Geluidskaart defect, of verkeerde instelling?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan80
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04-2021
Hallo,

Gisteren heb ik een Creative SoundBlaster X-FI Xtreme Audio PCIe geluidskaart gekocht, maar deze doet het niet. Als ik de Creative software probeer te installeren zegt ie dat ie de hardware niet kan vinden en er komt ook geen geluid uit de hierop aangesloten boxjes.

Nu vroeg ik mij iets af: is deze simpelweg kapot? Of kan het zijn dat mij onboard geluidskaart in de weg zit? Als ik daar de boxjes inprik (terwijl de geluidskaart er dus al in zit) doet ie het namelijk nog gewoon.

Ik heb al geprobeerd om het onboard geluid in de BIOS uit te zetten, maar dit heeft geen effect (anders dat het onboard signaal het ook niet meer doet :))

Maw: terug naar de winkel, of zie ik iets doms over het hoofd?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Heb je hem goed en gelijkmatig in het slot gedrukt? Zet je computer uit, aard jezelf even en voel of de kaart goed in het slot zit door op de buitenkanten te drukken.

[ Voor 52% gewijzigd door Wilf op 28-12-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan80
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04-2021
Ja, volgens mij zit ie er goed in.. Heb het tweemaal geprobeerd en als ik naar het slot zelf kijk lijkt ie er ook recht en diep genoeg in te zitten...

PS: er komt wel gewoon licht uit de optische uitgang.. dus lijkt me dat ie goed is aangelsoten?

[ Voor 24% gewijzigd door Arjan80 op 28-12-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
zie je in apparaatbeheer niet rare dingen?
en als het kan een ander slot proberen :)