[IE8] vergeet login gegevens

Pagina: 1
Acties:

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Regelmatig word ik geconfronteert dat windows 7 mijn inlog gegevens van diverse forums en websites is vergeten.

Als ik deze dan weer ingeef, dan worden de wachtwoorden enzo weer onthouden, maar na een paar dagen is alles weer vergeten en kan ik overal weer opnieuw gaan inloggen.

Dit probleem heb ik al een paar weken en ik kom er maar niet achter wat dit kan zijn.

Heeft iemand hier een idee misschien ??

Verwijderd

Welke browser gebruik je?

• Speedy_Gonzalez
Internet Explorer 8 (8.0.7600.16385)

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
klinkt alsof je ingelogd blijft door cookies, die om de paar dagen automatisch verwijderd worden.

Werkt zelf niet me IE, maar staat vast ergens een wachtwoord onthoud functie.
Schakel die dan in en zorg dat die niet automatisch verwijderd worden (zal wss niet eens kunnen).

Ga niet onbeperkt je cookies op slaan, wordt je pc alleen maar traag van

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 28 december 2009 @ 08:52:
Regelmatig word ik geconfronteert dat windows 7 mijn inlog gegevens van diverse forums en websites is vergeten.

Als ik deze dan weer ingeef, dan worden de wachtwoorden enzo weer onthouden, maar na een paar dagen is alles weer vergeten en kan ik overal weer opnieuw gaan inloggen.

Dit probleem heb ik al een paar weken en ik kom er maar niet achter wat dit kan zijn.

Heeft iemand hier een idee misschien ??
Het is niet Windows, maar IE die ze 'vergeet'.
Gebruik je mogelijk een app als ccleaner of een virusscanner, die je cookies automatisch verwijdert.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Speedy_Gonzalez
Tukk schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:00:
[...]

Het is niet Windows, maar IE die ze 'vergeet'.
Gebruik je mogelijk een app als ccleaner of een virusscanner, die je cookies automatisch verwijdert.
Ik gebruik geen ccleaner, het systeem is eigenlijk pas een maand of 2 geleden opnieuw geinstalleerd, dus nog vrij schoon.

Als een virrusscanner dit veroorzaakt dan moet het norton internet security zijn, want die heb ik namelijk wel op het systeem staan.

Geen idee waar die settings dan te vinden zijn, maar ik zal ens gaan kijken of ik iets vind.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:35:
[...]

Ik gebruik geen ccleaner, het systeem is eigenlijk pas een maand of 2 geleden opnieuw geinstalleerd, dus nog vrij schoon.

Als een virrusscanner dit veroorzaakt dan moet het norton internet security zijn, want die heb ik namelijk wel op het systeem staan.

Geen idee waar die settings dan te vinden zijn, maar ik zal ens gaan kijken of ik iets vind.
Een simpele test, die je zelf ook kan bedenken, is:

1.Controleer of een site je inlogggegevens kent
2. Draai virusscanner
3. Kijk of je nog automatisch kan inloggen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En kijk anders eens of je cookies nog in orde zijn. Zijn vast wel tools voor: http://www.nirsoft.net/utils/iecookies.html

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Speedy_Gonzalez
jelmervos schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:41:
En kijk anders eens of je cookies nog in orde zijn. Zijn vast wel tools voor: http://www.nirsoft.net/utils/iecookies.html
Dit programma heb ik even geprobeert.
Het meldde me dat ik 52 cookies had, en ik heb ze allemaal verwijdert.

Natuurlijk moet ik nu overal weer inloggen maar ik zal zien of dit geholpen heeft over een poosje.

Norton heb ik even laten scannen maar daarna kon ik gewoon nog inloggen overal, dus ik vermoed dat norton hier geen roet in het eten gooit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

justinnn schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:57:
klinkt alsof je ingelogd blijft door cookies, die om de paar dagen automatisch verwijderd worden.
De gemiddelde login cookie heeft een expiratiedatum van een jaar ofzo.
Werkt zelf niet me IE, maar staat vast ergens een wachtwoord onthoud functie.
Schakel die dan in en zorg dat die niet automatisch verwijderd worden (zal wss niet eens kunnen).
Dat kan dus wel, want er zit een hele mooie grote knop voor in je internet opties.
Ga niet onbeperkt je cookies op slaan, wordt je pc alleen maar traag van
Wauw.
Kun je dat onderbouwen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dacht dat het niet te onderbouwen zou zijn en was ook wel nieuwsgierig, hier geven ze aan dat het zou kunnen helpen: http://www.ehow.com/facts...e-slow-down-computer.html

Mijn ervaring zelf is dat ik nog nooit mijn cookies op heb hoeven ruimen i.v.m performance problemen, heb alleen lange inlogtijden gezien op werk bij bepaalde gebruikers omdat er tijdens inloggen iets van 11.000 cookies werden overgehaald :) (En dus maar een PowerShell script gemaakt die cookies ouder als 1 maand verwijderd)

https://powershellisfun.com

• Speedy_Gonzalez
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:12:
[...]

Dit programma heb ik even geprobeert.
Het meldde me dat ik 52 cookies had, en ik heb ze allemaal verwijdert.

Natuurlijk moet ik nu overal weer inloggen maar ik zal zien of dit geholpen heeft over een poosje.

Norton heb ik even laten scannen maar daarna kon ik gewoon nog inloggen overal, dus ik vermoed dat norton hier geen roet in het eten gooit.
Ook dit heeft niet mogen baten.
Zojuist kom ik erachter dat wederom de inloggegevens van alle forums en websites verdwenen zijn.

Zou norton internet security dit dan toch veroorzaken ?
Waar zou die setting dan moeten zitten, ik heb al gekeken een paar keer maar kon niks vinden.

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Heb je in IE8 misschien het vinkje aanstaan "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten"? Zit onder Internet-opties.

• Speedy_Gonzalez
McWolf82 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:14:
Heb je in IE8 misschien het vinkje aanstaan "Browsegeschiedenis verwijderen bij afsluiten"? Zit onder Internet-opties.
Nee die staat uitgevinkt

Verwijderd

Subtiele kick, ik heb ook last van dit probleem. Ik kan er totaal geen patroon in ondekken.

IE8, W7 64bit. Geen 3rd party wat-dan-ook. Bij het afsluiten van de browser word er niets geschoond. Het is plotseling begonnen. Op google vind ik, behalve de antwoorden die hier ook al gegeven zijn, geen extra informatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 20:01 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 13:35

Reptile209

- gers -

Bij mij lijkt het te helpen om de Protected Mode uit te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/k.vantsant/got/security_tab.png
Dit naar aanleiding van een tip die ik ergens op een forum tegenkwam.

Overigens maak je hiermee IE iets kreupeler in zijn veiligheids-instellingen, getuige dit stukje uit de help:
What does Internet Explorer protected mode do?

This information applies to Windows Internet Explorer 7 and Windows Internet Explorer 8.

Internet Explorer's protected mode is a feature that makes it more difficult for malicious software to be installed on your computer.

In addition to helping protect your computer from malicious software, protected mode allows you to install wanted ActiveX controls or add-ons when you are logged in as an administrator.

Protected mode is turned on by default in the Internet, intranet, and Restricted sites zones and an icon appears on the status bar to let you know that it's running.
[...]
Don't say I didn't warn you! ;)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

http://www.xmarks.com/
en je hoeft nooit meer een bookmark of wachtwoord te onthouden. (ik heb alleen ervaring met de FF addon en die werkt feilloos.)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 00:18 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00

TheVMaster

Moderator WOS
Zelf gebruik ik Roboform en LastPass....beiden werken ook erg goed. Overigens zowel onder IE als FF :)

Verwijderd

Helaas, ook met protected mode uit doet dit probleem zich voor.

@hierboven, bedankt voor de input, maar ik wil absoluut geen 3rd party software op m'n pc om iets te doen wat IE8 zelf hoort te kunnen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:06:
Helaas, ook met protected mode uit doet dit probleem zich voor.

@hierboven, bedankt voor de input, maar ik wil absoluut geen 3rd party software op m'n pc om iets te doen wat IE8 zelf hoort te kunnen.
:+ Het hoort natuurlijk ook gewoon te werken in IE8, maar 'k zag iemand een tool noemen en dacht kom..ik gooi die van mij er ook ff tegenaan.

Verwijderd

Kick-

tools, options, advanced, restore advanced settings, reset settings. Ik heb geen verklaring voor 't gedrag, maar dit heeft t compleet opgelost voor mij. /me kijkt nog steeds een beetje verbaasd
Pagina: 1