Toon posts:

[cisco]SSh server op router met tunnel richting client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal.

Ik heb en cisco 876 en ik wil het volgende

Bij me PC op werk alleen poort 443 permitted

Ik wil met putty een SSH tunnel creeren naar mijn router (Cisco 876). en vervolgens middels een port forward verder naar een PC binnen mijn LAN gaan:

SSH met tunnel op TCP3386 TCP3386 (ZONDER SSH)
Client ---------------------------->Router ---------------------------> Remote desktop server (Vista Bak)

Ik wil dus met SSH tot aan mijn ATM0 interface van router. Vervolgens configureer ik een SSH tunnel (TCP 3386)in putty op mijn client.

Nu is de vraag: Kan ik de ssh sessie van de router gebruiken om op te stappen naar het lokale netwerk als ik een portforward in de router instel?
Ik verbind dus richting router met SSH met een tunnel erbij. Configureer opd e cisco een NAT portforward en wil daarna zonder SSH dus verder.

Kan dit? Of is de SSh lijn naar de router puur voor configuratie doeleinde?

Verwijderd

simpeler zou zijn als je gewoon een ssh server draait op de machine waarmee je verbinding wilt maken dan forward je gewoon op je router de poort naar de pc waarop de sshserver draait en je hebt dan ssh acces tot die pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben ik het mee eens.. Maar vista + open ssh werkt niet... (rechtenproblemen etc)

Maar de vraag is of het mogelijk is op een cisco router ?

En zo ja hoe dit dat geconfigureerd wordt. Ik kan al wel verbinden naar die router met ssh om te configgen.... maar kan me zo voorstellen dat eea anders ingesteld moet worden (los van de portforward)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij is dit onmogelijk. Je kan wel poort 443 translaten naar 3389 zodat je verbinding kan maken via poort 443.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:05
Wat ik thuis altijd doe is het volgende:

Poortje 22 openen in router zodat ik er een ssh verbinding naar toe kan bouwen.

In putty bij

SSH -> Tunnels

* Source port 4444
* Destination: 192.168.2.14:3389

Hierbij is 192.168.2.14 me pc waar ik verbinding op wil maken. (lees dus aan de andere kant)

Dan maak ik een ssh verbinding met putty en start ik Remote desktop. Dan verbinden naar 127.0.0.1:4444

[ Voor 3% gewijzigd door hhoekstra op 28-12-2009 21:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:27:
Maar vista + open ssh werkt niet... (rechtenproblemen etc)
Je hebt een punt, onder is dit veel makkelijker, maar blijkbaar werkt het toch ook onder vista

Checkout:
http://www.petri.co.il/setup-ssh-server-vista.htm
http://www.dslreports.com/forum/remark,17481324
Pagina: 1