

Misschien een BIOS update en een AM3 cpu erop, daar heb je meer aan. De Phenom II X4 965 3.4Ghz heb je voor € 150,-

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:38:
[...]

Videokaart verouderd? Hallo? Heb je iets aan je ogen? Hij heeft een GTX275, dat is een prima kaart die de meeste spellen nog gewoon lekker draait.
Verouderd en traag zit wel een verschil in he. ;)

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

FastFred schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:38:
[...]

Videokaart verouderd? Hallo? Heb je iets aan je ogen? Hij heeft een GTX275, dat is een prima kaart die de meeste spellen nog gewoon lekker draait. Die kaart kan het in z'n eentje prima af, daar heb je geen 2e kaart voor nodig, echt niet.

Misschien een BIOS update en een AM3 cpu erop, daar heb je meer aan. De Phenom II X4 965 3.4Ghz heb je voor € 150,-
Er is een groot verschil tussen verouderd en te traag om nog te gebruiken. Zoals gezegd zijn er al nieuwere DirectX versies uit dus is de kaart terecht verouderd te noemen.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:49
Welke spellen speel je ?
Bij GTA heb je bijvoorbeeld vrijwel niets aan SLI.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Wouter.S schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:26:
[...]

Er is een groot verschil tussen verouderd en te traag om nog te gebruiken. Zoals gezegd zijn er al nieuwere DirectX versies uit dus is de kaart terecht verouderd te noemen.
En dan ?
Weer een paar games die je op je hand kan tellen die directx11 ondersteunen ?
Zelfde als bij directx10.

Vraag me af of je het verschil zal merken trouwens ?
Ja misschien als je de hele tijd tegen een boom in game staat te kijken .
Als je staat de rennen en vliegen in een schooter heb je geen tijd om al dat mooiste te bekijken .

Zo heb ik jaren met een ati 2900xt crossfire gedaan voor dat ik eindelijk eens een keer overstapte .
Omdat de ati 4000serie geen goed genoeg upgrade was voor mijn ouwe kaarten.

De vraag dat ts moet gaan stellen is welke soort games hij speelt.
En dan kijken wat je nodig heb .
Speel je online shooters dan is een snelle kaart een must.
Speel je rpg games waar je de tijd heb in game te wandelen zal ik voor een nieuw type kaart gaan.

Dan sli vraag.
Ook al heeft een game geen sli ondersteuning kan je deze toch wel aan zetten .
Alleen moet je zelf even een sli profijl maken en instellen / tweaken in de nvida optie scherm.

Zo vaak moeten doen met mijn 7900gt tops van asus in sli.
Zeker met gratis online rpg games moeten doen .

Dus ts als je wilt bereken

Wat kost een nieuw kaart die sneller is dan je huidige . (of sneller dan twee kaarten)
EN wat is het verschil als je een tweede bij plaats bij je ouwe kaart kwa kosten.

Kleine reken sommetje en dan kom je er wel uit

• Jim423
Verouderd houdt ook vaak in minder snelheid per euro ;)
Zeker als SLI niet lekker schaalt in de games die je speelt is het gewoon geld weggooien.
Kun je beter een HD5850 halen. Ook gaat de Phenom I een flinke bottleneck vormen, zoals al eerder gezegd.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• roland kroes
Tja, het is inderdaad moeilijk.

De kaart draait nu bijv MW2 als een zonnentje. Alles op High en 4 x AA op 1920 * 1080. Het beestje word zelfs niet warmer dan 65 graden C, door de dubbele koeler, met de fans maximaal op 50%.

Dus daar heb ik eigenlijk niks te klagen. De vraag is natuurlijk, laat ik 'em nog een tijdje doorbollen, en ga dan over op een andere, nieuwere kaart. Of ga ik nu voor een tweede, zodat ik de eerste twee jaar nergens meer geen omkijken naar heb...........

Het lijkt me, dat ik met een 2 x 275GTX opstelling nog wel een tijdje door kan. maar ja, idd de CPU is niet de allerbeste. Het trouwe moederbordje, is ook al een paar jaartjes oud............
Ik geil ook niet op een paar punten meer bij 3Dmark. Als de games maar zo kunnen uitzien, zoals ze moeten uitzien!!!!

Tja, het leven zit vol met keuzes...............in ieder geval bedankt voor de reacties ;)

• Jim423
Volgens mij kun je beter naar een nieuwe CPU kijken dan naar een nieuwe kaart..
PhenomII bijvoorbeeld.

• roland kroes
Thx Jim, maar ja, dan moet ik even rondneuzen welke :? Ik dacht eigenlijk eerder dat mijn mobo de zwakke schakel zou zijn.

Maar, is een X2 dan beter dan een X4? 8)7 (ja natuurlijk, anders zou jij het natuurlijk niet zeggen) lol

Ik zal eens rondkijken of ik iets leuks kan vinden voor een prettige prijs ;)

[ Voor 14% gewijzigd door roland kroes op 29-12-2009 09:48 . Reden: extra info ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 08:20
CPU is snel zat. Een tweede 275 is echter niet aan te raden. Je kunt beter nog even volhouden met je GTX 275, die overigens nog steeds vrij snel is ( HD 5770 snelheden, zelfs iets sneller denk ik), om dan over een aantal maanden (nieuwe nvidia-kaarten?) over te stappen naar wederom een enkele kaart, zonder sli/crossfire gezeur.

Overigens is de GTX 275 van MSI 200 euro! Dat is echt verrekte duur, vergeleken met de HD 5850 die 220 euro kost, en de GTX 275 volledig billenkoek geeft, zuiniger is, en uiteraard DX 11 biedt.

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

roland kroes schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:28:
Thx Jim, maar ja, dan moet ik even rondneuzen welke :? Ik dacht eigenlijk eerder dat mijn mobo de zwakke schakel zou zijn.

Maar, is een X2 dan beter dan een X4? 8)7 (ja natuurlijk, anders zou jij het natuurlijk niet zeggen) lol

Ik zal eens rondkijken of ik iets leuks kan vinden voor een prettige prijs ;)
Nee een X4 is beter.. dat is quadcore een X2 is een duocore. Maargoed dan heb je allemaal nog zaken als L3 cache geheugen etc.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• roland kroes
De MSI275GTX Twin Frozr is wel de OC versie. Hij is makkelijk te overclocken dmv MSI Afterburner.
Hij loopt nu, met gamen, op core: 726 Mhz, shaders: 1608 Mhz en memory: 1250 Mhz.

Maar ik denk dat ik ook nog even ga wachten. Misschien volgend jaar eerst eens een nieuw moederbord. Die is op dit moment het oudst. Dan zien we wel verder. Misschien kan ik tezijnertijd wel een leuke deal maken hier bij vraag en aanbod ;)

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 23:26
Volgens mij moet je updaten om de juiste reden:
Als jij met je huidige setup tegen grenzen aanloopt, zoek de oorzaak uit en ga daar in investeren. Dus als jij straks een game wil spelen en je wil persee het DX11 verhaal goed oppikken, dan is het upgrade tijd. Haal je niet de FPS die je wil? upgrade tijd!

Maar als jij volkomen tevreden bent dan zou ik niet nu gaan investeren dat over drie maanden net niet de juiste beslissing blijkt. Kijk inspelen op de toekomst is altijd lastig met hardware, maar het is wel zinnig te wachten tot een upgrade noodzakelijk is.

Nu gaan ik natuurlijk voorbij aan de tweakermind die dwangmatig gedreven is beschikbaar kapitaal zsm te investeren in betere hardware ;) Maar in dat geval zijn er nog legio opties. Dan zou ik eerder denken aan een platform upgrade.(phenom2) OF je systeem stiller en/of zuiniger maken. Dat soort geintjes zijn ook heel bevredigend :)

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-04 22:45
Waterkoeling voor je cpu bijvoorbeeld :)

SSDtje, of raptors in raid , verzin maar wat :+

• Jim423
Phenom I bottleneckde 8800GT SLI anders dik bij mij.
Zijn sowieso niet erg snelle CPU's.
@TS, Phenom II en X2 is wat anders he ;)
X2 houdt in dual core X4 Quadcore. De Phenom II is de opvolger van de Phenom I en een stuk sneller.

• roland kroes
Ach geluidsproduktie is niet zo' n issue. I
k wacht wel even af, wat het nieuwe jaar brengt. bedank voor de info guys *O*

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:10
Jim423 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:02:
[...]

Phenom I bottleneckde 8800GT SLI anders dik bij mij.
In 3Dmark06 wel ja, maar dan heb je altijd een CPU bottleneck. Bij games valt het volgens mij hard mee!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• roland kroes
Da's toch nog altijd een beetje een grijs gebied. Ik kan me voorstellen dat de grafische kaart, de GPU, het belangrijkste is om "het spel" te brengen.

De CPU en het geheugen daarintegen zijn toch vooral belangrijk bij het laden van het spel, en eventueel het laden van de levels?

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:38
Al gedacht aan een SSD. Dat lijkt me een betere update voor deze computer, omdat de 275 al een hele goede GPU is.

• Stefanovic45
roland kroes schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:48:
De CPU en het geheugen daarintegen zijn toch vooral belangrijk bij het laden van het spel, en eventueel het laden van de levels?
Bij het laden van levels is de harde schijf in principe de bottleneck, SSD's zijn dan dus de oplossing :)

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
een gtx275 in combinatie met een snelle cpu zal elk spel wat nu uit is op max detail weer kunnen geven op 1920x1200 ook crysis.
heb je wel problemen met een te lage framerate zal je de cpu zelf moeten upgraden een 2e gtx275 bijprikken zal in dat geval niet helpen.
een makkelijke manier om te zien wat je moet upgraden is een benchmark (of met fraps ingame) te kijken of je fps omhoog gaan als je het detail op low zet ipv op high.
gaan je fps omhoog op low instellingen is het spel gpu limited, je kan dan een snellere 3d kaart overwegen.
blijven je fps gelijk op low is het spel cpu limited, zelfs met een andere 3d kaart die 10 keer zo snel is zal je fps niet omhoog gaan.
dan zul de de cpu zelf moeten upgraden.

[ Voor 46% gewijzigd door Goofy1978 op 30-12-2009 18:42 ]

• Mindhunter007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-01-2025
De gtx275 is nog niet je probleem kijk langzaaam eens voor een andere cpu dan kun je nog wel even vooruit .
Als je dit niet wild maar toch een 2de gtx275 denk er dan nog eens overna misschien nog even wachten en een nieuw HD5xxx kopen.

Of de wijze instelling systeem laten zoals het is en over een tijdje (paar maanden) MB en CPU vervangen en dan misschien ook een HD5xxx of een nieuwe nvidia. De prijzen van de HD5xxx zullen misschien ook omlaag gaan als de nieuwe nvida uitkomt.

Hoe dan ook upgraden is altijd moeilijk wanneer en wat ;)

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:31
Marc Rademaker schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:29:
Overigens is de GTX 275 van MSI 200 euro! Dat is echt verrekte duur, vergeleken met de HD 5850 die 220 euro kost, en de GTX 275 volledig billenkoek geeft, zuiniger is, en uiteraard DX 11 biedt.
Minimaal 269 en zelfs dan nog maar mondjesmaat verkrijgbaar bedoel je ;) Maar 200 euro voor een GTX275 is nog steeds wel teveel op dit moment.

anathema

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-05 08:20
Wat, 269 euro? In de pw zie ik een club3d voor 220 euro..

Mensen die een betere cpu aanraden zouden een goed argument moeten geven. Crysis is bijvoorbeeld echt niet speelbaar op 1920x1200 met max instellingen, laat staan 2xaa of zelfs 4xaa. Dan is een tweede gtx275 een beter idee. Wie zegt dat zijn cpu een bottleneck is, moet dat staven. Ik zal later reviews posten die aantonen dat de gpu 99% van de tijd de bottleneck is..

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-05 09:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Een goede test om te kijken of je CPU de 'bottleneck' is in een bepaalde game, of juist je GPU is de volgende:

doe een benchmark (desnoods handmatig/op gevoel) tijdens een potje gamen op -laten we zeggen- 1920x1200 @max @4xFSAA.
zet je resolutie vervolgens naar 800x600 @shaders uit (particles/objecten wel hetzelfde!!!) @0xFSAA. Doe weer dezelfde benchmark.

Zijn in de tweede situatie je fps fors hoger, wordt je gelimiteerd door je GPU. Zit er geen/weinig verschil in, is je CPU de bottleneck. De CPU zorgt niet alleen voor het laden van de levels, maar juist ingame vooral ook de physics en AI berekeningen. Bij een RTS als Supreme Commander is dit bijvoorbeeld erg intensief. Bij een shooter als Left 4 Dead is dit minder intensief.

Je kunt dus met goed fatsoen nooit zeggen 'je CPU is de bottleneck in je systeem'; dit hangt zeer sterk van de game af...

"Een keten is zo sterk als zijn zwakste schakel"

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:28
Ziet iedereen die antieke harde schijf over het hoofd?
Gooi er een Samsung F3 in.. Haalt ruim 140MB/s.

• Stefanovic45
Jimster schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:06:
Bij grote bestanden ja, bij kleine bestanden komt die een stuk minder uit de bus door de relatief hoge access time...

Daarnaast halen goede SSD's 230+ MB/s leessnelheden.

Verwijderd

Goede SSD's doen 800MB/s lees en 750MB/s schrijf. :Y

• roland kroes
lol ;) , die zit er ook al een 'tijdje' in haha

Tjee, dat de harde schijf zoveel verschil maakte, had ik nog niet aan gedacht 8)7 . kan me wel nog herinneren, bij BF 2, toen ik nog 1 gig geheugen had, dat toen het spel eindelijk geladen was, iedereen er al met alle voertuigen vandoor was :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

roland kroes schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:48:
Da's toch nog altijd een beetje een grijs gebied. Ik kan me voorstellen dat de grafische kaart, de GPU, het belangrijkste is om "het spel" te brengen.

De processor geeft een bevel aan de grafische kaart om een frame te renderen. Snellere processor kan meer bevelen per seconde aan de grafische kaart geven. De grafische kaart volgt door de bevelen uit te voeren.

Als een processor tegen 60 fps tegen een grafische kaart commandeert en de grafische kaart kan slechts 50 fps uitvoeren, dan heb je 50fps. Je kan de resolutie en/of graphics lager zetten en je hebt de 60 fps. Maar je zal geen 61 fps kunnen halen, want de grafische kaart krijgt slechts 60 fps aan bevelen. Dan kan je de processor upgraden of overklokken.

Een oude Phenom zit duidelijk onder Core 2 Duo prestaties en Phenom II heeft dit gat gedicht.

Voor de rest is het jouw gaming situatie uittesten. Elke game, versienummer, patch,... heeft zijn eigen manier van resources gebruiken. Bij MMORPG's kijk je naar clan/guild/corp-leden die in dezelfde situaties als jij belanden. 1600 man op 1 lokatie/scherm pvp'en heb ik al meegemaakt.
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:17:
Goede SSD's doen 800MB/s lees en 750MB/s schrijf. :Y
Als Vista na het booten 2GB geheugen gebruikt, dan zou je 2GB in 3 seconden kunnen inladen en dus Vista in 3 seconden booten? Snel data aanvoeren is 1 ding, maar je moet nog iets ermee doen. Harde schijf bottleneck "bestaat" omdat men gemakkelijk de 40 of ander klein aantal MB/s met het geheugen met factor 100x bandbreedte vergelijkt.
Jimster schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:06:
Het verschil zit eerder in de access time. De koppen van de harde schijf verplaatsen kost eenmaal tijd voordat een harde schijf kan lezen. Als je 99% van de tijd bezig bent met de koppen te verplaatsen en 1% van de tijd kan lezen, dan hou je 1,4 MB/s over. Een SSD kan hier interessant zijn. Het budget van de TS laat een SSD toe.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 23:26
roland kroes schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:36:
[...]

lol ;) , die zit er ook al een 'tijdje' in haha

Tjee, dat de harde schijf zoveel verschil maakte, had ik nog niet aan gedacht 8)7 . kan me wel nog herinneren, bij BF 2, toen ik nog 1 gig geheugen had, dat toen het spel eindelijk geladen was, iedereen er al met alle voertuigen vandoor was :)
Ja, en een jharde schijf maakt ook nogal verschil in laadtijden bij een spel als dat (herinneren? het is het enige spel dat ik nog regelmatig speel :P). Ook in je windows gebruik is een snellere HDD een fijne ervaarbare upgrade.

Ik heb overigens nooit de phenomII serie mogen proberen, maar heb wel altijd c2d als sneller ervaringn dan de amd x2's maar goed, ik zit dan ook met " oude" setups te spelen ;) naar mijn idee zat het verschil hem altijd in het net wat sneller reageren op acties.

• roland kroes
De processor geeft een bevel aan de grafische kaart om een frame te renderen. Snellere processor kan meer bevelen per seconde aan de grafische kaart geven. De grafische kaart volgt door de bevelen uit te voeren.

Als een processor tegen 60 fps tegen een grafische kaart commandeert en de grafische kaart kan slechts 50 fps uitvoeren, dan heb je 50fps. Je kan de resolutie en/of graphics lager zetten en je hebt de 60 fps. Maar je zal geen 61 fps kunnen halen, want de grafische kaart krijgt slechts 60 fps aan bevelen. Dan kan je de processor upgraden of overklokken.
Thx rapture, plane dutch, hier kan ik wat mee lol d:)b

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:31
Marc Rademaker schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:55:
In de pricewatch staat wel meer..., maar als het daar niet voor te krijgen is heb je niks aan.
Leuk hoor 300 euro voor een HD5870 en 200 voor een HD5850, maar als je 1 wil betaal je 50-100 euro meer.
(die misco site waar die 220 staat is ook geniepig, want het lijkt net of ze voorraad hebben door dat groene icoontje terwijl dat helemaal niet zo is)

anathema

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
Marc Rademaker schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:55:

Mensen die een betere cpu aanraden zouden een goed argument moeten geven. Crysis is bijvoorbeeld echt niet speelbaar op 1920x1200 met max instellingen, laat staan 2xaa of zelfs 4xaa. Dan is een tweede gtx275 een beter idee. Wie zegt dat zijn cpu een bottleneck is, moet dat staven. Ik zal later reviews posten die aantonen dat de gpu 99% van de tijd de bottleneck is..
crysis is idd nogal gpu afhankelijk, maar het blijft staan dat als de cpu maar 20fps aanleverd er met meerdere 3d kaarten er nooit 21 fps uit zullen komen.
je zal dus de spellen die je veel speeld moeten testen wat het beste is.
gta4 is weer erg cpu afhankelijk zelfs met alles op low en lage resolutie komen en vrijwel geen fps bij.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
nu mogen sommigen wel beweren dat doorvoer minder belangrijk is, maar een 6V200E0 is echt wel verouderd en een stuk trager dan een moderne 7200rpm schijf
niet alleen de doorvoersnelheid is beter bij de nieuwe schijven, ook het aantal IO/s is beter geworden
als je een caviar black, F3 of eventueel SSD koopt, zal je dat zeker merken

een Ph 1 op 2,9Ghz is niet te onderschatten denk ik, maar ik zou eerder wachten op de nieuwe GF-kaarten, nu overgaan op SLI lijkt nogal duur ivm bv een HD5850
(tenzij je echt problemen hebt of zo)

het moederbord zal misschien niet meer het snelste zijn, maar nog steeds redelijk
dit zou ook inhouden dat je een nieuw mobo, cpu en ram moet kopen

• roland kroes
het moederbord zal misschien niet meer het snelste zijn, maar nog steeds redelijk
dit zou ook inhouden dat je een nieuw mobo, cpu en ram moet kopen
Mja klopt. Ik denk idd dat een 2e 275GTX toch niet het gedachte resulthaat zou hebben. Toch nog maar even doorsparen, om misschien die dingen maar ineens te upgraden :/
Pagina: 1