Toon posts:

waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier mensen die wel wat voelen voor een watergekoelt systeem? Volgende week gaan we namelijk met een aantal mensen gelijktijdig wat hardware bestellen in Amerika. Op www.goudacomposieten.nl/waterkoeling/winkel.html kun je zien wat voor artikelen je kunt meebestellen. (koelbloks, radiators etc)
Ik ga voor een heel strak setje waavan je de review kan lezen op www.cluboverclocker.com/cooling/senfu/senfu_cooling.htm En hoe meer mensen, hoe meer korting!!!
Tweakse.

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
Wat heb ik nog meer nodig als ik dat setje van http://www.cluboverclocker.com/cooling/senfu/senfu_cooling.htm koop ?

Verwijderd

Topicstarter
Je moet nog een pompje hebben om het water rond te pompen. Die amerikaanse pompjes draaien op 110V. Verder moet je een emmer hebben en natuurlijk een kraan (voor het water :)) Voor de rest heb je niks nodig als je tenminste niet met peltiers aan de gang wilt. Wil je dat wel dan zal je het verwarmde water weer moeten koelen met een radiateur. Je moet ff verder kijken op die site want ze hebben daar hele mooie.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

The Water Cooling Motor is actually just a 110v submersible water pump
De pomp zit er dus al bij :)
Alles wat je volgens mij erbij nodig hebt is een reservoir voor het water...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Wild pigeon
Als ik waterkoeling wil gebruiken op mijn PII350@400 zal ik toch wel eerst die box eraf moeten krijgen :( Iemand sugesies hoe dit aan te pakken ? en heeft waterkoeling (veel) nadelen ? en als ik nu een keer waterkoeling koop kan ik die dan op elke willekeurige CPU gebruiken mocht ik nog een keer wilen switchen van CPU ?

• Wild pigeon
Dan is het wel heel interesant !
Voor wanneer moet je het weten ?

Verwijderd

Als je die 110v pomp wil draaien moet je dus
wel een 220v-110v convertor hebben.

Ik had vroeger een Amerikaans USR Courier HST modem (was toen heel ruig) en die was dus 110v met zo'n amerikaanse stekker. Ik heb toen zo'n convertor laten bouwen (door iemand die wel handig is) :-)

Verwijderd

Topicstarter
Pathfinder: het Amerikaanse pompje wil 110 V. en wij hebben 220. Daarbij komt dat er hier in Nederland perfecte goedkope pompjes te krijgen zijn. Ik heb er vanmiddag zelf een gekocht. :)
Wild Pigeon: hoe je die behuizing eraf moet slopen ben ik al op verschillend sites tegengekomen. ff zoeken dus. Als je goed materiaal hebt heeft waterkoeling alleen maar voordelen omdat het veel beter warmte kan afvoeren als dat je dat met luchtkoeling kan. dat setje dat ik wil kopen past op elke bestaande CPU. Check de link ff en kijk ook es bij de leverancier. We zijn van plan om volgende week te gaan bestellen maar dat hangt een beetje van de vraag af. Als je mee wil doen meld dit dan op het waterkoelingsforum van Herman.

• Wild pigeon
Ik DENK dat ik het wel ga doen alleen eerst nog 1 vraagje wat moet dat setje kosten ? er staad $101,50 maar waar gaat dat in totaal (verzend kosten naar hilversum :)) kosten ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt er vanaf hoeveel mensen ermee doen. Met de verzending wordt het per artikel goedkoper als er meer bestelt wordt en als er meer als 10 mensen bij dezelfde chop bestellen krijg je nog extra korting. Houd je er wel rekening mee dat het Canadese dollars zijn? 1 CAD = 1,55 gulden :) :)Dit betekent dat je een waterkoelerset kan kopen die op ELKE CPU past voor nog geen 100 gulden. Het enige wat je er nog bij moeten hebben is dus een pompje en een emmer!!

• php
  • Niet online

php

Kijk even op www.goudacomposieten.nl/waterkoeling/winkel.html en mail je keuze door aan hermanjr@goudacomposieten.nl
Dan kan ik rekening houden met het aantal wat ik wil laten komen. Momenteel denk ik 10 waterblokken en 5 radiators. Maar dat kan meer worden naarmate er meeer interesse is.
De verzendkosten weet ik nog niet precies, ook ivm belastingen welke wellicht betaald moeten worden. Maar dat zou naar een particulier wel mee kunnen vallen.

Herman

• php
  • Niet online

php

Ik heb op het waterkoeling forum ( http://pub6.ezboard.com/bwaterkoeling )
bij inkoop/verkoop even een paar instructies geplaatst hoe te bestellen:
In het kort:
Bestellen door het ID nummer (te vinden op de site) naar mij te mailen tesamen met je NAW gegevens.
Ik geef dan zsm door wat je werkelijk kwijt bent (incl verzending) en daarna wordt de bestelling pas definitief. Ik wil alleen van te voren weten wat ik kan bestellen.

GRoeten, Herman www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

---edit---
Ik heb even een mailing list aangemaakt, om de communicatie een beetje centraal te houden. Iedereen die interesse heeft kan via de site inschrijven.

• php
  • Niet online

php

OK, de prijzen zijn bekend.

De SCC-01 waterkoeler: 123,38
De SCC-R radiator: 141,-
Prijzen incl BTW

De SCC-01 waterkoeler past op vrijwel alle gangbare processoren, zoals celerons, slot1 en slot A processoren, en socket7 processoren.
(dus de AMD K6, K6-2, K6-3, Athlon, Pentium 1, P1 MMX, Pentium2, Pentium3, FC-PGA P3, Slot1 celeron, PPGA Celeron.
De processoren waar deze koeler NIET op past: Xeon en de Pentium Pro (why bother :))
De SCC-01 wordt geleverd inclusief slangen, bevestigingsmateriaal, koelprut, en zelfklevend isolateischuim.

De radiator is voorzien van een fan, en zeer veel waterkanalen, voor optimale afkoeling van het koelwater.

Bestellen kan via E-mail.
Kijk op de waterkoeling site voor details. http://www.goudacomposieten.nl/waterkoeling
hoe te bestellen? http://www.goudacomposieten.nl/waterkoeling/inkoop.html

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
Ik zat te denken aan een brandstofpomp van een auto, zou die goed werken?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft ie veel te veel vermogen, ik heb nu een fonteinpompje van 6 Watt en die pomt maximaal 400 L/uur. Nu de boel draait pomt ie wel iets minder maar nog ruim voldoende. Ik heb wel de radiateur van een auto en dat werkt wel prima.

• php
  • Niet online

php

Vannavond ga ik in Canada de koelers bestellen. Ze zijn Hfl 123,38 per stuk. Radiators komen op 141,-

Als iemand nog mee wil bestellen, dan kan dat tot vannavond laat.

Meer info op http://www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

voor bestellingen mail:
hermanjr@goudacomposieten.nl

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Jongens... mot het dan echt geld kosten?

1. P III 350@400 watercoolen is weggegooid geld. Als je echt plezier van je watercooling wil hebben moet je gewoon een Cellie of een Athlon hebben (die kan je tenminste lekker opfokken)

2. Ik heb dan zelf een watercooling en ik heb m'n Athlon 500@750 heeeel stabiel lopen. Hij is nu zelfs nog 'cooler' dan toen ie op 500 draaide met een normale heatsink dualfan.
Maar ik heb dus niet net zoals jullie van plan zijn alles gekocht, nope. Ik heb dus alles lekker zelf gemaakt en het is vrij simpel. Heb een bakje in elkaar gelast van RVS (van koper kan ook natuurlijk) en dat op m'n CPU bevestigd. Oud aquariumbakkie naast me PC gezet en een klein vijverpompje in geplaatst (aquariumpompje kan ook, als je er maar slangen aan kan bevestigen). De boel ff met slangen aan elkaar bevestigd en draaien maar!! ;) Ik heb er geen radiateur tussen, omdat m'n literinhoud van het aquarium ong. 12 liter is en dan is m'n water alweer afgekoeld door de rest van het water voordat m'n CPU het heeft kunnen opwarmen.
Mijn kosten hiervoor waren 3 x nopes, omdat ik toevallig nog een pompje had liggen. De rest kost helemaal niets.

Mijn tip: bouw het lekker zelf!

• php
  • Niet online

php

Maar als je mijn laswerk ziet, dan lopen de tranen over je wangen. Voor veel mensen is het gewoon makkelijker om de spullen te kopen. Persoonlijk besteed ik ook niet al te veel tijd aan de computer zelf, ik ben meer met andere dingen bezig.

Verwijderd

Waarschijnlijk is het rendement van een gekanaliseerd blokkie toch net ff hoger. Evengoed heel knap.

Vraagje hoe ver kan je gaan met een athlon500 denken jullie. Ik heb mij tot doel gesteld om dat te gaan verdubbelen. Kan dat en heeft iemand tips. De koeling mag ongeveer fl.500,- kosten incl.
Pagina: 1